Link afiliacyjny
0

Jak zarabiać na afiliacji prowadząc bloga?

Link afiliacyjny umożliwia reklamowanie produktów na twoich stronach w kreatywny i nieoczywisty sposób. Należy pamiętać, że za każdą sfinalizowaną transakcję z linku afiliacyjnego otrzymasz prowizję!

Rozpoczynając przygodę z programem partnerskim, warto zwrócić uwagę na link afiliacyjny. Jest to najprostsze i najskuteczniejsze narzędzie do zarabiania przez internet.” Technicznie rzecz biorąc link afiliacyjny to unikalny adres URL. Pierwotnie został stworzony w systemie sieci afiliacyjnej a następnie umieszczony online. Link przekierowuje użytkowników do dowolnej podstrony w serwisie reklamodawcy. Sprawdź, jak zarabiać na afiliacji!

Gdzie można wykorzystać link afiliacyjny?

Wszędzie! I to jest jego największa zaleta. Nieważne, czy prowadzisz serwis, piszesz bloga, masz fanpage na Facebooku, profil instagramowy czy kanał na Youtubie. Nie musisz ograniczać się tylko do jednego kanału. Linki afiliacyjne można umieszczać w różnorodnych serwisach:

  • blogach, vlogach,
  • kanałach YouTube,
  • Facebooku, Pintereście, Instagramie,
  • mailingach,
  • serwisach rabatowych,
  • wyszukiwarkach produktów i porównywarkach cenowych,
  • serwisach tematycznych i opiniotwórczych.

Nawet jeśli nie jesteś w sieciach społecznościowych, nadal możesz zarabiać na afiliacji. Jednym ze sposobów jest polecanie produktów poprzez linki afiliacyjne. Wystarczy, że prześlesz link znajomym w mailu lub poprzez dowolny komunikator. Gdy skorzystają z Twojego polecenia, przejdą przez ten link do sklepu. W momencie zakupu przez nich jakiejkolwiek rzecz, ty otrzymujesz od tej transakcji prowizję. Sprawdź też, jak wygląda ścieżka klienta.

Link afiliacyjny na blogu

Zastanawiasz się jak zarabiać na afiliacji? Link te można wpleść dyskretnie w tekst lub podpiąć pod dowolną grafikę czy logo na blogu. Bardzo popularną techniką jest tworzenie graficznych zestawień produktowych. Kolejnym krokiem jest podpięcie linków afiliacyjnych pod nazwy poszczególnych produktów.

Autorka Olga Pietraszewska często wykorzystuje linki afiliacyjne. W swoim blogu poleca sprawdzone przez siebie produkty bądź produkty, których jakości jest pewna. Dlatego też czytelniczki nie muszą szukać ich same. Z pomocą sugestywnych opinii zostają przeniesione na stronę konkretnego produktu w sklepie. Dzięki temu oszczędzają swój czas. Ponadto mają często możliwość skorzystania z ofert specjalnych. Reklamodawcy chętnie udostępniają wybranych wydawcom zniżki i kody rabatowe. Dzięki temu wydawca sprzeda więcej wybranych produktów i zarobi więcej. Z kolei czytelnicy otrzymają produkt w dobrej cenie. Działanie to jest efektywne dla obu stron.

Link afiliacyjny w social mediach

Wraz z bardzo dynamicznym rozwojem Facebooka, Instagrama, YouTuba i innych serwisów społecznościowych, zarabianie na tych kanałach komunikacji jest coraz bardziej popularne. Obecnie nie trzeba pisać bloga czy prowadzić strony www, aby móc zamieszczać linki afiliacyjne. Sposobów na wykorzystywanie linków afiliacyjnych w social media jest bardzo dużo. Każdy użytkownik może znaleźć coś wyjątkowego i odpowiedniego dla siebie, dostosowanego do indywidualnych potrzeb.

Link afiliacyjny w serwisach rabatowych i wyszukiwarkach produktów

Link afiliacyjny to bardzo uniwersalne narzędzie. Mogą go wykorzystywać początkujący blogerzy a także użytkownicy social mediów. Link afiliacyjny jest również wykorzystywany przez serwisy tematyczne o dużych zasięgach. Różnego rodzaju serwisy rabatowe, wyszukiwarki produktów a także porównywarki cenowe również wykorzystują linki afiliacyjne. Celem tych działań jest monetyzowanie ruchu jaki generują ich użytkownicy.

Reklamodawcy wiedzą, że kody rabatowe czy rabaty sezonowe są bardzo popularne i szczególnie pożądane wśród użytkowników internetu. Dlatego wydawcy współpracujący z siecią afiliacyjną otrzymują wiele profitów. Mogą liczyć codziennie na nowe kody rabatowe, bo reklamodawcy chętnie je udostępniają swoim wydawcom. Dzięki temu wydawcy mogą oferować swoim użytkownikom atrakcyjne bonusy. W ten sposób użytkownicy zaoszczędzają nie tylko swój czas na poszukiwanie sprawdzonych produktów ale również pieniądze.

W przypadku stron z kodami rabatowymi, sytuacja wygląda bardzo podobnie jak w przypadku porównywarek. Po kliknięciu w link z przejściem do sklepu, użytkownik szukający zniżki może zaoszczędzić, a wydawcy przyznana zostanie prowizja.

Zarabianie na afiliacji – czy to możliwe?

Link afiliacyjny można w sposób dyskretny wplatać w treść własnych publikacji. Użytkownik, klikając w reklamę, nie zdaje sobie sprawy, że dzięki temu możliwe jest zarabianie na afiliacji. Jednak coraz częściej informuje się swoich odbiorców, że aktywne linki są właśnie linkami afiliacyjnymi. Zarabianie na dzieleniu się własną wiedzą nie jest już niczym nowym ani negatywnym. Warto zatem umiejętnie wykorzystywać potencjał afiliacji. Zastosowanie potencjału linka afiliacyjnego we własnych działaniach online to ciekawa i skuteczna opcja.

Podsumowanie

Poniżej podsumowujemy, dlaczego warto wykorzystać afiliację w kampanii:

  • uniwersalność – możliwość wykorzystania na każdej stronie,
  • prostota w obsłudze – wystarczą 3 proste kroki do jego wygenerowania,
  • bezpieczeństwo – umożliwia zliczenie wszystkich zrealizowanych transakcji,
  • nienachalność– można ją wykorzystać do nienachalnej promocji produktów,
  • najłatwiejsze i najlepsze narzędzie do zarabiania w sieciach afiliacyjnych.
Share Button