7 darmowych narzędzi, które pomogą Ci w optymalizacji kampanii Google ADS

Jak stworzyć kampanię Google Ads, która pomoże Ci osiągnąć założone cele? Jak sprawdzić, czy wybrane słowa kluczowe przyniosą oczekiwany efekt? Z jakimi kosztami liczyć się podczas planowania kampanii? To kluczowe pytania w pracy marketingowca, na które… nie musisz znać odpowiedzi. Z pomocą przychodzą darmowe narzędzia do optymalizacji kampanii Google Ads, które dostarczą Ci niezbędnych danych. Poznaj 7  bezpłatnych narzędzi, które pomogą Ci w tworzeniu reklam w wyszukiwarce Google! 

Czego szukają Twoi odbiorcy? Darmowe narzędzia do optymalizacji Kampanii Google Ads

Prowadzenie kampanii Google Ads bez podpiętego i odpowiednio skonfigurowanego Google Analytics mija się z celem. Analityka zachowań użytkowników na Twojej stronie to podstawowa wiedza, o jaką opieramy płatne kampanie. GA pozwala między innymi na zebranie takich danych, jak najczęściej odwiedzane podstrony, najpopularniejsze produkty dostępne w Twojej witrynie, źródła pozyskiwania odbiorców, czy słowa kluczowe, jakich wyszukiwały osoby trafiające na Twoją stronę – to od nich możesz zacząć, konfigurując kampanię Google Ads. Dodatkowo przymierzając się do prowadzenia kampanii, pamiętaj o połączeniu konta Google Analytics z Google Ads. Dzięki temu będziesz w stanie mierzyć skuteczność kampanii, wydatki na poszczególne słowa kluczowe i opłacalność prowadzonych działań.

Co w sieci piszczy? Sprawdź w Google Trends

Google Trends to narzędzie, które pomoże Ci zwiększyć skuteczność kampanii poprzez dostosowanie jej do aktualnych trendów wyszukiwania w sieci. W kilka sekund jesteś w stanie sprawdzić, w jakich miesiącach oraz w jakich rejonach geograficznych interesująca Cię fraza jest najpopularniejsza, jakich podobnych fraz Internauci najczęściej wyszukują oraz jakie słowa kluczowe związane z Twoją branżą aktualnie zyskują popularność w wyszukiwarkach. Dla przykładu załóżmy, że sprzedajesz w sieci szkolenia. Dzięki Google Trends dowiesz się, że Internauci są najbardziej zainteresowani tym tematem jesienią oraz wiosną, oraz że szanse na sprzedaż szkoleń w okresie Bożego Narodzenia oraz majówki drastycznie spadają i szkoda Twojego budżetu i czasu na to, by w tym czasie starać się je promować. Z Google Trends dowiesz się też, że najpopularniejszymi frazami związanymi z tym tematem są ”szkolenia”, “szkolenia bhp”, “bhp” oraz… “szkolenia psów”! Dodatkowo narzędzie podrzuca nam podpowiedź, że aktualnie popularność w wyszukiwarce zyskują szkolenia z robienia henny w Warszawie, szkolenia przeciwpożarowe oraz te z Excela. Proste, łatwodostępne dane, które wiele powiedzą Ci nie tylko o skuteczności kampanii, ale generalnie o Twojej branży. 

Google Trends zbiera informację o słowach kluczowych zyskujących popularność w wyszukiwarce

 

Dzięki Google Trends dowiesz się, jakie słowa kluczowe z Twojej branży są najpopularniejsze

Gdy szukasz pytania – Answer the Public

Answer the Public to łatwe w obsłudze narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, jakie pytania związane z Twoimi słowami kluczowymi są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę Google. Dzięki temu nie tylko będziesz w stanie lepiej dobrać frazy kluczowe do kampanii Google Ads, ale też dowiesz się, jakie problemy czy aspekty związane z Twoją ofertą najbardziej intrygują Internautów. 

answer the public jak używać

Answer the Public pozwoli Ci poznać, jakie pytania związane ze słowem kluczowym Internauci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę 

