0

Lokalne reklamy w Google Maps i ich możliwości

Będąc najpotężniejszym narzędziem dla reklamodawców internetowych, Google regularnie inwestuje w nowe przestrzenie reklamowe i udoskonalanie swojej oferty. Chociaż pierwsze informacje o monetyzacji Google Maps pojawiły się już jakiś czas temu, to w końcu możemy sprawdzić, jak to rozwiązanie działa w praktyce.

Proces monetyzacji map nie był łatwą decyzją dla Google’a, gdyż niósł ryzyko związane ze zbyt nachalnymi reklamami na Google Maps. Jeśli reklamy wyświetlane w mapach Google, choć odrobinę zakrzywiałyby rzeczywistość, to niezadowolenie ponad miliarda użytkowników, którzy obecnie korzystają z Google Maps, mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na działanie usługi. Niemniej, Google zdecydowało się na wprowadzenie kilku rozwiązań, które pozwalają firmom na reklamowanie się właśnie w tej przestrzeni. Jakie zatem mamy aktualnie możliwości reklamowania się w Google Maps? