Jak śledzić użytkowników używających Adblocka? cz. 2.

Nawiązując do naszego wcześniejszego artykułu o tym, jak śledzić użytkowników używających Adblocka opiszemy to, jak skonfigurować odpowiednio kod Google Analytics, by rozpocząć wysyłanie danych o tym, czy użytkownik, który właśnie przegląda stronę, korzysta z  AdBlocka czy też nie.

Sprawdź użytkowników AdBlock przy pomocy Google Tag Managera

Niewątpliwie Google Tag Manager jest nieocenionym narzędziem jeżeli chodzi o implementację i wdrażanie nowych pomysłów analitycznych. Dzięki wykorzystaniu GTM wszystkie zmiany możecie dokonywać samodzielnie w przeciągu zaledwie kilku chwil. W ten sposób w bardzo łatwy i szybki sposób możecie wynieść swoją analitykę na wyższy poziom.

Wdrożenie tego rozwiązania jest niezwykle proste i wymaga niewielkiego zaangażowania. Pierwszym krokiem jest ustalenie tego, czy użytkownik korzystający z naszej witryny ma włączonego AdBlocka . Pomoże nam w tym gotowy już kod JavaScript.

Jego zadaniem jest sprawdzenie tego, czy użytkownik ma włączonego AdBlocka . Oczywiście nie możemy być pewni w 100%, że użytkownik stosuje AdBlocka , jednak możemy wielce przypuszczać. Ze względów bezpieczeństwa JavaScript nie wie, jakie rozszerzenia stosuje dany użytkownik. Jednak zasada działania kodu utwierdza nas w przekonaniu, że możemy wykryć to, czy użytkownik stosuje AdBlocka , czy też nie.

Jak sprawdzić kto korzysta z AdBlocka?

Zasada działania kodu jest taka, że tworzy on element HTML z nazwą klasy “AdSense” i tymczasowo dodaje go na stronę. W momencie, gdy użytkownik używa AdBlocka , stworzony element jest niewidoczny, dlatego możemy uznać, że użytkownik stosuje AdBlocka .

function AdBlockEnabled() {
var ad = document.createElement(‘ins’);
ad.className = ‘AdSense’;
ad.style.display = ‘block’;
ad.style.position = ‘absolute’;
ad.style.top = ‘-1px’;
ad.style.height = ‘1px’;
document.body.appendChild(ad);
var isAdBlockEnabled = !ad.clientHeight;
document.body.removeChild(ad);
return isAdBlockEnabled;
}

Krok 1.

Google Tag Managerze utwórz nową zmienną typu niestandardowy kod JavaScript. Skopiuj powyższy kod JavaScript i wklej go do GTM. Nazwij zmienną AdBlock , zapisz i gotowe.

sledzenie uzytkownikow adblock google tag manager

 

Krok 2.

Następnie możesz przetestować czy dodany kod JavaScript działa poprawnie. Zainstaluj AdBlocka . Włącz tryb debugowania w  Google Tag Managerze i wejdź na stronę. W zmiennej AdBlock powinna pojawić się wartość true.

google tag manager adblock sledzenie uzytkownikow

 

Krok 3.

Kolejnym krokiem jest zmodyfikowanie obecnych ustawień kodu podstawowego Google Analytics . W ustawieniach zmiennej GA należy dodać niestandardowy wymiar dodatkowy, do którego przekażemy informację o użyciu AdBlocka .

google tag manager adblock sledzenie uzytkownikow

Pamiętaj, aby wpisać odpowiedni numer indeksu wymiaru niestandardowego. Znajdziesz go w interface Google Analytics w niestandardowych definicjach –> wymiary niestandardowe. Następnie jako wartość wymiaru wstawiamy nowo utworzoną zmienną o nazwie <strong> AdBlock </strong>.

google tag manager adblock sledzenie uzytkownikow

Już prawie wszystko gotowe. Teraz odświeżcie tryb podglądu GTM, przeładujcie swoją stronę i sprawdźcie, czy wartość jest wysyłana do kodu Google Analytics. Jeżeli wszystko działa poprawnie, nie zapomnij o publikacji kontenera GTM.

O tym, jak odpowiednio skonfigurować ustawienia Google Analytics i ustawić segment, dzięki któremu będziecie mogli analizować wizyty użytkowników z  AdBlockiem dowiecie się z tego artykułu: jak śledzić użytkowników używających Adblocka

Share Button