Wszyscy czekali na ostatni wyraźnie brakujący klocek w ekosystemie analityczno-reklamowym Google’a, czyli dawno zapowiedziany Data Management Platform (DMP) Google Audience Center.
Jego premiera została ogłoszona wraz z wprowadzeniem Google Analytics 360 Suite – pakietu zintegrowanych ze sobą rozwiązań firmy z Mountain View. W skład pakietu wchodzą doskonale znane Google Analytics Premium (od dziś Google Analytics 360), czy Google Tag Manager, niedawno kupione przez Google rozwiązanie do analizy mulitikanałowej Adometry (teraz Google Atribution 360), a także nowe narzędzia:
– wspomniany DMP,
– system do wizualizacji danych (Google Data Studio 360),
– system do testowania i personalizacji stron WWW (Google Optimize 360).
Google Analytics 360 Suite jest systemem klasy enterprise, skierowanym do dużych przedsiębiorstw, mającym ułatwić im funkcjonowanie w erze danych.
Źródło: http://analytics.blogspot.com/
Platforma Google Analytics 360 Suite jest skazana na sukces. Odpowiada na szybko rosnącą potrzebę firm, jest zintegrowana z ekosystemem Google’a, który firmy doskonale znają i z którego już korzystają. Integrując się z Doubleclick Digital Marketing i AdWords zapewnia wykorzystanie danych do optymalizacji kampanii. Konkurencja nie jest w stanie dostarczyć tak kompletnego rozwiązania, nie posiada też danych, które Google udostępnia do wykorzystania w swoim ekosystemie. Pytanie tylko, ilu z potencjalnych klientów będzie obawiało się jeszcze silniejszego związania i uzależnienia od usług i systemów dostarczanych przez Google’a – mówi Łukasz Pawlik, Wiceprezes Novem, odpowiedzialny za Research & Development.