Real time performance marketing jest przyszłością reklamy internetowej. O zmianach, cennych doświadczeniach i o tym, na czym polega fenomen RTPM rozmawiamy z Arkadiuszem Wójkiewiczem, nowym dyrektorem sprzedaży Novem:
Arku, niedawno zostałeś nowym dyrektorem sprzedaży w Novem. Dlaczego akurat ta firma? Jaki wpływ na Twoją decyzję miał fakt, że Novem wprowadza na rynek całkowicie nową usługę, której nikt wcześniej nie oferował?
Zdecydowałem się na podjęcie pracy w Novem, ponieważ firma ma uznanę markę z bogatą przeszłością i posiada duże doświadczenie. Dzięki temu może zaoferować profesjonalne podejście do powierzonych zadań oraz kompleksową i szybką obsługę klientów przy pomocy najlepszych narzędzi i unikalnych, autorskich rozwiązań.
Marketing internetowy jest nastawiony na efektywność i ta tendencja bezustannie się umacnia. Jeśli dodamy do tego real time performance marketing (RTPM), który pozwala bardzo szybko reagować na wyniki i inne dodatkowe informacje oraz optymalizować z ich uwzględnieniem kampanię w taki sposób, żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki, nie mam wątpliwości, że Novem oferuje usługę, która jest najlepszym rozwiązaniem dla reklamodawców.
Opowiedz coś o swoich wcześniejszych doświadczeniach zawodowych – jak myślisz, które z nich będą dla Ciebie najbardziej przydatne podczas pracy z RTPM?
Na pewno najcenniejsza jest dla mnie wiedza, którą zdobyłem w ciągu 10 lat pracy w Grupie Allegro. Byłem związany z tym projektem od samego początku i brałem udział w budowaniu jego obecnej potęgi w internecie. Dzięki tej pracy poznałem zasady i mechanizmy działania na dwóch zazębiających się płaszczyznach: z jednej strony była to sprzedaż reklam, z drugiej – także ich zakup. To pozwoliło mi zdobyć wiedzę o niuansach i specyfice marketingu internetowego, co w kontekście moich nowych obowiązków w Novem jest niezwykle użyteczne.
Kiedy myślisz „real time performance marketing”, Twoje pierwsze skojarzenie to…? Jakie są Twoim zdaniem najmocniejsze strony RTPM i dlaczego jest to produkt wart zainteresowania klientów?
RTMP kojarzy mi się przede wszystkim z szybką reakcją na otoczenie, na wyniki oraz z optymalizacją działań pod ich kątem, co jest możliwe dzięki zewnętrznym oraz własnym narzędziom. W połączeniu z doświadczonym zespołem dostajemy coś, co jest odpowiedzią na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów – zarówno wydawców treści internetowych jak i reklamodawców zainteresowanych przede wszystkim wydajnością i efektywnością. Real time performance marketing skupia się na oczekiwanych wynikach i dopasowuje do nich posiadane i pozyskiwane na bieżąco środki i narzędzia. Jego największą siłą jest zatem elastyczność, ciągły rozwój.
Nasi klienci mają zapewnioną kompleksową obsługę, możliwość połączenia wszystkich swoich działań w internecie w jedną rozbudowaną kampanię reklamową – to pozwala nam zebrać więcej danych, co z kolei przekłada się na lepsze wyniki. Ponadto narzędzia, z których korzystamy, pozwalają reklamodawcom samodzielnie śledzić efekty naszych działań. W razie jakichkolwiek pytań lub zastrzeżeń jesteśmy w stanie szybko zareagować, doradzić ewentualne zmiany i wspólnie z klientami zadecydować, co będzie najlepszym rozwiązaniem.
W pewnym sensie my także jesteśmy narzędziem w rękach klientów – dopasowujemy się do ich potrzeb i gwarantujemy, że kampania zostanie przeprowadzona w najlepszy możliwy sposób, a jeśli jej założenia oddalą się choć minimalnie od wyznaczonych celów, zaraz wspólnie skorygujemy nasze działania tak, aby osiągnąć maksymalny zamierzony efekt. To jest właśnie real time performance marketing.
Zajmujesz się m.in. obserwowaniem tendencji rynkowych i działań konkurencji. Co jest najważniejszą cechą, która w Twoich oczach odróżnia Novem od podobnych fim?
Na pewno kompleksowość obsługi, która pozwala na duży optymizm względem przyszłości Novem. W dobie wyrównywania cen (a przynajmniej względnego niwelowania różnic między nimi) to właśnie profesjonalna obsługa klienta i możliwość błyskawicznego reagowania na zmieniające się bezustannie wyniki staną się najważniejszymi cechami wyróżniającymi firmę na rynku.
Mam świadomość tego, że nie możemy stać w miejscu: ważne jest bezustanne udoskonalanie własnych produktów, korzystanie z najlepszych możliwych technologii, które obecnie ewoluują niezwykle szybko. Rozwiązania, które dziś wydają się najważniejsze, jutro będą tylko elementem czegoś lepszego i działającego sprawniej: musimy być o krok do przodu, ponieważ rynek zawsze wymaga czegoś jeszcze nowszego. To właśnie staramy się robić w Novem.
Optymalizacja kampanii, dynamiczne zarządzanie budżetem i dopasowywanie oferty na bieżąco do potrzeb naszych klientów wyróżniają Novem na rynku i – jestem o tym przekonany – umożliwią zdobycie znacznej jego części. Ostatecznie kto najlepiej poprowadzi kampanię reklamową w internecie, jeśli nie firma, która wywodzi się z performance marketingu?