Zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak to się dzieje, że reklamy wyświetlane na Facebooku są bardzo trafne i często nawiązują bezpośrednio do Twoich wyborów zakupowych? Odpowiedzią jest Facebook Piksel. To dzięki niemu sklepy internetowe są w stanie przeprowadzać bardzo skuteczne kampanie sprzedażowe na Facebooku. Dowiedz się, jak zainstalować Piksel Facebooka w Twoim sklepie i dlaczego jest to absolutna konieczność.
Co to jest Facebook Piksel?
Facebook Piksel to kilka linijek kodu, które po zainstalowaniu w Twoim e-sklepie dostarczają Ci wielu cennych danych. Piksel monitoruje zachowanie osób odwiedzających Twoją witrynę, umożliwia przeprowadzanie kampanii remarketingowych i pomaga ocenić, czy budżet inwestowany w reklamy karuzelowe na Facebooku i inne ich typy zwraca się w formie realnych zakupów. Facebook Piksel to narzędzie, dzięki któremu określisz ROI kampanii reklamowych oraz z łatwością ocenisz, które reklamy emitowane na portalu Zuckerberga przekładają się na realną sprzedaż. Facebook Piksel dostarczy Ci takich danych, jak między innymi: konwersje i jej koszt, ROI, czy wartość zakupów wygenerowaną przez osoby, które przeszły na Twoją stronę z Facebooka. Na tym jego możliwości się nie kończą.
Facebook Piksel pomoże Ci też monitorować zachowania osób odwiedzających Twoją stronę i utworzyć dostosowaną do nich treść reklamy. Przykładowo: dzięki pikselowi dowiesz się, ile osób kliknęło reklamę produktu „A” na Facebooku, przeszło na jego stronę, po czym nie dokonało zakupu. I teraz do gry wkracza reklama remarketingowa – takie osoby jesteś w stanie zachęcić do zakupu np. komunikatem ze zniżką na dany produkt. Facebook dzięki pikselowi jest w stanie monitorować takie zachowania jak przeglądanie konkretnej podstrony produktu, dodanie przedmiotu do ulubionych, do koszyka, porzucenie koszyka czy dokonanie zakupu. Dla Ciebie, jako osoby dbającej o zyski e-sklepu, są to bezcenne dane. Zatem do dzieła!
Konfiguracja Facebook Piksel dla sklepu internetowego
Konfigurację Facebook Piksel ze sklepem zacznij od uruchomienia Menedżera Firmy na Facebooku i wybierz opcję „Menedżer Zdarzeń”. W kolejnym kroku kliknij „Dodaj nowe źródło danych” po lewej stronie i wybierz „Piksel Facebooka”.
Po kliknięciu przycisku „Utwórz” pojawią się trzy opcje instalacji piksela. Możesz dodać go samodzielnie, wysłać instrukcję administratorowi Twojej strony internetowej lub skorzystać z integracji z konkretnym systemem e-commerce. Jeśli Twój sklep oparty jest o jedno z poniższych oprogramowań, to polecamy wybór tej właśnie metody. Po dodaniu kodu piksela na stronę internetową, Twój piksel zacznie gromadzić dane, do których masz stały wgląd w zakładce „Źródła danych”.

Masz trzy opcje dodania Piksela Facebooka do sklepu internetowego: integracja z platformą e-commerce, ręczne dodanie kodu lub wysłanie instrukcji do osoby zarządzającej Twoją stroną
Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym dzięki dodawaniu zdarzeń
Dodanie piksela na stronę internetową sklepu to pierwszy krok do sukcesu. Aby skorzystać z pełni jego możliwości i mieć dostęp do pogłębionej analityki, należy skonfigurować tzw. zdarzenia standardowe. To dzięki nim będziesz w stanie dokładnie monitorować zachowanie odbiorców odwiedzających Twój sklep internetowy oraz monitorować konwersję. Facebook oddaje w Twoje ręce gotowe kawałki kodu. Dzięki niemu możesz uzyskać informacje o liczbie takich zdarzeń jak między innymi dodanie produktu do koszyka, dokonanie zakupu czy próby skontaktowania się z Twoją firmą. Bazując na tej wiedzy, jesteś w stanie stworzyć kampanię reklamową, która będzie bardzo dobrze odpowiadała potrzebom odbiorców odwiedzających Twój sklep. Plusem zdarzeń standardowych jest to, że są dość łatwe w konfiguracji. Facebook doskonale zdaje sobie sprawę, jakich funkcji w e-commerce potrzebujesz najbardziej, i po prostu oddaje je w Twoje ręce jako gotowe opcje do wykorzystania.
Dodanie Piksela Facebooka nie jest ani trudnym, ani czasochłonnym procesem. Jego podstawowe funkcje jest w stanie skonfigurować każdy, komu nie jest obcy Business Manager. Schody zaczynają się w momencie, kiedy chcemy skorzystać z Piksela Facebooka w mocno spersonalizowany i pogłębiony sposób. Wówczas warto zaangażować w ten proces programistę, lub zlecić to zadanie agencji specjalizującej się w kampaniach reklamowych na Facebooku. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, pewne jest jedno: Facebook Piksel to potężne, darmowe narzędzie analityczno-reklamowe. Realnie napędza ono sprzedaż w sklepach internetowych. Jeśli do tej pory nie znajduje się on w kodzie Twojego e-sklepu – zmień to i jak najprędzej zacznij wykorzystywać cenną wiedzę!