Działaj skutecznie, czyli mailingi retargetowane

Najczęstsze powody, dla których klienci rezygnują z transakcji lub też porzucają koszyk, to chęć porównania produktu/usługi z innymi dostępnymi na rynku oraz obawa o bezpieczeństwo.  Mailingi retargetowane są zatem idealnym rozwiązaniem dla tego typu użytkowników.

Co to są mailingi retargetowane?

Mechanizmy odpowiedzialne za retargeting mailingów – na podstawie prostych algorytmów „zapamiętują” częściowe dane wprowadzane przez użytkownika na landing page przed porzuceniem formularza i wykorzystują je do dalszej wysyłki. Innym sposobem odzyskania tego odbiorcy jest sparowanie fragmentarycznych danych z niedokończonego leada z istniejącymi bazami i na tej podstawie stworzenie konkretnej bazy użytkowników, którzy wykazali już zainteresowanie danym produktem w sieci.

Jakie są najważniejsze zalety tej formy reklamowej? Przede wszystkim szybkość. W trosce o odzyskanie klienta, który porzucił formularz, niezwykle ważne jest działanie w czasie rzeczywistym. Możliwość wysłana wiadomości e-mail zaraz po tym jak klient opuścił naszą stronę, daje nam ogromną przewagę.

Kolejna sprawa to personalizacja i komunikat. Jego konstrukcja musi różnić się od klasycznej wysyłki i odnosić bezpośrednio do niedokończonej transakcji. Musimy zadbać o odpowiednie copy i kreację, pamiętając, że powody opuszczenia strony przez klienta mogły być różne (brak środków na koncie, problemy techniczne etc.).

Przykłady mailingu retargetowanego

Na potrzeby naszego testu wybraliśmy do porównania dwóch Wydawców, którzy świadczą tego typu usługi (Wydawca A / Wydawca B).

To co charakteryzuje Wydawcę A to mniejsza ilość kont, jednak zdecydowanie lepszej jakości, z kolei Wydawca B skupia się na ilościowym podejściu do wysyłek mailingowych. Zasada działania tych mailingów sprowadza się do parowania cookiesów użytkowników, którzy odwiedzili stronę danego klienta z bazami mailingowymi. W ramach kwartalnych testów zarówno Wydawca A jak i Wydawca B dostarczali zamówienia i sprzedaże w wybranej przez nas kampanii. Dokonując analizy porównawczej ruchu oraz jego przełożenia na jakość sprzedaży z tych dwóch kanałów, korzystniej ilościowo wypadł wydawca B. Dostarczył on bowiem 2,5 razy więcej zamówień i sprzedaży niż jego konkurent. Niemniej jednak  to Wydawca A w przeciągu ostatniego kwartału miał współczynnik konwersji na zamówienie 5-krotnie wyższy, a średni koszyk zamówienia był prawie dwukrotnie większy:

tabelka_blog2

 

Bez wątpienia mailingi retargetowane są skuteczniejszą formą niż te tradycyjne.  Z jednej strony docierają one do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzali stronę klienta i byli zainteresowani jego produktami, pozwalając skonwertować usera na końcowego klienta. Z drugiej – charakteryzują się wielokrotnie wyższymi parametrami CTR i CR niż mailingi tradycyjne. W przypadku tego typu kanału CTRy były 3 razy wyższe niż w przypadku tradycyjnego mailingu, zaś konwersje na zamówienie i sprzedaż – aż 6-krotnie wyższe. Dowiedz się więcej i stwórz skuteczny mailing.