Dobra widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. To właśnie tam klienci rozpoczynają poszukiwania produktów, które ich interesują. Zadbaj o to, by to Twoją ofertę znajdowali na samej górze wyszukiwarki! Pomoże Ci w tym konfiguracja narzędzia Google Merchant Center, dzięki któremu zwiększysz sprzedaż, przedstawisz swoje produkty w atrakcyjny sposób oraz sprawisz, że klienci już na pierwszy rzut oka będą mieli wgląd w aktualne promocje w Twojej witrynie.
Co to jest Google Merchant Center?
Google Merchant Center to narzędzie stworzone dla osób, które prowadzą sprzedaż w internecie. Pozwala na atrakcyjną prezentację wybranych produktów z oferty sklepu w płatnych wynikach wyszukiwania Google. Konfigurując Google Merchant Center, podajesz takie informacje o swoich produktach jak: zdjęcie, opis, nazwę sklepu oraz cenę produktu – czyli podstawowe dane, których poszukuje Twój potencjalny klient. Dzięki wyświetleniu tych elementów w wynikach wyszukiwania jesteś o krok przed bezpośrednią konkurencją. Dodatkowo ułatwiasz odbiorcom podjęcie decyzji zakupowej i oszczędzasz ich czas. Klient nie musi wchodzić na wiele stron internetowych, by znaleźć to, czego szuka – interesującą go ofertę ma podaną jak na tacy już na pierwszej stronie wyszukiwania, jak i w zakładce „Zakupy”, gdzie jest w stanie zastosować dodatkowe filtry wyszukiwania.

Dzięki konfiguracji Google Merchant Center Twoja oferta (opis produktu, zdjęcie, cena, nazwa i adres sklepu) pojawi się w wynikach wyszukiwania Google.
Skuteczne narzędzie do zwiększania sprzedaży internetowej
Google Merchant Center to skuteczne narzędzie do zwiększania sprzedaży internetowej. Dzięki jego konfiguracji masz pewność, że klienci otrzymują zawsze aktualne informacje o Twojej ofercie, jesteś w stanie rozszerzyć działalność sklepu na inne kraje, a także skutecznie promować aktualne wyprzedaże. To jeden ze sposobów na przyspieszenie procesu sprzedaży online.
Według Google, aż 40% badanych osób deklaruje, że używa ich wyszukiwarki do łowienia najlepszych okazji cenowych – a dzięki Google Merchant Center aktualne promocje pojawiają się już na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Skuteczność tego narzędzia potwierdzają liczne historie sukcesu. Google chwali się między innymi efektami, jakie udało im się wypracować dla marki IKEA. Dzięki zastosowaniu GMC marka osiągnęła wzrost odwiedzin w sklepie stacjonarnym o 232%, co przełożyło się na dwa razy większą sprzedaż. Brytyjski oddział marki obuwniczej ECCO dzięki Google Merchant Center polepszył wyniki zwykle osiągane z kampanii Google Ads o 24% oraz osiągnął wzrost konwersji o 28%. Czeska marka Kytary, oferująca sprzęt muzyczny i audio, odnotowała wzrost sprzedaży aż o 796%!
Podobnych historii sukcesu nie brakuje też na naszym rodzimym podwórku. Za przykład może posłużyć marka Świat Obrazów. Obsługująca ją agencja marketingowa połączyła potencjał Google Merchant Center z remarketingiem oraz reklamami dynamicznymi, osiągając wzrost sprzedaży w sklepie internetowym o 400%. Brzmi kusząco? Oczywiście! Google Merchant Center to sprawdzone i skuteczne narzędzie zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym, które optymalizuje koszta reklamowe i zwiększa efekty kampanii Google Ads. Wypróbowanie tego narzędzia nie wiąże się z żadnym ryzykiem i wymaga jedynie czasu włożonego w jego poprawne skonfigurowanie. Trzymamy kciuki za spektakularne efekty, a jeśli wspomnianego czasu Ci brak – zapraszamy do kontaktu! 🙂