Elastyczna reklama displayowa
0

Jak przygotować elastyczne reklamy displayowe? Podrzucamy gotową checklistę z dobrymi praktykami!

Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej to świetny sposób na to, by zwiększyć skuteczność i zasięg kampanii. Stworzenie automatycznych i dopasowanych reklam do odbiorców nie zajmuje wiele czasu. Mogą one być też przełomowym krokiem w Twoich działaniach displayowych. Podrzucamy gotową checklistę, która pomoże Ci stworzyć skuteczną displayową kampanię elastyczną.

Jak stworzyć elastyczne reklamy displayowe?

Skuteczność elastycznych reklam displayowych Google zależy w dużej mierze od tego, ile wersji grafik, nagłówków oraz trafnych tekstów reklamowych ułożysz. I to całe Twoje zadanie — resztę wykona za Ciebie Google. W kolejnym kroku inteligentne algorytmy będą już automatycznie miksować ze sobą wprowadzone nagłówki, grafiki i opisy. W jaki sposób? Bazując na technologii systemów uczących, którą Google wykorzystuje do ustalenia najlepszej kombinacji zasobów dla każdego slotu reklamowego. Co więcej, w trakcie trwania kampanii Google zbierze odpowiednie dane i na podstawie obserwacji różnych kombinacji będzie najczęściej wyświetlał te, które przynoszą najlepsze wyniki. To chyba wystarczy, by przekonać do przetestowania tego typu reklamy 🙂 Zatem do dzieła — zapoznaj się z najlepszymi praktykami dotyczącymi Twojej roli w procesie tworzenia tego typu reklamy. A gdzie zaczynamy? W panelu reklamowym Google Ads. Wybierz opcję „Reklamy i rozszerzenia”, po czym kliknij w pojawiający się plusik i przejdź do panelu „Elastyczna reklama displayowa”.

reklama elastyczna displayowa


Elastyczna reklama displayowa — gdzie ją znaleźć w panelu Google Ads?

Krok 1: Dodaj grafiki i logo

Od tego zaczynamy. Masz możliwość dodania 15 różnych grafik oraz 5 logotypów. Rekomendujemy, aby dodać minimum 5 różnych bannerów reklamowych – im więcej ich dodasz, tym lepiej. Zalecamy wcześniejsze przygotowanie grafik promocyjnych w formie poziomego prostokąta (proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 px) oraz kwadratu (300 x 300 px) – „oraz”, ponieważ dostarczenie grafik w obu tych proporcjach zwiększa szanse na uzyskanie lepszych efektów kampanii. Oczywiście możesz stworzyć jedną koncepcję i Key Visual i dostosować go do podanych wymiarów, ale kreatywność i różnorodność w świecie reklamy zawsze popłaca. Im więcej atrakcyjnych grafik dodasz, tym większa szansa na to, że któraś z nich przypadnie do gustu odbiorcom i wygeneruje świetne wyniki kampanii. Nie zapomnij również o dodaniu logotypu, dzięki czemu Twoja firma będzie prezentowała się bardziej profesjonalnie. Co ważne, dodając logo do kampanii, wgraj jego dwie wersje: idealnie w rozmiarze 1200 x 1200 px oraz poziome w rozmiarze 1200 x 300 px.

elastyczne reklamy display google ads

Tworzenie elastycznych reklam displayowych – panel Google Ads

Krok 2: Stwórz kilka wersji nagłówków

Reklamy elastyczne Google Ads wymagają od Ciebie stworzenia kilku wersji nagłówka, dzieląc go na nagłówek krótki i długi. Oba stanowią… pierwszą linijkę tekstu reklamowego. To ta treść, którą Twój odbiorca zobaczy jako pierwszą i która (zaraz po grafice!) przykuje jego uwagę. Dlatego bardzo ważne jest, aby oba nagłówki zawierały najważniejsze informacje, przydatne z punktu widzenia odbiorcy. A jak to możliwe, że oba nagłówki stanowią pierwszą linijkę? Zasada jest prosta: jeśli przestrzeń reklamowa jest spora i pozwala na wyświetlenie większej reklamy, wówczas Google wyświetli nagłówek długi jako pierwszą linijkę tekstową.

