Zastanawiasz się, jak zmaksymalizować przychody generowane przez kampanie AdWords? Czytając ten wpis dowiesz się, jak można to zrobić przy jednoczesnym zachowaniu ROAS na poziomie wyższym lub równym ustalonemu.
Cel:
Maksymalizacja przychodów generowanych przez kampanie AdWords przy zachowaniu ROAS na poziomie wyższym lub równym ustalonemu.
Opis przypadku:
Podstawowym KPI był określony poziom ROAS, którego nie można było przekraczać. W związku z tym, zwiększanie skali musiało odbywać się w sposób niepowodujący wzrostu kosztu konwersji. Z tego powodu proces rozwijania kampanii następował poprzez systematyczną pracę oraz testy każdego z rozwiązań.
- Na koncie zastaliśmy kampanię long tail-ową tworzoną na podstawie plików generowanych z bazy danych sklepu internetowego, którą zoptymalizowaliśmy oraz poszerzyliśmy o RLSA (Remarketing List for Search Ads). Pozwoliło nam to na gwałtowne zwiększenie skali kampanii i jej efektywności, jednak obsługa stworzonych w ten sposób ponad 60 kampanii z setkami grup reklam (osobna grupa reklam dla każdego produktu) była dość pracochłonna.
- Wdrożyliśmy odpowiednie skrypty optymalizujące grupy reklam (np. wstrzymujące grupy z niedostępnymi produktami) oraz alerty reagujące na najczęstsze błędy.
- Kolejnym milowym krokiem było wdrożenie kampanii typu DSA oraz RDSA. Traktowaliśmy je jako uzupełnienie kampanii long tail-owych, jednak dzięki optymalizacji zastąpiły one najmniej efektywne, a czasochłonne kampanie long tail-owe.
- Wszystkie nasze działania uzupełniliśmy funkcjami DoubleClick Search.
- Wdrożyliśmy kampanie asortymentowe DoubleClick w celu zwiększenia skali działań. Generują one automatycznie poza słowami kluczowymi również reklamy z wybranymi parametrami, np. ceną.
- Dodatkowo przygotowaliśmy oraz wdrożyliśmy dedykowaną strategię bidowania DoubleClick Search opartą o mikro-konwersje. Pozwoliło to na lepszą optymalizację stawek w słowach rzadko konwertujących i w dużej mierze, właśnie jej zawdzięczamy nasz ostateczny wynik.
Efekty:
Dzięki wykorzystaniu wszystkich możliwości oraz systematycznej optymalizacji udało nam się w 9 miesięcy zwiększyć przychody generowane przez AdWords o ponad 300% przy utrzymaniu ustalonego minimalnego poziomu ROAS.
Podsumowanie:
- 9 miesięcy działań,
- wzrost przychodów o ponad 300%,
- utrzymanie poziomu ROAS,
- ponad 70 000 long tail-owych słów kluczowych,
- ponad 50 000 reklam dopasowanych do produktu.