sprzedaz internet ecommerce
0

Jak przyspieszyć proces sprzedaży w Internecie? 15 sposobów cz.1

Sprzedaż to nadrzędny cel wszystkich działań marketingowych podejmowanych przez marki. Sprzedaż w Internecie rządzi się swoimi prawami. Klienci często przechodzą długą drogę zanim dokonają finalnego zakupu. Na szczęście są sposoby, dzięki którym sprawisz, że proces zakupu stanie się o wiele krótszy! Z tego artykułu dowiesz się, jak maksymalnie szybko zachęcić klienta do zakupu, a tym samym zwiększyć ilość transakcji w Twoim sklepie internetowym.

Szybsza sprzedaż = wyższy ROI

Im mniej czasu lead potrzebuje, aby przejść przez kolejne etapy lejka sprzedażowego, tym większy zwrot z inwestycji (ROI) dla Ciebie!

W rzeczywistości, biorąc pod uwagę wszystkie zasoby, które są przeznaczone na pozyskiwanie i utrzymywanie potencjalnych klientów, to jeśli pozwalasz na długi proces konwersji, może się okazać, że wydajesz więcej pieniędzy na wygenerowanie sprzedaży, niż sama sprzedaż jest warta! Jak jednak przekonać ludzi do szybszych decyzji zakupowych? A co najważniejsze, jak to zrobić bez uszczerbku na jakości relacji z klientem?

W tym artykule znajdziesz pierwsze z 15 skutecznych sposobów na skrócenie cyklu sprzedaży i szybsze zarabianie pieniędzy na działaniach marketingowych.

Czym jest cykl sprzedaży?

Cykl sprzedaży to prosty proces, który oznacza interakcje, które będziesz mieć z potencjalnymi klientami, od pierwszego kontaktu do zamknięcia sprzedaży. Obejmuje to wysiłki całego zespołu w zakresie tworzenia i utrzymywania zainteresowania Twoimi produktami, angażowania potencjalnych klientów, odpowiadania na ich pytania i przekształcania ich w sprzedaż.

Jak wyglądają etapy w cyklu sprzedaży? Jak obliczyć, ile trwa trwa cykl sprzedaży? Jak ocenić czy jest on długi, czy krótki?

5 etapów klasycznego cyklu sprzedaży

 

1. Możliwość: jest to etap „przyciągania potencjalnych klientów”. Słuchaj ich i naucz się oferować im tego, czego chcą. Twoja oferta jest dla nich jedną z możliwości, które rozważają.

2. Połączenie: pozyskaj jak najwięcej leadów. Tutaj wykorzystasz wszystkie informacje, które posiadasz na temat swoich klientów. Co możesz zrobić, aby zapisali się do Twojej bazy odbiorców?

3. Kwalifikowanie: sprawdź, czy potencjalny klient zamierza dokonać zakupu. Być może będziesz musiał dowiedzieć się więcej na ich temat (a do tego przyda się rozbudowana analityka leadów).

4. Obecność: oferuj swoje produkty/usługi jako rozwiązanie problemu/potrzeby, z jaką obcuje klient. Ma być dla niego jasne, że Twój produkt lub usługa jest dokładnie tym, czego szuka. Dzięki analizie leadów będziecie dobrze wiedzieli, z jakimi problemami borykają się Twoi odbiorcy.

5. Zamknięcie: Twój klient potrzebuje dokładnie tego, co mu oferujesz. Na tym etapie następuje sprzedaż.

jak zwiekszyc sprzedaz online ecommerce

Proste sposoby na przyśpieszenie procesu sprzedaży

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby przyspieszyć swój cykl sprzedaży.

1. Sprzedawaj tylko jakościowym leadem

ecommerce sprzedaz online

Jakościowy lead? Tak. Chodzi o takiego klienta, który na którymś z etapów swojej ścieżki konsumenckiej wyraził chęć zakupu (np. wysłał poprzez automatyczny formularz zapytanie o kontakt z przedstawicielem handlowym). Jeśli jeszcze ich nie masz, potrzebujesz stworzyć ramy kwalifikujące klientów jako ,,jakościowych’’, takich jak przykład z Clearbit powyżej.

Spośród wszystkich klientów tylko jeden typ jest uznawany jako ,,najcenniejszy’’ i to właśnie do niego warto kierować większość działań, ponieważ istnieje największe prawdopodobieństwo, że dokona on zakupu.

Jak skutecznie odróżnić klienta zainteresowanego kupnem od niezainteresowanego? Jest to dość łatwe. Jeśli odwiedzający trafi na Twoją witrynę za pomocą wyszukiwarki i słów kluczowych, przejdzie na stronę z cenami, ale nie zatrzyma się na niej zbyt długo, to raczej nie jest zainteresowany. Nawet jeśli przeczyta post na blogu. Być może zależało mu tylko na zdobyciu pewnych informacji i jeśli mu się to udało, to kończy wizytę na Twojej stronie.

