Gra o Tron, Despacito i Świeżaki. Czym żyliśmy w 2017 roku?

Sami nie wierzymy, że to już OSTATNI weekend tego roku. Dlatego postanowiliśmy zrobić specjalne zestawienie i przypomnieć najważniejsze wydarzenia 2017: 

 

Styczeń:

✔ Instagram zainaugurował rok z przytupem, wypuszczając Stories. Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że to początek końca dominacji Snapchata w obszarze video na żywo: http://bit.ly/2lkL8hc

✔ Z kolei na Facebooku pojawiła się opcja reklam w Messengerze: http://bit.ly/2pWmrfW

✔ U nas też nastąpiły duże zmiany: http://bit.ly/2kPXkF0

Luty:

✔ Facebook ogłosił rekordowe wyniki finansowe. Firma zanotowała 27,64 mld dolarów przychodu, a zysk netto (na czysto) wzrósł z 3,69 mld do 10,22 mld rocznie: http://bit.ly/2CcbT1F

Marzec:

✔ Google udostępniło narzędzie business intelligence dla marketerów – Google Data Studio: http://bit.ly/2CpzF7k i okazało się, że analityka nie musi być trudna: http://bit.ly/2zmMZe9

✔ Kontrowersyjna kampania Reserved zapoczątkowała dyskusję na temat kryzysu zaufania do marek: http://bit.ly/2nMiGYA

Kwiecień:

✔ Facebook uruchomił własnego Analyticsa: https://analytics.facebook.com/

✔ Z kolei Google udostępniło nowe narzędzie – Smart Display Campaigns: http://bit.ly/2oB8cb8

✔ Na gorąco dzieliliśmy się naszym wnioskami z jego używania: http://bit.ly/2pY9h1N

Maj:

✔ Światowy gigant nie zwalniał tempa. W maju pojawiło się kolejne nowe narzędzie Google Attribution: https://mklnd.com/2Cqb821

Czerwiec:

✔ Facebook dobił do 2 bilionów użytkowników: http://bit.ly/2t2TsYM

✔ Zaskoczyło nas niepokojące zjawisko fake news. Boty z “czarnego rynku” manipulowały opinią publiczną, publikując posty dyskredytujące prezydenta Emmanuela Macrona: http://bit.ly/2Ccu5IG

✔ Na Instagramie panował zabawny trend: http://bit.ly/2tz4HI5

Lipiec:

✔ W Polsce panowała fala protestów. Oto ich analiza w social mediach: http://bit.ly/2vXfLwe

✔ Facebook zablokował ponad 300 prawicowych stron: http://bit.ly/2CiS4Fn

✔ Donald Trump odwiedził Polskę i udzielił nam 7 ciekawych lekcji: http://bit.ly/2ClbIAw

✔ Świat szalał na punkcie premiery kolejnego sezonu Gry o Tron: http://bit.ly/2lt6KqV

Sierpień:

✔ Najgłośniejszym wydarzeniem sierpnia była wpadka Tigera: http://bit.ly/2CfxOoL

✔ Ale nie ma takiego kryzysu, z którego nie można się czegoś nauczyć: http://bit.ly/2pUXAsA

✔ Amazon kupił Whole Foods: http://cnb.cx/2vCOaja

✔ Polacy pobili rekord blokując ponad połowę reklam w sieci: http://bit.ly/2q0Wtrw

✔ IKEA osiągała szczyt pomysłowości w real time marketingu: http://bit.ly/2q1B9SR

✔ “Despacito” stało się nowym numerem 1 YouTube’a: http://tcrn.ch/2u9pkaR

Wrzesień:

✔ W Polsce panował szał na Świeżaki: http://bit.ly/2DxpIEj

✔ Zuckerberg zapowiedział, że informacje o politycznych reklamach będą jawne: http://bit.ly/2BXHsrU

✔ Z kolei Google zapowiedziało rekompensatę strat za fałszywy ruch wygenerowany przez boty: http://bit.ly/2lum7iK

Październik:

✔ Do Polski dotarła akcja #metoo: https://twitter.com/hashtag/metoo

✔ Twitter wydłużył ilość znaków w tweetach: http://bit.ly/2zG6ka9

✔ Robot otrzymał obywatelstwo Arabii Saudyjskiej: http://tcrn.ch/2z8GU4I

✔ Coraz głośniej było o cięciu zasięgów przez Facebooka: http://bit.ly/2jiNF9O

Listopad:

✔ Facebook uruchomił Marketplace: http://bit.ly/2BXutXf

✔ Światowe marki wycofały się z reklamowania na YouTube, rozpętując kolejną dyskusję o bezpieczeństwie w sieci: http://bit.ly/2nfzFmu

✔ W 2017 roku programmatic stawiał na jakość. Nienachalne, zgodne z zasadami i widoczne tylko dla tych, którzy chcą je oglądać – takie mają być reklamy: http://bit.ly/2AiYpz1

Grudzień:

✔ Na koniec roku Google zaskoczył NGOsy i ogłosił nową politykę dotyczącą Google Grants: https://selnd.com/2yMhe9t

✔ W analityce internetowej rok 2017 upłynął pod znakiem wojny o dane użytkowników: http://bit.ly/2z3Xcea

 

Trzeba przyznać, że w tym roku dużo się działo. Ciekawe, czym zaskoczy nas rok 2018? Życzymy Wam, aby były to same pozytywne zaskoczenia. Cudownego Sylwestra i do zobaczenia w 2018!