Sami nie wierzymy, że to już OSTATNI weekend tego roku. Dlatego postanowiliśmy zrobić specjalne zestawienie i przypomnieć najważniejsze wydarzenia 2017:
Styczeń:
✔ Instagram zainaugurował rok z przytupem, wypuszczając Stories. Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że to początek końca dominacji Snapchata w obszarze video na żywo: http://bit.ly/2lkL8hc
✔ Z kolei na Facebooku pojawiła się opcja reklam w Messengerze: http://bit.ly/2pWmrfW
✔ U nas też nastąpiły duże zmiany: http://bit.ly/2kPXkF0
Luty:
✔ Facebook ogłosił rekordowe wyniki finansowe. Firma zanotowała 27,64 mld dolarów przychodu, a zysk netto (na czysto) wzrósł z 3,69 mld do 10,22 mld rocznie: http://bit.ly/2CcbT1F
Marzec:
✔ Google udostępniło narzędzie business intelligence dla marketerów – Google Data Studio: http://bit.ly/2CpzF7k i okazało się, że analityka nie musi być trudna: http://bit.ly/2zmMZe9
✔ Kontrowersyjna kampania Reserved zapoczątkowała dyskusję na temat kryzysu zaufania do marek: http://bit.ly/2nMiGYA
Kwiecień:
✔ Facebook uruchomił własnego Analyticsa: https://analytics.facebook.com/
✔ Z kolei Google udostępniło nowe narzędzie – Smart Display Campaigns: http://bit.ly/2oB8cb8
✔ Na gorąco dzieliliśmy się naszym wnioskami z jego używania: http://bit.ly/2pY9h1N
Maj:
✔ Światowy gigant nie zwalniał tempa. W maju pojawiło się kolejne nowe narzędzie Google Attribution: https://mklnd.com/2Cqb821
Czerwiec:
✔ Facebook dobił do 2 bilionów użytkowników: http://bit.ly/2t2TsYM
✔ Zaskoczyło nas niepokojące zjawisko fake news. Boty z “czarnego rynku” manipulowały opinią publiczną, publikując posty dyskredytujące prezydenta Emmanuela Macrona: http://bit.ly/2Ccu5IG
✔ Na Instagramie panował zabawny trend: http://bit.ly/2tz4HI5
Lipiec:
✔ W Polsce panowała fala protestów. Oto ich analiza w social mediach: http://bit.ly/2vXfLwe
✔ Facebook zablokował ponad 300 prawicowych stron: http://bit.ly/2CiS4Fn
✔ Donald Trump odwiedził Polskę i udzielił nam 7 ciekawych lekcji: http://bit.ly/2ClbIAw
✔ Świat szalał na punkcie premiery kolejnego sezonu Gry o Tron: http://bit.ly/2lt6KqV
Sierpień:
✔ Najgłośniejszym wydarzeniem sierpnia była wpadka Tigera: http://bit.ly/2CfxOoL
✔ Ale nie ma takiego kryzysu, z którego nie można się czegoś nauczyć: http://bit.ly/2pUXAsA
✔ Amazon kupił Whole Foods: http://cnb.cx/2vCOaja
✔ Polacy pobili rekord blokując ponad połowę reklam w sieci: http://bit.ly/2q0Wtrw
✔ IKEA osiągała szczyt pomysłowości w real time marketingu: http://bit.ly/2q1B9SR
✔ “Despacito” stało się nowym numerem 1 YouTube’a: http://tcrn.ch/2u9pkaR
Wrzesień:
✔ W Polsce panował szał na Świeżaki: http://bit.ly/2DxpIEj
✔ Zuckerberg zapowiedział, że informacje o politycznych reklamach będą jawne: http://bit.ly/2BXHsrU
✔ Z kolei Google zapowiedziało rekompensatę strat za fałszywy ruch wygenerowany przez boty: http://bit.ly/2lum7iK
Październik:
✔ Do Polski dotarła akcja #metoo: https://twitter.com/hashtag/metoo
✔ Twitter wydłużył ilość znaków w tweetach: http://bit.ly/2zG6ka9
✔ Robot otrzymał obywatelstwo Arabii Saudyjskiej: http://tcrn.ch/2z8GU4I
✔ Coraz głośniej było o cięciu zasięgów przez Facebooka: http://bit.ly/2jiNF9O
Listopad:
✔ Facebook uruchomił Marketplace: http://bit.ly/2BXutXf
✔ Światowe marki wycofały się z reklamowania na YouTube, rozpętując kolejną dyskusję o bezpieczeństwie w sieci: http://bit.ly/2nfzFmu
✔ W 2017 roku programmatic stawiał na jakość. Nienachalne, zgodne z zasadami i widoczne tylko dla tych, którzy chcą je oglądać – takie mają być reklamy: http://bit.ly/2AiYpz1
Grudzień:
✔ Na koniec roku Google zaskoczył NGOsy i ogłosił nową politykę dotyczącą Google Grants: https://selnd.com/2yMhe9t
✔ W analityce internetowej rok 2017 upłynął pod znakiem wojny o dane użytkowników: http://bit.ly/2z3Xcea
Trzeba przyznać, że w tym roku dużo się działo. Ciekawe, czym zaskoczy nas rok 2018? Życzymy Wam, aby były to same pozytywne zaskoczenia. Cudownego Sylwestra i do zobaczenia w 2018!