Dlaczego nikt nie zapisuje się do Twojego newslettera?

O tym, że newsletter to nadal jedna z najskuteczniejszych metod komunikacji marketingowej, nie musimy nikogo przekonywać. Praktycznie każdy sklep internetowy i biznes e-commerce zbiera swoją listę subskrybentów i prowadzi regularne działania wysyłając wiadomości e-mail do zainteresowanych odbiorców. Co zrobić, jeśli jednak do Twojej bazy prawie nikt się nie zapisuje?

Najczęstsze przyczyny braku zapisów do newslettera

Salesforce podaje, że 77% osób twierdzi, że wolałoby otrzymywać komunikaty marketingowe za pośrednictwem poczty elektronicznej*. W czym zatem tkwi podłoże problemu braku subskrybentów, skoro ludzie lubią tą formę komunikacji?

1. Brak czasu na czytanie bezwartościowych maili

Rozwój listy e-mailowej może być nie lada wyzwaniem. Adresy e-mail to święte informacje w dzisiejszych czasach, ludzie nie chcą podawać ich gdzie popadnie, ponieważ i tak otrzymują już ich wystarczająco dużo e-maili. Tak dużo, że wielu z nich robiąc porządki na skrzynce rezygnuje z subskrybcji od najmniej interesujących nadawców, bo  zwyczajnie nie ma czasu wszystkiego przeglądać.

Jeśli chcesz, aby Twój newsletter cieszył się zainteresowaniem musisz wysyłać mailem takie treści, które przebiją wszystkie inne. Musi to być coś tak wartościowego, że odbiorca zdecyduje się poświęcić miejsce w swojej skrzynce na komunikację z Twoją marką.

Mogą to być na przykład unikalne porady (pro-tipy) specjalisty z Twojej firmy na temat rozwiązania popularnego w Twojej branży problemu, czyli kawałek Twojej specjalistycznej wiedzy, Twojego know-how. Podziel się częścią naprawdę wartościowej wiedzy, a sprawisz, że Twój newsletter zyska na wartości.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy pomyśl o rabacie, który użytkownik dostanie po zapisaniu się do listy subskrybentów. Tak robią wszyscy, a konsumenci tego oczekują.

Pomyślisz pewnie: ,,Okej, robię już te rzeczy, daję użytkownikom dobrą wartość/duży rabat za zapis, a i tak ilość zapisów do newslettera jest niezadowalająca.’’ Przyczyny może być znacznie więcej. Czytaj dalej!

2. Nie promujesz swojego newslettera

Jeśli ludzie nie wiedzą, że prowadzisz newsletter, jak mogą się do niego zapisać? Samo zamieszczenie okienka z formularzem kontaktowym na pasku bocznym Twojej strony nie wystarczy.

Nie wahaj się promować swojego newslettera, zwłaszcza jeśli jest pełen wartości. Twoi docelowi odbiorcy mogą wiele skorzystać z bycia na Twojej liście subskrybentów, więc powiedz im o tym!

Jak to zrobić? Oto kilka opcji na promowanie newslettera:

  • Promuj swój darmowy biuletyn w mediach społecznościowych,
  • Wspomnij o tym w BIO w mediach społecznościowych,
  • Zamieść link do newslettera w swoim podpisie e-mail,
  • Napisz o tym post na blogu,
  • Dodaj formularz rejestracyjny (+ dlaczego powinni się zarejestrować) na końcu każdego posta na blogu,
  • Utwórz dla newslettera landing page (wyjaśnij, dlaczego powinni się zarejestrować, pokaż referencje, wypisz listę korzyści) – ułatwia to również linkowanie do innych części Twojej witryny,
  • Umieść w stopce formularz opt-in lub zdjęcie swojej darmowej osoby,
  • Umieść pasek w górnej części witryny, zachęcając użytkowników do rejestracji (przykład poniżej).

zapis do newslettera

1. Na Twojej stronie panuje chaos

Według danych Adobe 38% ludzi przestaje wchodzić w interakcję z witryną, jeśli treść lub układ strony są nieatrakcyjne. Co to oznacza? Twoja witryna jest pierwszą rzeczą, którą widzą użytkownicy, zadbaj więc o ich pierwsze wrażenie. Jeśli Twoja witryna wygląda na zbudowaną w latach 90., w jaki sposób użytkownicy mogą ufać, że Twoje treści są aktualne?

Jeśli nawigacja w Twojej witrynie jest trudna, w jaki sposób mogą być pewni, że Twoje treści są logiczne? Jeśli Twoja strona działa wolno, jak mają skutecznie czytać twoje treści?

Użytkownicy oceniają witrynę w ciągu kilku sekund. 25% odwiedzających opuści stronę w mniej niż 4 sekundy, jeśli się nie ładuje … a osoby, które jednak wejdą, wyrobią swoje pierwsze wrażenie na temat Twojej strony w ciągu 1/20 sekundy. (wg. Google First Impression study)

Jakie wrażenie robisz na odwiedzających, jeśli na stronie masz rozmazane obrazy, mylące efekty wizualne lub niespójny branding? Co pomyślą Twoi goście, jeśli Twoja witryna jest uszkodzona i nie działa?

