5 sposobów na oszczędną kampanię na Facebooku

Nikogo już nie trzeba przekonywać, że Facebook może być świetnym źródłem ruchu. Jak jednak z niego korzystać przy niewielkim budżecie? Czy kampanie na Facebooku są tylko dla największych?

Każda branża może zyskać na szczegółowym targetowaniu, szerokim zasięgu i formatach reklamowych, jakie oferuje Facebook. Podpowiadamy, jak przy niewielkim nakładzie finansowym osiągnąć zamierzony efekt.

1. Korzystaj z facebookowego pixela

Chociaż pixel Facebooka dostępny jest od dawna, nie wszyscy go używają. Tymczasem warto wiedzieć, jakie korzyści z tego płyną. Zmiana w stosunku do starych kodów FB polega na uproszczeniu implementacji. Nowy pixel spełnia funkcję kodu remarketingowego i konwersji, więc umieszczenie go załatwia sprawę okodowania całej witryny! Pixel pozwala Ci oszczędzić na kilka sposobów:

  • na bieżąco monitorujesz ilość i wartość konwersji, co pozwala na obliczenie ROI
  • obserwując mikrokonwersje w kampanii (np.: dodanie produktu do koszyka, wyszukanie konkretnego produktu itp.), możesz przesuwać budżety na najbardziej angażujące targety i kreacje;
  • na podstawie kodu możesz określić grupy odbiorców, z którymi warto skomunikować się ponownie poprzez kampanię remarketingową

Warto pamiętać, że remarketing to dotychczas statystycznie najskuteczniejsza forma komunikacji i pozyskiwania wartościowych konwersji.

2. Audience Insights – zbadaj grupę docelową

Z pomocą Audience Insights (Statystyki Grup Odbiorców) w łatwy sposób możesz odnaleźć grupy docelowe, które interesują się Twoim produktem. Dzięki temu zaoszczędzisz budżet, który zostałby skonsumowany na testy.

  • Jeśli Twój fanpage liczy już kilka-kilkanaście tysięcy fanów, przeanalizuj jego strukturę pod względem demograficznym i zainteresowań. Dowiesz się, kto najbardziej interesuje się Twoją marką, jak określić target kampanii i dobrać komunikację
  • Sprawdź, jakie są najczęstsze wspólnie polubione fanpage wśród osób o zainteresowaniu bliskim Twojej branży, np.: sport. Fani odnalezionych fanpage to idealna grupa odbiorców Twojej reklamy.

3. Dziel miejsca reklamowe

Facebook sugeruje, że najlepszą metodą kierowania kampanii jest wybór automatycznego doboru urządzenia, na którym wyświetla się reklama. To wydaje się być rozsądną wskazówką – system automatycznie zoptymalizuje kampanię w związku z jej celem i będzie zwiększał emisję tam, gdzie naprawdę się ona opłaca. Problem w tym, że optymalizator nie bierze pod uwagę jakości ruchu, jaki generuje kampania.

Co to znaczy? Jeśli Twoja kampania ma generować kliknięcia, system będzie dążył do wyświetlania jej na urządzeniach, które generują najwyższy CTR. To sprawi, że ok. 90% kampanii zostanie przeprowadzona na mobile, w tym także na Audience Network. O ile powierzchnie te generują nawet kilkukrotnie wyższe CTR i kilkukrotnie niższe CPC niż inne, o tyle ich jakość konwersji jest niska. Możesz zatem „przepalać” budżety na generowanie masy tanich, ale mniej skutecznych kliknięć. My sugerujemy jednak zacząć kampanię od działań w bezpiecznym i skutecznym newsfeedzie, nawet jeśli będzie to wiązało się z wyższym CPC.

Pamiętaj: w marketingu internetowym „drożej”  często w oznacza „skuteczniej”, a zatem również „taniej”. Kolejne powierzchnie warto wdrażać stopniowo, zaczynając od najlepszych targetów. Nie łącz jednego zestawu reklam, tak aby zawsze mieć kontrolę nad tym, gdzie i w jakim natężeniu wyświetla się kampania.

4. Stosuj grupy odbiorców lookalike

Masz już swoją idealną grupę docelową, która otrzymuje od Ciebie newsletter oraz do których kierujesz kampanie remarketingowe? Świetnie! To bez wątpienia tania metoda pozyskania konwersji. Tę grupę możesz powiększyć za pomocą fantastycznego narzędzia jakim jest tworzenie grup odbiorców lookalike.

Na podstawie informacji o klientach, takich jak dane demograficzne, zachowania, like’i, poruszane tematy, Facebook potrafi stworzyć grupy „bliźniaków behawioralnych”- podobnych do grupy, do której posiadamy już dostęp. Można je tworzyć na podstawie:

  • Custom Audience (np.: osoby podobne do tych, które zapisały się do newslettera)
  • fanów fanpage’a
  • listy remarketingowej (np.: osoby, które dodały produkt do koszyka, ale go nie kupiły)
  • kodu konwersji (np.: osoby, które dokonały zakupu powyżej 500 zł)
  • informacji o obejrzeniu video (np.: osoby, które obejrzały film na fanpage’u w całości)

Kiedy nasz idealny target zostanie już wyeksploatowany, możemy za darmo poszerzyć zasięg o osoby najbardziej podobne. Facebook oferuje od 1% do 10% najbardziej podobnych osób z danego państwa – w Polsce jest to od 140 000 do aż 1 400 000 unikalnych kont!

Skuteczność kampanii z użyciem targetów lookalike została przez nas wielokrotnie sprawdzona (klik) nie tylko w przypadku grup charakterystycznych (np.: rodzice), ale także w kontekście mniej spójnych grup odbiorców (osoby zainteresowane ubezpieczeniem motoryzacyjnym).

5. Angażuj kreacjami

CTR zawsze będzie odgrywał największą rolę na Facebooku – niezależnie od tego, czy faktycznie zwiększa to Twoją sprzedaż. Co zrozumiałe, portal dąży do tego, aby wypełniały go tylko treści interesujące dla użytkowników. Z perspektywy Facebooka, CTR jest świetnym miernikiem atrakcyjności. Jeśli użytkownicy rzadko klikają w Twoją reklamę lub ją ukrywają, Twoja emisja będzie ograniczona, aż w końcu wygaśnie.

Możesz tego uniknąć, przygotowując kreacje maksymalnie dopasowane do zainteresowań naszego klienta. Warto dzielić grupy odbiorców na mniejsze i eksponować inne zalety produktu, innym językiem, zależnie od grupy docelowej, np.: osobny komunikat dla kobiet i mężczyzn, inne treści dla młodszych i starszych odbiorców.

Nowe formaty reklam zawsze generują wyższe CTRy, mogą też wpłynąć na skuteczniejszą sprzedaż. Pamiętaj, żeby zawsze wykorzystywać formaty zgodnie z ich przeznaczeniem – np.: po kliknięciu w wideo użytkownik nie przenosi się na stronę docelową, a więc nie warto umieszczać na tych kreacjach buttonów, które zmylą odbiorcę.

Skuteczna reklama na Facebooku nie musi wymagać dużego budżetu. Korzystaj z metod targetowania i na bieżąco sprawdzaj skuteczność swoich działań. Dzięki tym radom, efekty zobaczysz już przy następnej kampanii!

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat optymalizacji Twoich kampanii na Facebooku? Napisz do nas!