Zwiększenie sprzedaży w sklepie online z Facebook Pixel
0

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Skonfiguruj Piksel Facebooka już dziś!

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak to się dzieje, że reklamy wyświetlane na Facebooku są bardzo trafne i często nawiązują bezpośrednio do Twoich wyborów zakupowych? Odpowiedzią jest Facebook Piksel. To dzięki niemu sklepy internetowe są w stanie przeprowadzać bardzo skuteczne kampanie sprzedażowe na Facebooku. Dowiedz się, jak zainstalować Piksel Facebooka w Twoim sklepie i dlaczego jest to absolutna konieczność.

Co to jest Facebook Piksel?

Facebook Piksel to kilka linijek kodu, które po zainstalowaniu w Twoim e-sklepie dostarczają Ci wielu cennych danych. Piksel monitoruje zachowanie osób odwiedzających Twoją witrynę, umożliwia przeprowadzanie kampanii remarketingowych i pomaga ocenić, czy budżet inwestowany w reklamy karuzelowe na Facebooku i inne ich typy zwraca się w formie realnych zakupów. Facebook Piksel to narzędzie, dzięki któremu określisz ROI kampanii reklamowych oraz z łatwością ocenisz, które reklamy emitowane na portalu Zuckerberga przekładają się na realną sprzedaż. Facebook Piksel dostarczy Ci takich danych, jak między innymi: konwersje i jej koszt, ROI, czy wartość zakupów wygenerowaną przez osoby, które przeszły na Twoją stronę z Facebooka. Na tym jego możliwości się nie kończą.

Facebook Piksel pomoże Ci też monitorować zachowania osób odwiedzających Twoją stronę i utworzyć dostosowaną do nich treść reklamy. Przykładowo: dzięki pikselowi dowiesz się, ile osób kliknęło reklamę produktu „A” na Facebooku, przeszło na jego stronę, po czym nie dokonało zakupu. I teraz do gry wkracza reklama remarketingowa – takie osoby jesteś w stanie zachęcić do zakupu np. komunikatem ze zniżką na dany produkt. Facebook dzięki pikselowi jest w stanie monitorować takie zachowania jak przeglądanie konkretnej podstrony produktu, dodanie przedmiotu do ulubionych, do koszyka, porzucenie koszyka czy dokonanie zakupu. Dla Ciebie, jako osoby dbającej o zyski e-sklepu, są to bezcenne dane. Zatem do dzieła!

Konfiguracja Facebook Piksel dla sklepu internetowego

Konfigurację Facebook Piksel ze sklepem zacznij od uruchomienia Menedżera Firmy na Facebooku i wybierz opcję „Menedżer Zdarzeń”. W kolejnym kroku kliknij „Dodaj nowe źródło danych” po lewej stronie i wybierz „Piksel Facebooka”.

Co to jest facebook piksel?

Piksel Facebooka dodasz poprzez panel Menadżera Zdarzeń

Po kliknięciu przycisku „Utwórz” pojawią się trzy opcje instalacji piksela. Możesz dodać go samodzielnie, wysłać instrukcję administratorowi Twojej strony internetowej lub skorzystać z integracji z konkretnym systemem e-commerce. Jeśli Twój sklep oparty jest o jedno z poniższych oprogramowań, to polecamy wybór tej właśnie metody. Po dodaniu kodu piksela na stronę internetową, Twój piksel zacznie gromadzić dane, do których masz stały wgląd w zakładce „Źródła danych”.

Konfiguracja facebook piksel

Masz trzy opcje dodania Piksela Facebooka do sklepu internetowego: integracja z platformą e-commerce, ręczne dodanie kodu lub wysłanie instrukcji do osoby zarządzającej Twoją stroną

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Aplikacje partnerskie (w tym platformy e-commerce), które oferują integrację z Facebook Pikselem

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym dzięki dodawaniu zdarzeń

Dodanie piksela na stronę internetową sklepu to pierwszy krok do sukcesu. Aby skorzystać z pełni jego możliwości i mieć dostęp do pogłębionej analityki, należy skonfigurować tzw. zdarzenia standardowe. To dzięki nim będziesz w stanie dokładnie monitorować zachowanie odbiorców odwiedzających Twój sklep internetowy oraz monitorować konwersję. Facebook oddaje w Twoje ręce gotowe kawałki kodu. Dzięki niemu możesz uzyskać informacje o liczbie takich zdarzeń jak między innymi dodanie produktu do koszyka, dokonanie zakupu czy próby skontaktowania się z Twoją firmą. Bazując na tej wiedzy, jesteś w stanie stworzyć kampanię reklamową, która będzie bardzo dobrze odpowiadała potrzebom odbiorców odwiedzających Twój sklep. Plusem zdarzeń standardowych jest to, że są dość łatwe w konfiguracji. Facebook doskonale zdaje sobie sprawę, jakich funkcji w e-commerce potrzebujesz najbardziej, i po prostu oddaje je w Twoje ręce jako gotowe opcje do wykorzystania.

Dodanie Piksela Facebooka nie jest ani trudnym, ani czasochłonnym procesem. Jego podstawowe funkcje jest w stanie skonfigurować każdy, komu nie jest obcy Business Manager. Schody zaczynają się w momencie, kiedy chcemy skorzystać z Piksela Facebooka w mocno spersonalizowany i pogłębiony sposób. Wówczas warto zaangażować w ten proces programistę, lub zlecić to zadanie agencji specjalizującej się w kampaniach reklamowych na Facebooku. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, pewne jest jedno: Facebook Piksel to potężne, darmowe narzędzie analityczno-reklamowe. Realnie napędza ono sprzedaż w sklepach internetowych. Jeśli do tej pory nie znajduje się on w kodzie Twojego e-sklepu – zmień to  i jak najprędzej zacznij wykorzystywać cenną wiedzę!

Share Button