feed produktowy marketing
0

Feed produktowy i 3 sposoby na wykorzystanie go w marketingu

Stały i automatyczny wzrost sprzedaży to marzenie niemal każdego właściciela sklepu internetowego. Feed produktowy to jedno z tych narzędzi, które na to pozwala. Czym jest product feed i jak zastosować go w marketingu? Poznaj 3 przykłady wykorzystania feedu produktowego i efekty, jakie udaje się za jego pomocą osiągać.

Feed produktowy to bardzo ważne i skuteczne narzędzie dla e-commerce, które pozwala na wyróżnienie oferty Twojego sklepu internetowego na tle konkurencji. Technicznie rzecz ujmując, feed produktowy to plik w formacie Excel, .txt, .csv lub .xml, który zawiera szczegółowe informacje o produktach w Twojej ofercie. Definiujesz w nim takie parametry jak nazwę produktu oraz Twojego sklepu, identyfikator produktu w sklepie, bardziej szczegółowy opis, zdjęcie, cenę oraz dostępność. Przykładowy product feed wygląda tak:

Przykład feedu produktowego

Przykład feedu produktowego, źródło: https://www.cpcstrategy.com/blog/2013/06/what-is-a-data-feed/

 

Dzięki stworzeniu takiego pliku jesteś w stanie publikować swoje konkretne produkty w Google Shopping, porównywarkach cenowych, czy w Facebook Dynamic Product Ads. Docelowo feed produktowy służy ułatwieniu kupującym wyszukiwania Twojego sklepu, oraz lepszej, wizualnej prezentacji Twoich produktów – idealnie dokładnie tych, jakich szuka Twój odbiorca. Jak to wygląda w praktyce? Przyjrzyjmy się działaniu feedu produktowego na aktualnym, letnim przykładzie. Załóżmy, że sprzedajesz w sieci obuwie, a lato jest idealnym czasem na promowanie oferty sandałów.

Znajdź się na pierwszej stronie Google w wynikach Google Shopping

Większość wyszukiwań konkretnych produktów w sieci rozpoczyna się od wyszukiwarki Google. Wykorzystaj to! A najlepiej w formie reklamy Twoich produktów za pomocą Google Product Listing Ads. Dzięki poprawnemu utworzeniu product feed i zastosowaniu go w reklamach Google, Twój produkt pojawi się w formie małego obrazu na górze wyszukiwarki, przyciągając wzrok potencjalnego kupującego i zwiększając szansę na zakup – w końcu prezentujesz dokładnie to, czego odbiorca szuka, i to już na pierwszej stronie Google! Im więcej informacji umieścisz w pliku produktowym i im bardziej precyzyjne będą, tym większa szansa, że klient trafi właśnie do Twojego sklepu.

feed produktowy marketing

Feed produktowy w reklamach Google Shopping – przykład

 

Efekty? Marce Swarovski udało się zwiększyć sprzedaż online o 50%, a sprzedaż na urządzeniach mobilnych o 150%. Marka obuwnicza TOMS podwoiła wskaźnik revenue-per-click i osiągnęła wzrost ROI o 1550%! Z kolei firma sprzedająca bieliznę osiągnęła konwersję o 116% wyższą, niż przed zastosowaniem reklam z wykorzystaniem product feed, równocześnie zwiększając dochód o 268%.

Stwórz na Facebooku skuteczną kampanię wykorzystującą feed produktowy

Marketingowców nie trzeba przekonywać, że Facebook jest bardzo skutecznym kanałem reklamowym. Warto jednak rozważyć wykorzystanie feedu produktowego w reklamach typu Facebook Dynamic Product Ads. Połączenie to umożliwia tworzenie dobrze dopasowanych do odbiorcy reklam, np. wyświetlanie reklam dokładnie tych produktów, które przeglądał w danym sklepie. Ten typ reklamy jest często wykorzystywany przez sprzedawców internetowych i przez to dość często spotykany na Facebooku w formie karuzeli z konkretnymi produktami.

feed produktowy na Facebook

Feed produktowy w reklamach na Facebooku

 

Czy taka forma reklamy działa dobrze? Wszystko zależy od odpowiedniej optymalizacji, jakości zdjęć i dobrego przedstawienia produktów, ale przykład marki odzieżowej Brava Fabrics potwierdza, że warto w nią inwestować. Dzięki reklamom dynamicznym opartym o product feed marka uzyskała 1,4-krotny zwrot wydatków na reklamę, ROI wyższe o 30% w stosunku do innych form reklamy, a także niższy o 13% koszt pozyskania klienta. Firma Craftsy, która oferuje kursy umiejętności manualnych oraz sprzedaje powstałe w ten sposób produkty, zwiększyła przychód generowany za pomocą Facebooka o 33% oraz wygenerowała o 50% większą sprzedaż pochodzącą z Facebooka.

feed produktowy google

Product Feed – zastosowanie w reklamach na Facebooku

Wyróżnij się w porównywarkach cenowych i sprzedawaj więcej

Porównywarki cenowe to potężne narzędzie e-marketingowe, wciąż odwiedzane przez miliony Internautów oraz pozycjonujące się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Ich twórcy wykorzystują pliki feedów produktowych po to, aby porównać ceny, dostępność i jakość produktów w różnych e-sklepach. Dzięki temu wyszukiwarki pomagają klientom podjąć decyzję o zakupie, jak również o miejscu dokonania zakupu. Szkoda tracić tego potencjału – sumiennie uzupełniony feed produktowy może napędzić Twoją sprzedaż również i w tym kanale.

feed produktowy ceneo

Wykorzystanie feedu produktowego w Ceneo

Feed produktowy to bardzo wdzięczne narzędzie marketingowe, w szczególności dla osób prowadzących sklep internetowy. Ładne zdjęcia produktów z dokładnym opisem ułatwiają klientom znalezienie Twojej oferty w sieci i zachęcają odbiorców do przejścia do witryny Twojego sklepu. Plusem feedu produktowego jest też możliwość kierowania reklam bardzo dobrze dopasowanych treścią do tego, czego akurat szuka Twój potencjalny klient. Product feed pozwala też na atrakcyjne wyróżnienie Twojej oferty na pierwszej stronie wyszukiwania w Google, co znacząco wpływa na wzrost ruchu na Twojej stronie, a co za tym idzie – zwiększa sprzedaż.

Dowiedz się również jak sprawdzić kto korzysta z AdBlocka na Twojej stronie www. Zapraszamy na Bloga!

Share Button