Ale odwiedzający, który przyszedł do Twojej witryny za pomocą wyszukiwania nazwy marki (szukał konkretnie Twojej firmy), ogląda produkt, odwiedza stronę z cenami, czyta kilka postów na blogu, sprawdza referencje i rejestruje się do newslettera to już znacznie większa szansa na sprzedaż. Taki lead możesz uznać za jakościowy.

Czy to oznacza, że ​​pierwszy z omówionych gości na stronie powinien odejść zupełnie przez nas niezauważony? Oczywiście, że nie. Spróbuj wyłapać te osoby za pomocą okienka exit-pop up, aby przyciągnąć je wartościową treścią z powrotem, i przywitaj je, jeśli wrócą na twoją stronę. Te rzeczy mogą mieć dużą różnicę, jeśli chodzi o przekształcanie zimnych leadów w gorące.

2. Bądź jawny – nie zaskakuj ukrytą ceną

Czasami, szczególnie gdy sprzedajesz drogie produkty lub usługi, możesz ulec pokusie, aby ukryć informacje o cenach, dopóki nie pokażesz w pierwszej kolejności wartości Twojego produktu. Jest to praktyka, która może odwrócić się przeciwko Tobie.

Pamiętaj, że Twoim celem jest przyciągnięcie wysokiej jakości potencjalnych klientów, którzy mogą sobie pozwolić na Twój produkt. Jeśli kogoś nie stać na Twoje usługi to znaczy, że leży on poza ramami definiującymi ,,jakościowy’’ lead.

Świetnym sposobem na to jest upewnienie się, że informacje o cenach są wszędzie – wtedy przyciągasz tylko potencjalnych klientów, którzy będą w stanie kupić Twój produkt.

Każdy posiada pewien określony budżet na dany cel i jest mało prawdopodobne, że znacząco go przekroczy, nawet jeśli zaoferujesz mu dodatkowy benefit. Rozważnie segreguj klientów i wiedz, którzy z nich są Twoją grupą „core’’.

3. Używaj społecznego dowodu słuszności, aby zdobyć zaufanie

Przy wielu potencjalnych możliwościach wyboru jakie posiada klient, skutecznie przekonasz go dowodem, że nie jest sam w korzystaniu z Twojego produktu (a już na pewno, że nie jest jedną z pierwszych osób testujących produkt! Kto chciałby kupić coś, o czym nie ma w Internecie żadnych opinii?). To znacznie skróci proces zakupu. Pozytywne (i autentyczne) komentarze przy produkcie lub renomowane referencje usługi to jedna z najmocniejszych zachęt dla klienta.

Jednym ze świetnych sposobów na to jest pokazanie aktywności odwiedzających lub klientów w czasie rzeczywistym w Twojej witrynie za pomocą narzędzia społecznościowego, takiego jak TrustPulse. Takie narzędzia mają pokazać licznik: ile osób w danym momencie odwiedza stronę i np. dokonuje rezerwacji. To popularny zabieg stosowany między innymi przez www.booking.com. Tego typu komunikat zachęca do rezerwacji tu i teraz! Czerwony kolor i boldy zwracają uwagę na to, że termin się dobiega końca kończy.

jak zwiekszyc sprzedaz w internecie

4. Rozwiewaj wątpliwości już na początkowym etapie

Jakie są najczęstsze powody, dla których ludzie nie kupują twoich produktów? Dlaczego mogą rozważać przejście do konkurencji?Jakie mają wątpliwości odnośnie Twoich produktów/usług? Zamiast unikać tych kluczowych dyskusji lub mieć nadzieję, że same się rozwiążą, uspokój umysł potencjalnego klienta, natychmiast reagując na obawy, niepewności i wątpliwości.

FAQ to obligatoryjny element na każdej stronie – zamieść listę odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Możesz zrobić to w formie tekstowej lub wideo, albo i tak i tak. Daj użytkownikowi możliwość wybrania najlepszej dla niego formy.

5. Zautomatyzuj swój proces

Automatyzacja marketingu nie tylko oszczędza Twój czas poprzez outsourcing powtarzalnych zadań, ale także zapewnia bardziej skuteczne realizowanie strategii.

Korzystając z określonych wyzwalaczy behawioralnych, możesz nawiązać kontakt z potencjalnym klientem dzięki odpowiednim informacjom dostarczonym im, gdy tylko tego potrzebują. Czas jest kluczowy i bez automatyzacji nie jesteś w stanie obsługiwać każdego klienta z tak samo wysoką szybkością i skutecznością.

Na przykład możesz użyć automatyzacji do kierowania kampanii do potencjalnych klientów na podstawie:

  • zainteresowań,
  • na podstawie rodzaju czytanych postów na blogu,
  • przeglądanych podstron, które są czytane w Twojej witrynie.

Tak więc, jeśli prowadzisz witrynę z artykułami dla majsterkowiczów z osobną kategorią blogu „Porady ogrodnicze”, utworzyłbyś kampanię specjalnie dla odwiedzających zainteresowanych ogrodnictwem, pokazując tę ​​kampanię tylko w postach na blogu zawierających link URL „porady ogrodnicze”.

Automatyczne procesy pozyskują dane o użytkownikach i przekształcają je w skuteczne, spersonalizowane kampanie.

Share Button