Z jakimi kosztami musisz się liczyć? Na to odpowie Google Keyword Tool

Google oferuje  darmowe narzędzia do optymalizacji kampanii Google Ads. Nic w tym dziwnego – Google zależy na tym, by korzystanie z Google Ads było łatwe i skuteczne, bo na tym właśnie zarabia. Jednym z podstawowych narzędzi tego typu jest Google Keyword Planner, dzięki któremu dowiesz się, jakie słowa kluczowe są najbardziej popularne w sieci wyszukiwania. System podpowie Ci, jakie dodatkowe słowa warto rozważyć w kampanii i przede wszystkim – z jakimi kosztami pojedynczego kliknięcia w reklamę musisz się liczyć.

Google Keyword Tool jak używać

Google Keyword Tool podpowiada nowe słowa kluczowe oraz podaje dane na temat potencjału danego słowa kluczowego

 

Dzięki Google Keyword Tool dowiesz się, jaki budżet musisz przeznaczyć na kampanię, by przyniosła efekty

Uber alternatywa dla Google Keyword Tool – UberSuggest

Przyjazną i skuteczną alternatywą dla Google Keyword Tool jest UberSuggest, udostępnione przez znanego marketera – Neila Patela. Program oprócz słów kluczowych podrzuci też między innymi pomysły na artykuły czy notki blogowe, jakie możesz stworzyć, by lepiej pozycjonować się w sieci.

Dzięki UberSuggest poznasz za darmo skuteczne słowa kluczowe

Co podpowiada odbiorcom Google ? Dowiesz się tego z Keyword Sh!tter

Na pewno kojarzysz podpowiedzi, jakie Google podrzuca Ci w trakcie wyszukiwania danej frazy w tej przeglądarce.

Google Autocomplete podpowiada najczęściej wyszukiwane frazy związane ze słowem kluczowym

Te podpowiedzi to bardzo dobre źródło słów kluczowych, z którego warto skorzystać. Jak? Możesz to zrobić w kilka sekund dzięki Keyword Sh!tter – programowi, który przeszukuje dla Ciebie sieć i generuje listę podpowiedzi Google Autocomplete, jakie pojawiają się w towarzystwie interesującej Cię frazy.

keyword shitter narzędzia do optymalizacji kampanii googlePodpowiedzi słów kluczowych wygenerowane przez program Keyword Sh!tter

Jak pozycjonuje się Twoja konkurencja? SimilarWeb da Ci odpowiedź

Bezpośrednia konkurencja to bardzo cenne źródło wiedzy dla Ciebie. Aby poznać słowa kluczowe i sposoby promowania w sieci Twoich konkurentów, wypróbuj SimilarWeb. Dzięki narzędziu poznasz między innymi kluczowe frazy organiczne oraz płatne, z jakich Internauci trafiają na stronę Twojego konkurenta. Warto tę wiedzę wykorzystać w dwóch celach: żeby skorzystać z podobnych słów, albo całkowicie wykluczyć je z Twojej kampanii, by niepotrzebnie nie walczyć o tych samych konsumentów. 

Dzięki SimilarWeb poznasz słowa kluczowe, jakich używa Twoja konkurencja

Google Ads – robić samemu czy zlecić specjalistom?

W sieci dostępnych jest wiele darmowych narzędzi, które pomogą Ci w doborze słów kluczowych oraz optymalizacji kampanii Google Ads. W większości są one skuteczne i wiarygodne, ale musisz też wiedzieć, że skonstruowanie kampanii w oparciu o tę wiedzę jest czasochłonne. Jeśli Twoim zadaniem w firmie jest w głównej mierze prowadzenie płatnych kampanii, to gra jest warta świeczki. Jeśli jednak kampanie Google Ads są tylko jednym z wielu Twoich obowiązków, to warto zlecić ich wykonanie firmie lub specjaliście, który zrobi to za Ciebie i oszczędzi Twój cenny czas. 

Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi artykułami takimi jak: Sposoby na zwiększenie ruchu organicznego

Share Button