Generują one 10-krotnie wyższy ruch w witrynie niż standardowe posty sponsorowane na Facebooku. Ich współczynnik klikalności na urządzeniach mobilnych jest o 70% wyższy w porównaniu do reklam z pojedynczym obrazem. Dlatego nie pytamy, czy używać reklam karuzelowych. Podpowiadamy, jak robić to skutecznie i kreatywnie!
Facebook Carousel Ads to bardzo popularny format reklamowy. Marketingowcy znają go dobrze zarówno z praktyki, jak i z punktu widzenia konsumenta. Możliwość zaprezentowania w jednej reklamie kilku produktów z osobnymi linkami bezpośrednimi sprawia, że po ten format bardzo często i chętnie sięgają sklepy internetowe. Reklamy karuzelowe pozwalają na umieszczenie w jednej kreacji do 10 filmów lub grafik, jednocześnie odnosząc odbiorcę na kilka różnych podstron. Sam opis tego formatu brzmi jak obietnica: „Zwiększymy ruch na Twojej stronie!” – i jest ona prawdziwa.
Carousel Ads to świetne narzędzie zwiększające konwersję i budujące świadomość danej marki czy produktu, pozwalające jednocześnie na zmniejszenie kosztu konwersji. Dzieje się tak głównie dlatego, że reklama karuzelowa jest… wygodna dla odbiorcy. Użytkownik, który widzi reklamę, może swobodnie i szybko zapoznać się z asortymentem sklepu nawet w nią nie klikając i nie generując kosztów dla jej nadawcy. A kiedy klika w tę reklamę? Kiedy zobaczy interesujący go produkt – czyli w momencie, kiedy potencjalnie jest już zainteresowany ofertą i zakupem. Co więcej, reklama taka przenosi go bezpośrednio na stronę produktu, który przykuł jego uwagę. To sytuacja win-win dla reklamodawcy i odbiorcy, dlatego warto sięgnąć po to narzędzie już dziś. W jaki sposób stworzyć skuteczną reklamę karuzelową? Podrzucamy kilka inspiracji!
Kuś bogatą ofertą
Carousel Ads świetnie sprawdzają się w promocji bogatej oferty sklepów internetowych, a jeszcze lepiej w trakcie trwających właśnie wyprzedaży. Reklama wielu produktów na raz to zresztą najczęściej spotykany w sieci rodzaj karuzeli. Przy tworzeniu tego typu kreacji warto jednak pamiętać, by zdjęcie konkretnego produktu przekierowywało na podstronę tego właśnie produktu, a nie stronę główną sklepu. To drugie rozwiązanie niemal na pewno zirytuje odbiorcę i spowoduje jego utratę, a to pierwsze – zaoszczędzi jego czas i zwiększy prawdopodobieństwo zakupu. A właśnie o to nam chodzi 🙂 Zobacz, jak robią to te znane, i mniej znane marki. Jest atrakcyjnie, jest kolorowo, dokładnie opisane i jest kusząco!

Przykład reklamy karuzelowej marki Vistula

Carousel Ads prezentujące asortyment Zalando

Kolorowa, przyjemna reklama karuzelowa

Zastosowanie Carousel Ads w promocji marki Showroom

Reklama karuzelowa użyta do promocji hotelu

Carousel Ads połączone spójnym, estetycznym tłem
Daj się lepiej poznać
Nieco rzadziej spotykanym, ale wciąż popularnym celem używania reklamy karuzelowej jest przedstawienie kilku cech jednego produktu . Przyjemne dla oka zdjęcia lub nagranie zachęca odbiorców do tego, by “przewinęli” reklamę do końca i lepiej poznali promowany produkt. Dobrym przykładem jest poniższa reklama samochodu. Na trzech grafikach umieszczono trzy cechy pojazdu, które potęgują w odbiorcy poczucie, że produkt ten jest wysokiej klasy. Legendarne zawieszenie, luksusowy kokpit, nowoczesny styl – aż się prosi, by kliknąć w link i poznać cenę tego auta!

Prezentacja kilku cech jednego produktu za pomocą Carousel Ads
Opowiedz historię za pomocą reklamy karuzelowej
Storytelling na Facebooku? Jest na niego miejsce właśnie w formacie karuzelowym! Pobudź swoją kreatywność i zaprezentuj odbiorcom krótką, chwytliwą historię, zbudowaną wokół reklamowanego produktu. Jak będą się czuli po jego zakupie? Co mogą z nim zrobić? Jak zmieni się ich życie po zakupie? Żartuj, informuj, zaczepiaj – ten format to umożliwia, jednocześnie zwiększając interakcję ze strony odbiorców.

Przykład storytellingu Carousel Ads
Historia opowiedziana kilkoma pasującymi do siebie obrazami jest zdecydowanie bardziej przyjemna w odbiorze, ale budowanie storytellingu karuzelą nie musi opierać się wyłącznie o zabawę obrazem. Czasem – zwłaszcza, gdy ogranicza Cię czas lub budżet – wystarczy małe dopracowanie tekstu i nagłówków reklamy, by tworzyły spójny przekaz, zachęcający do przeklikania się przez wszystkie obrazki.

Różnorodne opisy oferty w reklamie karuzelowej
Wyjaśnij w kilku okienkach, jak działa Twój biznes lub produkt
Reklamy karuzelowe to również świetne narzędzie do tego, by sprawnie i przyjemnie wyjaśnić odbiorcom, w jaki sposób działa Twoja usługa lub produkt. Nawet Facebook używa karuzel właśnie w tym celu – w czterech krokach tłumaczy, jak w jaki sposób funkcjonuje ich dział wsparcia marketingowców. Tesco z kolei smacznie podpowiada, do czego można użyć produktów dostępnych w ich sieci.

Przykład zastosowania Carousel Ads w celu wyjaśnienia zasady działania produktu

Tesco wykorzystuje reklamę karuzelową w celu zainspirowania odbiorców
Lub daj się ponieść fantazji i zrób to inaczej!
Aby stworzyć skuteczną reklamę karuzelową, często wystarczą proste grafiki i trafny tekst. Aby jednak znacząco wyróżnić się spośród innych przekazów, należy walczyć… kreatywnością! Poniższa reklama aplikacji w taki sposób ogłosiła, że za ich pośrednictwem można odtąd słuchać przebojów The Beatles. Członkowie zespołu połączeni szalikiem to idealny content do tej formy reklamy!

Przykład kreatywnej reklamy karuzelowej
Ciekawym pomysłem jest też zastosowanie gifów zamiast grafik. Można zrobić to tak, jak ten sklep z obuwiem, albo zaczarować odbiorców i stworzyć krótką wideo-historię, jak ta poniżej!

Wykorzystanie gifów w Carousel Ads
Reklamy karuzelowe na Facebooku to bardzo skuteczne narzędzie dostarczone marketingowcom przez Facebooka. Odpowiednio skonfigurowane karuzele potrafią znacząco zmniejszyć koszt konwersji, a także zwiększyć ruch na stronie. Im więcej serca i kreatywności włożysz w ich przygotowanie, tym skuteczniejsza będzie kampania. Pamiętaj, że Carousel Ads mają zachęcać odbiorców do interakcji – zachwycaj ich, zaskakuj, rozśmieszaj lub zainteresuj. Format karuzelowy idealnie się w tym sprawdza!
Dowiedz się również jak dobrać słowa kluczowe pasujące do Twojego biznesu. Zapraszamy na Bloga!