Industry Alert: mobile-Google-friendly

Jeśli nie ma Cię w mobile, to nie ma Cię wcale. 

Już od dawna mówi się o “roku mobile”, jednak to rok 2015 okaże się przełomowy dla tego segmentu. Wcześniej “mobilność” oznaczała stale wzrastający odsetek użytkowników “konsumujących” treść na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych. Już za chwilę “mobilność” będzie oznaczała także premiowanie stron internetowych z wersją mobile. Jak poinformował oficjalnie Google, od 21 kwietnia strony przystosowane do wyświetlania na urządzeniach przenośnych będą osiągały wyższe pozycje w wyszukiwarkach, od witryn które nie posiadają swoich mobilnych odsłon. Wpłynie to na wyniki wyszukiwania w telefonicznych wyszukiwarkach na całym świecie i we wszystkich językach jak również w wyszukiwarkach stacjonarnych.

Nie powinno być to dla nikogo zaskoczeniem, gdyż Google zachęcał do przystosowania stron internetowych do wersji mobilnej i przygotowywał nas do tego ruchu już od kilku lat. Jakiś czas temu mogliśmy również sprawdzić czy strona jest dostosowana do mobilnych wyników wyszukiwania.

google mobile

Czy Twoja strona internetowa jest mobile-friendly?

Jeżeli chcesz sprawdzić czy Twoja strona jest zoptymalizowana, warto sięgnąć po bardzo jasny i czytelny przewodnik: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/get-started/?utm_source=wmc-blog&utm_medium=referral&utm_campaign=mobile-friendly

Dodatkowo, Google uruchomił dogodne narzędzia do weryfikacji Twojej strony internetowej:

1) szybki test

test google mobile

2) bardziej zaawansowane narzędzie dla webmasterów, dzięki któremu uzyskasz pełną listę problemów związaną z optymalizacją pod kątem urządzeń mobilnych

narzędzie dla webmasterów google mobile

W dzisiejszych czasach firma bez strony mobilnej traci nie tylko setki lub tysiące wartościowych użytkowników, ale też pozostaje w tyle za podążającą ku nowoczesnym trendom konkurencją. Kto jeszcze nie ma mobilnej strony, ten powinien poświęcić rok 2015 na nadgonienie zaległości. Ale szybko – zegar tyka.

Więcej informacji na blogu webmasterów Google

 

Share Button