Eksperyment świąteczny – jak przeprowadziliśmy badania wspólnie z Facebookiem?

Wyzwanie: Jak zostać partnerem Facebooka w testach nowych narzędzi? 

W grudniu 2018 roku zostaliśmy nagrodzeni przez Facebooka wyjątkowym wyróżnieniem: razem z Tally Weijl zostaliśmy zaproszeni do testów nowego rozwiązania w Managerze Reklam. Spośród kilkudziesięciu kont reklamowych opiekunowie projektu wybrali 10 marek z całego świata, które odznaczały się najlepiej prowadzonymi działaniami reklamowymi w FB Ads. Na potrzeby testów Facebook zasilił nasz budżet kwotą 30 tys. euro. 

Podobne: Naprawdę skuteczny remarketing, czyli sekrety segmentacji

Test polegał na przeprowadzeniu eksperymentu, w którym w testach A/B uczestniczyły dwie identycznie kierowane kampanie: jedna z budżetem na poziomie kampanii, druga ze starym sposobem ustalania budżetu. Naszym zadaniem było przygotowanie kampanii we współpracy z amerykańskim zespołem FB. Do nas należał dobór targetowania, stawek, a także kreacji reklamowych. Co ciekawe, dzięki wykorzystaniu kreacji dynamicznej, dowiedzieliśmy się nie tylko, które ustawienie techniczne są skuteczniejsze dla klienta, ale także jakie grafiki najbardziej podobają się naszym użytkowniczkom. 


Dzięki tym doświadczeniom, wiemy, że aby mieć szansę na udział w beta-testach narzędzi reklamowych Facebooka, poza odpowiednią skalą samego konta, trzeba:

  • prowadzić konto reklamowe zgodnie z najlepszymi standardami i rekomendacjami opiekuna konta 
  • deklarować gotowość do bieżącego kontaktu z opiekunami projektu, nawet jeśli stacjonują w zupełnie innej strefie czasowej 😉 
  • przygotować najwyższej jakości materiały graficzne i być gotowym na ich optymalizację
  • uzbroić się w cierpliwość, ponieważ raz uruchomiony test musi pozostać bez zmian przez następne 4 tygodnie.