Prowadzisz sprzedaż przez Internet? Chciałbyś zautomatyzować proces tworzenia dedykowanych reklam? Zastanawiałeś się, o ile skuteczniejsze mogłyby być Twoje reklamy z podaną ceną?
Ten artykuł odpowie na powyższe pytania oraz przybliży Ci tematykę kampanii asortymentowych DoubleClick Search.
Czego potrzebujesz na START
By rozpocząć swoją przygodę z kampaniami Inventory, potrzebujesz dostępu do konta AdWords połączonego z DoubleClick Search, które jest zsynchronizowane z Google Merchant Center.
Na podstawie danych z feed-a Google Merchant Center, kampania asortymentowa automatycznie generuje słowa kluczowe, grupy reklam oraz reklamy tekstowe, a co najważniejsze wraz ze zmianą informacji w feedzie (np. o dostępności lub cenie) aktualizuje te informacje w reklamach lub wyłącza dane słowa kluczowe czy grupy reklam.
Dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
1. Rozbudowane słowa kluczowe – dzięki odpowiednim regułom możesz generować dokładne słowa kluczowe w wybranych dopasowaniach – tworzenie kampanii long tail nigdy nie było tak łatwe!
2. Skuteczniejsze reklamy – możesz zamieścić w swojej kampanii informację o cechach nawet jeśli one są zmienne – algorytm sam zastąpi dotychczasową reklamę w momencie, gdy dana cecha się zmieni.
3. Automatyczne wstrzymywanie brakujących produktów.
4. Oszczędność czasu – po początkowym utworzeniu reguł, Twój wkład w tworzenie słów kluczowych i reklam jest minimalny. Pozostaje Ci więcej czasu na optymalizację kampanii!
Reguły i szablony
Dzięki regułom i szablonom masz możliwość dostosowywania informacji zaciąganych z Google Merchant Center. Dzięki temu, szybko i przyjemnie możesz wygenerować słowa kluczowe i stworzyć reklamy. Co ważne, można wykorzystywać zarówno parametry dynamiczne (np. cena), jak i statyczne (marka).
Cała moc polega na dużej ilości kombinacji oraz funkcji, którą możesz zastosować, np. „IF” znaną nam m.in. z Excela.
Efekty
Przetestowaliśmy to na jednym z naszych Klientów (duży e-commerce). Dzięki zastosowaniu kampanii Inventory na wybranych grupach produktów udało nam się osiągnąć bardzo zadowalające rezultaty. Z powodu ograniczeń nie wykorzystaliśmy maksymalnego potencjału, jednak wyniki są dla nas bardzo satysfakcjonujące.
Przy rozliczeniu z Klientem wykorzystujemy wskaźnik ERS (z ang. Effective Revenue Share, koszt do przychodów – im jest niższy tym lepiej):
- Kampania long-tailowa = 6,83%
- Kampania typu DSA = 5,12%
- Kampania typu Inventory = 5,4%
Jak można zauważyć, kampania Inventory osiągnęła lepsze wyniki niż nasza standardowa kampania long-tailowa, jednak słabsze niż kampania typu DSA. Mogło to być spowodowane tym, że nie wszystkie konwertujące produkty były dostępne w feedzie i kampania nie mogła utworzyć dla nich słów kluczowych czy też grup reklam.
Jeśli macie taką możliwość to serdecznie zachęcam do przetestowania tego typu kampanii u siebie.