W przypadku mniejszej powierzchni reklamowej Google zrezygnuje z długiego nagłówka i w jego miejsca wyświetli nagłówek krótki. Co ważne: oba nagłówki mogą występować wraz z dodatkowym tekstem reklamowym, jak i bez niego (zależnie od formatu reklamy i dostępnej powierzchni reklamowej). To tylko potwierdza, jak ważnym elementem jest ta część reklamy – to te krótkie linijki powinny przekazywać najważniejsze informacje i zachęcać do działania. Konkrety, CTA, komunikaty real-time i intrygujące zaczepki – tutaj jest na nie miejsce 🙂 Google daje możliwość stworzenia 5 krótkich nagłówków (max. 30 znaków) oraz 1 długiego (do 90 znaków). Co ważne w kontekście długiego nagłówka – jeśli przestrzeń reklamowa nie pozwoli na wyświetlenie go w całości, Google wstawi wielokropek i utnie dalszą część treści. Co oznacza to dla Ciebie? Jedynie to, że tworzenie nagłówków będzie dla Ciebie świetnym ćwiczeniem z przekazywania krótkich, konkretnych informacji. W kolejności od najważniejszych do mniej istotnych.

Krok 3: to nie koniec pisania! Dodaj główny tekst reklamowy

Masz możliwość dodania 5 tekstów reklamowych o długości max. 90 znaków. Rekomendujemy skorzystanie z tej sposobności i wykorzystanie ich maksymalnej liczby. To odpowiednie miejsce na opisy doprecyzowujące komunikat i przede wszystkim – na dodanie CTA. Pamiętaj jednak, że podobnie jak długi nagłówek, tak i tekst reklamowy może zostać skrócony przez Google w momencie, gdy powierzchnia reklamowa nie pozwala na wyświetlenie całości. W trakcie tworzenia treści reklamowej postaraj się nie powtarzać. Testuj – spróbuj w każdym komunikacie położyć nacisk na inną korzyść dla odbiorcy, pobaw się stylem wypowiedzi. W jednej wersji podkreśl zniżkę, w innej jakość produktu, a jeszcze w innej nawiąż do aktualnych warunków pogodowych i ogólnie panujących nastrojów. Niech jedna reklama będzie stonowana, a druga napisana gwarą albo slangiem młodzieżowym (o ile oczywiście młodzież to Twoja grupa docelowa). Ta forma reklamy jest właśnie po to, by nie trzeba było zgadywać, co podziała na odbiorców najlepiej. Tworząc kilka zestawów kreacji, Google samo odnotuje najlepsze kreacje i będzie je częściej wyświetlało odbiorcom, dostarczając lepsze wyniki kampanii.

Krok 4 i 5: dodaj miejsce docelowe

Ten krok znacie doskonale z innych form reklamowych. Po dodaniu kreacji graficznych oraz copy reklamowego pozostaje już tylko dodać nazwę i adres www reklamowanej strony i… gotowe! Teraz pozostaje Ci już tylko obserwacja wyników i mierzenie efektów! 🙂 Dla osób bardziej doświadczonych w tworzeniu reklam, Google na tym etapie oferuje jeszcze zaawansowane opcje tworzenia adresów URL.

Wskazówki do tworzenia reklam elastycznych w Google Ads

Podczas tworzenia wielu wersji grafik oraz copy reklamowego dla elastycznej reklamy displayowej pamiętaj o głównej zasadzie. Grafiki muszą być atrakcyjne i przyjemne dla oka, a treści logiczne zarówno same w sobie, jak i w połączeniu z dowolnym nagłówkiem. Na to, w jaki sposób Google połączy materiały, nie mamy wpływu – o tym decydują gusta i potrzeby odbiorców. Dlatego musisz zadbać o to, by każde możliwe połączenie nagłówka, treści reklamowej oraz grafiki było zrozumiałe, logiczne i atrakcyjne. To z jednej strony wyzwanie, ale z drugiej przyjemna zabawa kreatywna – powodzenia! 🙂

Share Button