Google udostępniło w tym roku kilka ciekawych rozwiązań, ułatwiających skuteczną promocję aplikacji mobilnych. Od niedawna możemy:
- reklamować aplikację na Androida w Google Play po połączeniu z Konsolą programisty Google Play,
- wyświetlać reklamy aplikacji w formacie In-Display na You Tube, a także
- korzystać z Uniwersalnych kampanii promujących aplikacje.
Od niedawna wybranym reklamodawcom Google udostępnia do testowania nowe reklamy do promowania aplikacji, które pozwalają na interakcję użytkownika z aplikacją.
Reklama demonstracyjna (Trial Run Ads)
Co to jest?
Format reklamy, która umożliwia użytkownikowi wypróbowanie gry przez 60 sekund. Użytkownik będzie mógł zdecydować, czy chce zainstalować aplikację.
Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com
Dla kogo?
Trial Run Ads to doskonałe rozwiązanie dla twórców gier, którym zależy na pozyskaniu użytkowników zaangażowanych w aplikację. To bardzo istotne, gdyż wiele pobranych aplikacji mobilnych nigdy nie zostaje użyta.
Korzyści:
– możliwość sprawdzenia gry zanim zostanie pobrana,
– większy potencjał pobrań aplikacji,
– zwiększenie zaangażowania użytkownika w trakcie interakcji z reklamą.
Interaktywne reklamy pełnoekranowe
Co to jest?
To reklamy w formacie HTML5 spersonalizowane pod kątem aplikacji.
Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com
Dla kogo?
Dla reklamodawców, którzy chcą zwiększyć liczbę pobrań lub wzmocnić zaangażowanie użytkowników posiadających zainstalowaną aplikację.
Korzyści:
– duże możliwości tworzenia form reklamowych,
– możliwość przeprowadzenia testów A/B,
– możliwość zaprezentowania fragmentu aplikacji przed pobraniem. Reklamodawca, którzy stosuje powyższe formaty zapłaci wyłącznie za instalację aplikacji.
Poprzez oferowanie przydatnych funkcji i rozrywki użytkownikom w aplikacji możemy znacząco zwiększyć zainteresowanie produktami. Aplikacja mobilna to doskonały sposób na zaangażowanie klientów oraz zwiększenie sprzedaży i lojalności wobec marki. Korzystanie z nowych formatów reklamy daje przewagę nad użytkownikami, którzy korzystają ze standardowych reklam. Formaty dostępne są w wersji beta dla wybranych reklamodawców.