3 NARZĘDZIA DOSTĘPNE W SOCIAL.COM, KTÓRE UŁATWIĄ CI ŻYCIE

Zeszłoroczne zmiany w interfejsie Facebook Ads były szczególnie przyjazne działaniom performance’owym: rozliczamy się za kliknięcie w link, optymalizujemy CPA, a leady zbieramy za pomocą specjalnego typu postu. To jednak wciąż tylko namiastka w stosunku do ogromu możliwości, jakie daje korzystanie z API udostępnianego przez Facebooka.

Poznaj 3 fantastyczne narzędzia, do których mamy dostęp dzięki Social.com.

Testy niezliczonych ilości kreacji

Podstawą  dobrej optymalizacji kampanii na Facebooku są ciągłe testy komunikatu i grafiki. Czasem niewielka zmiana, np. button na grafice czy zmiana CTA, znacznie wpływają na wskaźniki kampanii. Jednak każdy, kto choć raz musiał dodać więcej niż 5 postów w jednej kampanii, wie jak łatwo o pomyłkę, szczególnie kiedy różnią się one między sobą tylko drobnym szczegółem.

Przypuśćmy, że w kampanii chcemy przetestować trzy teksty nad zdjęciem, trzy różne grafiki i dwie strony docelowe. Dodatkowo zależy nam, żeby sprawdzić, czy facebookowy button w poście podniesie CTRy. Żeby przeanalizować tych kilka zmiennych, powinniśmy przygotować 36 różnych postów. O ile przygotowanie takiej kampanii w Power Editorze jest teoretycznie możliwe, o tyle czas, jaki należałoby temu przedsięwzięciu poświęcić, stanowczo zniechęca do testowania.

Social.com posiada moduł, który sam tworzy wszystkie możliwe kombinacje postów z podanych materiałów. Narzędzie to nie ma żadnych ograniczeń ilościowych, oszczędza czas, a przede wszystkim eliminuje możliwość popełnienia błędu. Przejrzyste raporty i wykresy pomagają analizować ogrom danych. Czas poświęcany na tworzenie postów można więc teraz spożytkować na optymalizację kampanii.

socialcom2

Zaawansowana edycja bidów

Po zeszłorocznych zmianach to na poziomie zestawu reklam, nie kreacji, podajemy stawki, jakie jesteśmy skłonni zapłacić za interakcję z naszym postem. Facebook wciąż podpowiada sugerowane stawki, jednak żeby je poznać należy przyjrzeć się osobno każdemu zestawowi reklam i przypisać stawkę ręcznie. Istnieje również możliwość multi-edycji adsetów, jednak musimy zdecydować się wówczas na konkretną stawkę, wspólną dla wszystkich zestawów.

Dzięki Social.com zmiana bidu jest dużo mniej angażująca, a możliwość edycji kilku zestawów reklam jednocześnie bardziej rozbudowana. Dostęp do API pozwala na zmianę bidu w kilku zestawach reklam na tę, którą Facebook sugeruje każdemu z nich osobno. Da się także edytować stawkę o konkretną wartość lub procent:

 

socialcom3

Wyobraźmy sobie, że kampania zawiera 18 zestawów reklam. Każdy z tych zestawów ma swoją własną proponowaną stawkę bidowania – średnią spośród sugerowanych przez Facebooka. Po kilku godzinach kampanii okazuje się, że stawki są zbyt niskie, żeby osiągnąć zakładany potencjał – reklamy generują o połowę za mało odsłon w stosunku do założeń. Dzięki Social.com trzema kliknięciami możemy sprawdzić, jak na emisję wpłynie ustawienie maksymalnych stawek sugerowanych przez Facebooka lub po prostu podniesienie aktualnych bidów o 50%.







Reguły

Rules to z pewnością najciekawsze narzędzie, do którego dostęp gwarantuje nam tylko dostęp do Social.com. Pozwalają one na automatyczne wprowadzanie zmian w kampanii, kiedy zajdzie ustalone wcześniej zdarzenie. Oznacza to, że system sam reaguje w momentach, w których osoba prowadząca kampanię najprawdopodobniej wprowadziłaby w niej zmiany.

Najprostszym przykładem jest kwestia wstrzymania kampanii po wygenerowaniu wystarczającej ilości ruchu lub akcji. Kampanie prowadzone przez interfejs Facebook Ads zatrzymują się dopiero wtedy, kiedy wydadzą całość  budżetu lub skończy się założony czas działań. Dzięki regule „wyłącz kampanię, kiedy ilość kliknięć przekroczy 5000” przestajemy być ograniczeni tymi dwiema możliwościami:

 

socialcom4

Warunkami zadziałania reguły może być wiele zmiennych: przekroczenie ilości odsłon, kliknięć, akcji, ale też wzrost lub spadek kosztu kliknięcia. W sposób automatyczny możemy nie tylko wstrzymać kampanię lub zestaw reklam, ale także zwiększyć jej budżet lub po prostu powiadomić o zdarzeniu osobę odpowiedzialną za kampanię. Przykładowo, jeśli wydaliśmy niemal cały budżet (w tym wypadku 500 zł), a koszt kliknięcia wyniósł mniej niż zadowalające nas 0,5 zł CPC, możemy automatycznie zwiększyć budżet o połowę:

socialcom5

Możliwość planowania reguł jest ograniczona jedynie przez wyobraźnię, ale też doświadczenie prowadzącego kampanię. Trzeba pamiętać, że nawet najbardziej rozbudowany zestaw reguł nie zastąpi całkowicie intuicji i wiedzy specjalisty. Zbyt drastyczne i zbyt wcześnie wprowadzone reguły mogą zmniejszyć zasięg kampanii lub po prostu wyłączyć ją całkowicie zanim zgromadzona zostanie wystarczająca ilość danych do analizy.

Podsumowanie

Nasze doświadczenie podpowiada, że inwestycja w zewnętrzne narzędzie do obsługi kampanii zwraca się z nawiązką. Narzędzie wspierające kampanie na Facebooku pozwala działać znacznie szybciej i skuteczniej eliminować pomyłki. Social.com daje też komfort, że system zareaguje nawet wtedy, kiedy obsługująca go osoba nie siedzi przy komputerze. Zaoszczędzony czas można z powodzeniem spożytkować na opracowywanie nowych strategii i targetów lub na wyciąganie wniosków z testów wielu kreacji.

Share Button