google display optimization score
0

Google Display Optimization Score dostępny dla kampanii display

Dzięki wynikowi optymalizacji Google Ads w zakładce „Rekomendacje” możemy sprawdzać podpowiedzi dostosowane do naszego konta i prowadzonych działań. Od jakiegoś czasu mogliśmy już korzystać z wyniku optymalizacji dla kampanii search i produktowych, a od 4 grudnia wynik optymalizacji jest również dostępny dla kampanii display.

Wskaźnik Google Display Optimization Score przyjmuje wartości od 0% do 100%, gdzie 100% oznacza, że kampanie są w pełni zoptymalizowane.

Warto regularnie zaglądać do zakładki „rekomendacje” i sprawdzać, czy nie pojawiają się jakieś cenne podpowiedzi. Nie należy jednak bez przemyślenia stosować wszystkich wskazówek. Wybierajmy tylko te, które dostosowane są do naszej firmy i pasują do naszych celów.

Jak sprawdzić wynik optymalizacji dla kampanii display?

 Google Display Optimization Score dla kampanii display:

  • wchodzimy na nasze konto.
  • wybieramy kampanię w sieci reklamowej, dla której chcemy sprawdzić wynik.
  • następnie przechodzimy w zakładkę rekomendacje:
google display optimization score

Zakładka rekomendacje

  • U góry po lewej stronie widzimy obecny wynik optymalizacji. 
  • Poniżej pojawiają się konkretne porady razem z procentową wartością, o którą poprawi się wynik, jeśli zastosujemy daną podpowiedź. 
  • Po kliknięciu w „Wyświetl rekomendację” ukaże się dokładniejszy opis:
przykładowa rekomendacja dla kampanii w sieci reklamowej

Przykładowa rekomendacja dla kampanii w sieci reklamowej

  • Mamy możliwość wypróbowania rekomendacji lub jeśli uznamy, że nie odpowiada ona naszym celom, możemy ją odrzucić.

Dlaczego już teraz powinniście zainteresować się Google Display Optimization Score?

Dzięki wynikom optymalizacji Google Ads będziecie mogli analizować swoje działania w oparciu o szereg czynników, do których zaliczyć można kierowanie reklam, automatyzację stawek, rozszerzenia i wiele innych. Zestaw tych zautomatyzowanych rekomendacji pokazuje, jakiej poprawy można się spodziewać po ich zaakceptowaniu. Nie przyjmujcie jednak tych zaleceń na ślepo – nawet 100% wynik optymalizacji Google Display bez jakichkolwiek zaleceń wcale nie oznacza, że nie ma, czego poprawiać! W celu optymalizacji podobnych działań warto powierzyć to zadanie specjalistom i mieć pewność, że kampania osiągnie założone wcześniej założenia.

Przeczytaj również o nowej funkcji wprowadzonej przez Facebooka Multiple Text Optimization (MTO). Zapraszamy!

Share Button