Podczas gdy Tik Tok szturmem podbija internet i zwraca na siebie uwagę coraz większej liczby marketingowców, to Google wciąż pozostaje niezawodnym i stabilnym źródłem pozyskiwania klientów i zwiększania ROI. Internetowy gigant nie spoczywa na laurach i kusi reklamodawców coraz nowszymi i skuteczniejszymi narzędziami. Jednym z nich jest kierowanie Custom Intent na YouTube, dzięki któremu wyświetlisz reklamy wideo tym osobom, które wyraziły chęć zakupu w wyszukiwarce Google. Jak to działa?
Co to jest i jak działa Custom Intent na YouTube?
Custom Intent to stosunkowo nowy sposób kierowania kampanii reklamowych na YouTube, który Google udostępniło do powszechnego użytku końcem czerwca 2018 roku. Custom Intent to niestandardowe grupy odbiorców o podobnych zamiarach zakupowych, do których jesteś w stanie kierować reklamę wideo na portalu YouTube w trakcie podejmowania decyzji o zakupie. Długa, ale obiecująca definicja, prawda? Omówmy działanie Custom Intent na konkretnym przykładzie. Załóżmy, że prowadzisz internetowy sklep zoologiczny z asortymentem dla kotów. Aby wypromować swoją markę, nagrałeś krótki, atrakcyjny film reklamujący Twoją ofertę. Wrzucasz filmik na YouTube i decydujesz się wesprzeć go reklamą Google, licząc na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Wybierasz cel reklamy „Sprzedaż” i w kroku określania odbiorców wybierasz opcje „Miłośnicy zwierząt”, „Artykuły dla zwierząt”, „Nowi właściciele zwierzęcia domowego”.
Grupę ograniczasz ewentualnie wiekowo lub geograficznie, określasz słowa kluczowe, które powinny generować wyświetlenia Twojej reklamy i gotowe – uruchamiasz kampanię. Zapewne odnotowujesz nawet jej efekty i jesteś zadowolony, ale wiesz, że grupa „Miłośnicy zwierząt” jest dla Ciebie za szeroka, ponieważ sprzedajesz artykuły wyłącznie dla kotów. Czy jesteś w stanie bardziej sprecyzować kampanię i trafić tylko do tych osób, które nie tylko posiadają kota, ale są aktualnie na kupnie zapasu karmy dla swojego futrzaka? Od czerwca 2018 – tak, jesteś 🙂
Custom Intent działa tak:
- Posiadacz kota wpisuje w wyszukiwarkę Google frazę „dobra karma dla kota” i robi swój research. Jeszcze nie dokonuje zakupu, szuka jednak najlepszej opcji.
- W chwili przerwy powyższy posiadacz kota wchodzi dla relaksu na YouTube, by obejrzeć najnowszy odcinek programu swojego ulubionego YouTubera lifestylowego.
- Zaraz przed odpaleniem wybranego przez posiadacza kota filmu, pojawia się krótka reklama Twojego sklepu, w której prezentujesz pełen asortyment karm dla kota. Zaintrygowany posiadacz kota przechodzi na stronę Twojego sklepu.
I mamy to! Dzięki Custom Intent jesteś w stanie kierować reklamy wideo na YouTube precyzyjniej niż dotąd. Możesz ograniczyć kierowanie kampanii do osób, które są w trakcie podejmowania decyzji o zakupie produktów. A to naturalnie przekłada się na zwiększenie ROI z przeprowadzonej kampanii.
Jak odpalić kampanię z użyciem Custom Intent krok po kroku?
Zaczynamy od wyboru celu kampanii reklamowej. Wybierz opcję „Rozważenie zakupu produktu danej marki”. W kolejnym kroku zaznacz typ kampanii „Wideo”, a następnie podtyp „Zwiększanie zainteresowania zakupem”.
W drugim kroku ustawiasz budżet oraz inne, standardowe elementy kampanii. Aby skorzystać z Custom Intent, zatrzymaj się na chwilę przy określaniu grupy odbiorców. W tym miejscu musisz wybrać zakładkę „Przeglądaj”, a następnie na dole zaznaczyć „Nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zamiarach”. Po wybraniu tej opcji pojawia się możliwość wpisania 50 wyrażeń kluczowych dla kampanii. Wybierz takie, na które najlepiej odpowiada treść Twojej reklamy wideo i pamiętaj, by posiłkować się generatorem słów kluczowych i innymi, darmowymi narzędziami, pomocnymi przy tworzeniu listy keywordów. Ile słów kluczowych wybrać? Najlepiej skorzystać z maksymalnego, dopuszczalnego limitu, czyli 50 słów kluczowych. Po przejściu tych kroków Twoja kampania jest gotowa do działania i przynoszenia efektów!
Na zakończenie jedna myśl podsumowująca. Kiedy najlepiej stosować Custom Intent na YouTube? W momencie, gdy zależy Ci na zwiększeniu ROI kampanii przeprowadzanych na YouTube – marketingowcy chwalą sobie efekty osiągane dzięki temu rodzajowi kierowania reklam. A Wy testowaliście już Custom Intent? Podzielcie się opiniami w komentarzach 🙂