Jak przyspieszyć sprzedaż w internecie? 15 sposobów cz. 2

 W poprzednim artykule Jak przyspieszyć sprzedaż? 15 sposobów cz.1 przedstawiliśmy Wam 5 technik, które skutecznie przyspieszają domknięcie procesu sprzedaży w branży e-commerce. Dzięki tym sposobom ścieżka zakupowa użytkownika skraca się, a Ty zyskujesz więcej zdecydowanych na zakup klientów. Oto kolejne 5 z 15 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym!

6. Twórz oferty ograniczone w czasie

Nic nie skraca cyklu sprzedaży tak, jak dodatkowa motywacja do zakupu skierowana do użytkownika we właściwym czasie. Jeśli Twoi klienci wahają się zbyt często przed dokonaniem zakupu, czasowa zniżka może załatwić sprawę!

Chodzi tu o działania typu:

  • Do końca promocji zostały tylko 2 godziny! (+ zegar wyświetlony w widocznym miejscu na stronie oferty)
  • Spiesz się! Zostały tylko 3 sztuki! Promocja kończy się dziś o północy.

Frima LifterLMS, która skorzystała z wtyczki OptinMonster, wykorzystała strategię odliczania czasu i zwiększyła przychody o 23 700 $ w ciągu 5 miesięcy!

Wskazówka: możesz wykorzystać ten trick w e-mail marketingu.

7. Używaj chatboxów i live chatów

Jednym z powodów, dla których sprzedaż w sklepach stacjonarnych ma krótszy cykl sprzedaży niż sprzedaż w sklepach internetowych, jest obsługa klienta, która jest zawsze pod ręką, aby szybko odpowiedzieć na pytania i od razu podać potrzebne informacje.

Handel konwersacyjny jest obecnie niemal obowiązkiem jeśli chcemy skutecznie prowadzić e-commerce. Na szczęście dostępnych jest mnóstwo świetnych (wtyczki, zewnętrzne oprogramowania) opcji czatu na żywo.

Ale jeśli nie masz zespołu do obsługi czatu na żywo lub jeśli po prostu nie chcesz rozmawiać z klientami na żywo, to chatboty są doskonałą zamienną opcją.

Chatboty i czat na żywo zastosowane jednocześnie i dające wybór klientowi odnośnie preferowanej opcji, to idealne rozwiązanie dla witryn e-commerce, zwłaszcza jeśli gwarantują całodobową obsługę.

Pomyśl o tym! W każdej chwili możesz pomóc klientom w znalezieniu potrzebnych informacji, pomóc im zrozumieć Twój produkt, zanim zaczniesz im go sprzedawać, i tym samym skrócisz cykl sprzedaży.

8. Pisz maksymalnie szczegółowe opisy produktów

Pamiętasz, jak wspominaliśmy, że ludzie chcą natychmiastowych odpowiedzi i informacji? Opisy produktu to miejsce, w którym nie możesz sobie pozwolić na oszczędzanie informacji.

Co dokładnie robi Twój produkt? Jak to robi? Jakie są jego funkcjonalości? Z jakich materiałów został wykonany? Kto i jak go produkował? Współczesny klient chce wiedzieć wszystko!

Na wszystkie te pytania należy odpowiedzieć na stronie produktu, aby czas spędzony na czacie z obsługą klienta mógł zostać wykorzystany na dodatkowe, pogłębione pytania odnośnie produktu lub podjęcie ostatecznej decyzji decyzji.

Oto świetny przykład z Lush pokazujący składniki ich produktów oraz wideo prezentujące produkt. Ta strona produktu jest naprawdę imponująca!

jak przyspieszyc sprzedaz w internecie

9. Spraw, aby Twoje produkty łatwo było odnaleźć

Podobnie, jak w przypadku ostatniego punktu, ważne jest ułatwienie znalezienia produktów, dzięki czemu ludzie trafią bezpośrednio do strony produktu w celu uzyskania informacji przed skontaktowaniem się z zespołem.

Na przykład Amazon ma przejrzystą funkcję wyszukiwania i wyświetla ją w widocznym miejscu:

jak przyspieszyc sprzedaz w internecie

Wskazówka: jeśli masz stronę na witrynie WordPress, funkcje wyszukiwania mogą być nieco słabe. Polecamy wtyczkę Relevanssi, która rozszerza istniejącą funkcjonalność wyszukiwania WordPress i zamienia ją w coś wyjątkowego.

10. Publikuj odpowiedni content

Jakiego rodzaju treści używasz do przyciągania potencjalnych klientów? To ważna kwestia jeśli zależy Ci na przyciąganiu wartościowych leadów, a nie generowaniu sztucznego i mało wartościowego ruchu.

Najlepiej byłoby, gdybyś publikował szczegółowe i pomocne treści skierowane tylko dla Twojej grupy docelowej. Posiadanie strategii content marketingu może pomóc w przyciągnięciu ściśle określonej grupy odbiorców i tworzeniu treści, które zainteresują wybrane grono odbiorców.

Co Twoi potencjalni klienci powinni wiedzieć przed użyciem produktu? Jak twój produkt wypada w porównaniu z innymi produktami na rynku?

Jeśli potencjalny klient rejestruje się w Twojej witrynie po porównaniu innych produktów z Twoimi, długość cyklu sprzedaży dla tego potencjalnego klienta jest już skrócona.

Twórz różnego rodzaju treści: 

  • Infografiki 
  • Materiały wideo
  • Poradniki i e-booki
  • Praktyczne artykuły w formie wypunktowań, list i sprawdzonych porad – niech to będzie pomocne, a nie sztuczne!

Zachęcamy do wdrażania wszystkich tych zmian jedna po drugiej. Nie spiesz się, ale zrób to rzetelnie. Korzystaj z Google Analytics, aby monitorować swoje efekty. Powodzenia! Tu znajdziesz kolejne 5 wskazówek: Jak przyspieszyć sprzedaż? 15 sposobów cz.3