Zastanów się nad tymi kwestiami – być może to wygląd Twojej strony odstrasza od zapisu do bazy subskrybentów? Jeśli strona nie wygląda profesjonalnie, to mało kto będzie chciał dostawać treści od „podejrzanej’’ firmy.\

O co powinieneś zadbać, aby Twoja strona zachęcała do subskrypcji?

  • Uprość swoją witrynę: każda część witryny powinna mieć logiczne uzasadnienie w odniesieniu do całości. Nie mogę to być losowo rozmieszczone elementy. Zrób krok wstecz i pomyśl o swojej publiczności. Skoncentruj się na tym, czego potrzebują i ogranicz wszystko do niezbędnego minimum. Wykorzystaj moc białej przestrzeni.
  • Przyspiesz swoją stronę internetową (przeczytaj: Jak sprawić, by Twoja strona była szybsza!)
  • Używaj obrazów o wysokiej rozdzielczości, a nie rozmytych.
  • Upewnij się, że elementy marki są spójne i współgrają ze sobą wizualnie.
  • Sprawdź dwa razy swoje linki, aby upewnić się, że działają.
  • Spójrz na swoje strony, czy inne elementy odwracają uwagę użytkownika od treści?

2. Nie masz wystarczającej ilości ruchu na stronie

Jeśli nie generujesz dużego ruchu w witrynie, pozyskanie dużej liczby subskrybentów Twojej listy e-mailowej nie jest możliwe. Istnieje mnóstwo powodów, dla których witryna lub blog nie generują wystarczającego ruchu. Poniższe czynniki ograniczają zasięg Twojej witryny:

  • jak długo blogujesz, jak długo strona „wisi’’,
  • rodzaj posiadanych treści,
  • liczba linków odnoszących się do Twojej witryny,
  • Twoja strategia w mediach społecznościowych,
  • szybkość ładowania się witryny,
  • optymalizacja SEO,
  • wrażenia użytkowników – User Experience,
  • brak promocji
  • i tak dalej…

Niezależnie od tego, ile przeczytałeś postów typu „Zdobądź X odwiedzających w ciągu X czasu!” wiedz, że prawda jest taka, że zwiększenie ruchu ​​zajmuje trochę czasu. CO GODZINĘ w internecie publikowanych jest ponad 83 000 postów na blogu. Musisz się wyróżnić. To maraton, a nie sprint.

Nie spiesz się i nie wypal się! Blogowanie i zwiększanie obecności w internecie wymaga cierpliwości i wytrwałości. Nie spodziewaj się sukcesu z dnia na dzień, Twoja lista e-mailowa nie wzrośnie od 1 do 15 tys. użytkowników dzięki jednemu postowi na blogu.

Jak można zwiększyć ilość ruchu na stronie?

  • Wykorzystaj media społecznościowe. Ogólna zasada: powinieneś spędzać tyle samo czasu, jeśli nie więcej, promując swoje posty, co pisząc je. Nawet najbardziej wartościowe treści nie osiągną zbyt dużego sukcesu bez promocji.
  • Zaktualizuj swoją witrynę. Google lubi witryny, które nadążają za technologią. Twoja witryna powinna być przyjazna dla SEO, responsywna, szybko ładująca się i łatwa w nawigacji. Cofnij się o krok i skoncentruj się na ulepszaniu jednego aspektu witryny na raz.
  • Popraw swoje SEO! Jeśli korzystasz z WordPress i nie pobrałeś jeszcze Yoast… to dużo Ci brakuje. SEO może OGROMNIE wpłynąć na ruch w Twojej witrynie, co może ostatecznie doprowadzić do większej liczby subskrybentów Twojej listy e-mail! Poznaj kilka technik, jak zwiększyć ruch SEO na stronie.
  • Posty gościnne. Znajdź inne blogi i strony internetowe w swojej niszy, które generują spory ruch i zaproponuj im, że Twoja treść pojawi się u nich na stronie jako post gościnny. To sprawi, że Twoja strona internetowa pojawi się przed ich odbiorcami oraz korzystnie wpłynie na link building, dzięki czemu poprawisz SEO.
  • Dołącz do grup na Facebooku! Zyskasz mnóstwo ruchu, jeśli byłem aktywny w kilku grupach na Facebooku, które są zainteresowane tematyką Twojej firmy. Nie bądź nachalny, nie spamuj, najlepiej ustal zasady publikacji Twoich wpisów z moderatorem. Daj ludziom wartościowe treści, a oni Ci się odwdzięczą.

Potrzebujesz pomocy w zwiększeniu ilości subskrybentów na Twojej stronie? Skontaktuj się z naszym teamem, pomożemy Ci!