Bardziej interaktywnie, czyli nowe formaty reklam Google do promowania aplikacji

Google udostępniło w tym roku kilka ciekawych rozwiązań, ułatwiających skuteczną promocję aplikacji mobilnych. Od niedawna możemy:

  • reklamować aplikację na Androida w Google Play po połączeniu z Konsolą programisty Google Play,
  • wyświetlać reklamy aplikacji w formacie In-Display na You Tube, a także
  • korzystać z Uniwersalnych kampanii promujących aplikacje.

Od niedawna wybranym reklamodawcom Google udostępnia do testowania nowe reklamy do promowania aplikacji, które pozwalają na interakcję użytkownika z aplikacją.

Reklama demonstracyjna (Trial Run Ads)

Co to jest?

Format reklamy, która umożliwia użytkownikowi wypróbowanie gry przez 60 sekund. Użytkownik będzie mógł zdecydować, czy chce zainstalować aplikację.

Trial Run Ad gif for SGN

Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com

Dla kogo?

Trial Run Ads to doskonałe rozwiązanie dla twórców gier, którym zależy na pozyskaniu użytkowników zaangażowanych w aplikację. To bardzo istotne, gdyż wiele pobranych aplikacji mobilnych nigdy nie zostaje użyta.

Korzyści:

– możliwość sprawdzenia gry zanim zostanie pobrana,

– większy potencjał pobrań aplikacji,

zwiększenie zaangażowania użytkownika w trakcie interakcji z reklamą.

 

Interaktywne reklamy pełnoekranowe

Co to jest?

To reklamy w formacie HTML5 spersonalizowane pod kątem aplikacji.

 

Zalora_Swipe_Capture_Phone_1

Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com

Dla kogo?

Dla reklamodawców, którzy chcą zwiększyć liczbę pobrań lub wzmocnić zaangażowanie użytkowników posiadających zainstalowaną aplikację.

Korzyści:

– duże możliwości tworzenia form reklamowych,

– możliwość przeprowadzenia testów A/B,

– możliwość zaprezentowania fragmentu aplikacji przed pobraniem. Reklamodawca, którzy stosuje powyższe formaty zapłaci wyłącznie za instalację aplikacji.

 

Poprzez oferowanie przydatnych funkcji i rozrywki użytkownikom w aplikacji możemy znacząco zwiększyć zainteresowanie produktami. Aplikacja mobilna to doskonały sposób na zaangażowanie klientów oraz zwiększenie sprzedaży i lojalności wobec marki. Korzystanie z nowych formatów reklamy daje przewagę nad użytkownikami, którzy korzystają ze standardowych reklam. Formaty dostępne są w wersji beta dla wybranych reklamodawców.