0

Czy na afiliacji można jeszcze zarobić?

Badania wskazują, że zakupy online z roku na rok stają się coraz popularniejsze. Niektóre źródła wskazują, że w 2040 około 95% transakcji kupna-sprzedaży będzie przebiegało przez Internet! Wzrost e-commerce rośnie proporcjonalnie do liczby użytkowników internetu — co daje wciąż ogromne pole na wykorzystanie afiliacji jako efektywnego modelu biznesowego. Zwłaszcza, że udane współprace afiliacyjne zwiększają wartość danego marketplace. Według danych udostępnionych przez Forrester aż 14% całkowitej wartości sprzedaży online (wartej 39 miliardów dolarów) pochodzi z programów afiliacyjnych. Poznaj podstawowe korzyści wynikające z afiliacji.

Programy afiliacyjne i influencerzy – układ win-win

Większość konsumentów przed zakupem produktu online poszukuje wcześniej opinii na jego temat — zwłaszcza w przypadku produktów premium. Osoby takie czerpią wiedzę głównie z dwóch źródeł: od zwykłych użytkowników internetu, publikujących opinie o danym sklepie, oraz od znanych osób (na przykład youtuberów), recenzujących dany produkt na swoim kanale. Ten drugi przykład jest coraz częściej spotykany – YouTube obecnie jest drugą najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie, a użytkownicy wolą zobaczyć produkt w formie wideo, niż zdjęć czy opisów. Dlatego współpraca reklamodawców z popularnymi youtuberami w formie programów afiliacyjnych ma się dobrze i wciąż rośnie na popularności, przynosząc korzyści obu stronom.

youtube afiliacja youtuber

Przykład linków afiliacyjnych na kanale youtubera

Kto jest Twoim wydawcą?

Oczywiście influencerzy to tylko jeden ze sposobów współpracy afiliacyjnej. Można ich określić mianem wydawcy contentowego, oferującego ciekawe, wartościowe treści. Jednak typów wydawców internetowych jest znacznie więcej i każdy z nich wciąż zyskuje na popularności. I tak oprócz wydawców contentowych, dla celu programu afiliacyjnego możemy wykorzystać np. wydawcę kuponowego, czyli stronę z kodami rabatowymi oraz okazjami jak Pepper, Groupon czy Picodi — to dobre rozwiązanie, jeśli chcesz pozyskać nowych klientów spośród osób szukających zniżek. Również wydawcy wyszukiwarkowi jak Ceneo czy Nokaut wciąż mają wysoki wpływ na konwersje w grupie odbiorców szukających najlepszej ceny.

wspolczynnik konwersji afiliacja

Współczynniki konwersji e-commerce dla popularnych porównywarek cenowych.

Afiliacja – rynek kwitnie!

W 2018 pojawiły się znaczące obawy dotyczące tego, czy wprowadzenie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych wpłynie negatywnie na programy partnerskie i sieci afiliacyjne. Okazało się jednak, że sytuacja była zupełnie przeciwna — wprowadzenie RODO miało pozytywny wpływ na ten model ze względu na ograniczenie spamu i kontrolę rynku pozyskiwania leadów. Dzięki temu udało się wyeliminować bezwartościowe źródła ruchu, co bezpośrednio wpłynęło na zwiększenie skuteczności affiliate marketingu. Aktualnie rynek ten rośnie w tempie około 10% rocznie!

Jak zarobić na afiliacji w 2020?

Możliwości jest mnóstwo. Kluczowym zadaniem będzie zdefiniowanie modelu wydawcy, który najbardziej Ci odpowiada. W zależności od niszy, w jakiej się obracają, ich skuteczność się różni. Warto zastanowić się, czy opłaca Ci się tworzyć własny model afiliacyjny (np. w przypadku dużej premiery jednego produktu) czy lepiej wykorzystać jeden z już istniejących (w przypadku rozwiązań ilościowych). Jedno jest pewne – nie warto wierzyć w plotki o rzekomym spadku opłacalności tej formy promocji — liczba zarówno wyników sprzedaży, jak i rozwiązań afiliacyjnych zwiększa się każdego roku.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie działań afiliacyjnych – skontaktuj się z nami. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii afiliacyjnych m.in. dla sieci komórkowej Play.

Dodaj komentarz