Jak przyspieszyć sprzedaż w internecie? 15 sposobów cz. 3

Jak zmieniła się Twoja sprzedaż od czasu poprzednich 2 wpisów z cyklu Jak przyspieszyć sprzedaż w Internecie? Koniecznie pochwal się efektami w komentarzu, jesteśmy bardzo ciekawi Twoich wyników! Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z kolejnymi 5 wskazówkami na skrócenie cyklu sprzedaży w Twoim e-commerce!

11. Personalizuj działania marketingowe

Tak, wiemy – wszyscy teraz o tym mówią, ale to podstawa! To nie jest jedną z opcji na działanie, to must have.

Oto kilka faktów, które powinny dać Ci do myślenia:

  • 48% konsumentów wydaje więcej, jeśli ich doświadczenie zakupowe jest spersonalizowane,
  • 90% specjalistów do spraw marketingu uważa, że personalizacja to przyszłość,
  • 74% klientów czuje się sfrustrowana, jeśli komunikacja sklepu i content nie mają z nimi nic wspólnego i nie oferują wartości skierowanej stricte do klienta.

Ludzie kupują, gdy wiedzą, że Twój produkt im pomoże (rozwiązać problem, zaspokoić pragnienie), dlatego ważne jest, aby pokazać im, że tak się stanie. Zrób to za pomocą odpowiednich, spersonalizowanych wiadomości. 

Pierwszym krokiem do personalizacji jest pokazanie klientom, że naprawdę ich znasz. Wysyłanie odpowiednich zasobów marketingowych poprzez:

  • retargeting behawioralny
  • kampanie śledzące – pomagają przekonać ich, że rozważają wybór odpowiedniego produktu, co z kolei skróci cykl sprzedaży.

W komunikacji używaj imienia odbiorcy, ale rób to z rozwagą – niech będzie to delikatne, a nie nachalne. Dobrym sposobem jest wysłanie maila, w którym przywitasz się ,,Hej, Ania! Mamy dla Ciebie specjalny rabat!’’, ale pamiętaj, że musi to być wiadomość do osoby, która zostawiła adres e-mail z własnej woli (nie chcesz być postrzegany jako wykradająca dane osobowe firma).

12. Stwórz stronę FAQ

Niby to oczywiste, a tak wiele sklepów tego nie robi. Aby potencjalni klienci mogli, jak najłatwiej znaleźć odpowiedzi na swoje pilne pytania i przejść przez cykl sprzedaży, konieczne jest utworzenie strony z najczęściej zadawanymi pytaniami. Poznaj potrzeby swoich klientów, dowiedz się o co pytają (np. spytaj swoich pracowników, którzy obsługują klientów, oni na pewno znają te pytania!)

Musisz odpowiedzieć na te pytania, aby Twój konkurent nie odpowiedział za Ciebie! Jeśli już stworzysz zakładkę FAQ podlinkuj ją w stopce, w opisach produktów, w blogu, a także wyślij ją jako mailing.

jak przyspieszyc sprzedaz w internecie ecommerce

Cropp robi to dobrze! Na swojej stronie mają mocno rozbudowaną listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi (z podziałem na kategorie) oraz przewodnik po zakupach. Warto się na nich wzorować.

13. Skróć swój darmowy trial

Jeśli Twoje produkty to np. oprogramowanie, to koniecznie musisz dać swoim klientom opcję darmowego przetestowania produktu. Zapewne prowadzisz już takie działania, więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to radzimy skrócić okres trwania triala. Możesz też zrezygnować z darmowego testowania na rzecz testowania za symboliczną opłatą np. 7 dni za 7 zł.

sprzedaz w internecie ecommerce

Czasy, kiedy oferowano klientowi 30-dniowy bezpłatny okres próbny, wydają się być już za nami. I jest ku temu powód.

Skrócenie bezpłatnego okresu próbnego do 7 lub 14 dni kreuje pośpiech, ponieważ prowadzi do faktycznego korzystania z produktu w okresie próbnym. W ten sposób mniej osób poprosi o reaktywację nieużywanego bezpłatnego okresu próbnego, a więcej osób posunie się naprzód w cyklu sprzedaży.

14. Zamykaj małe sprzedaże

Jest powód, dla którego niektóre z najlepszych firm używają Tripwires (czyli małych, łatwych do konwersji ofert): aby przyzwyczaić potencjalnych klientów do mówienia Tobie „tak”!

Weźmy na przykład tę ofertę od Digital Marketer. W momencie, kiedy ktoś pobrał 1 poradnik ze strony (czyli wyraził zainteresowanie kontaktem z marką), pokazują klientowi okno z podziękowaniem. W tym samym oknie promują kolejny produkt (kolejny content do zapoznania się) i zachęcają do kliknięcia w CTA.

sprzedaz w internecie ecommerce

W momencie, kiedy ktoś klika „I’ll take a look’’ (czyli „zapoznam się’’), zostaje przeniesiony na kolejną podstronę z ofertą tripwire (mała sprzedaż za 7$).

sprzedaz w internecie ecommerce

Jeśli jesteś w stanie uzyskać od potencjalnych klientów niewielkie zobowiązania (zwane mikrokonwersjami) od samego początku i stopniowo zwiększać poziom zaangażowania, łatwiej będzie Ci je przenieść od potencjalnych klientów do klientów. Jak możesz dać im posmakować swojego produktu, nie sprzedając go jeszcze? Co możesz im dalej zaoferować?  Małe kroki zawsze będą działać lepiej niż duży skok.

15. Zadbaj o to, aby kontakt z Twoją firmą był łatwy

Bez względu na to, jak bardzo zoptymalizujesz swoją witrynę i spersonalizujesz swój marketing, aby odpowiadać na pytania zadawane przez potencjalnych klientów, nadal będą chwile, kiedy będą musieli się z Tobą skontaktować.

Udostępnienie danych kontaktowych na Twojej stronie pomoże skrócić czas poświęcony na samodzielne poszukiwanie informacji. Umieść link do swojej strony kontaktowej w głównym menu nawigacyjnym swojej witryny, a także w stopce każdej strony.

Jeśli używasz numeru telefonu, pamiętaj, aby podać te informacje. Jeśli używasz adresu e-mail, upewnij się, że jest on klikalny i nie używaj adresu „brak odpowiedzi”.

Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby pomóc potencjalnym klientom i klientom skontaktować się z Tobą, jest założenie formularza kontaktowego na swojej stronie.

To wszystko – 15 najlepszych sposobów na skrócenie cyklu sprzedaży!

Do tej pory prawdopodobnie zidentyfikowałeś kilka miejsc, w których Twój cykl sprzedaży się nie działa najlepiej i masz już wiele pomysłów, aby to poprawić. Ze wszystkiego, o czym wspominaliśmy, najbardziej warta Twojej inwestycji jest personalizacja.

Jeśli potrzebujesz pomocy w usprawnieniu swojego cyklu sprzedaży, śmiało – skontaktuj się z nami!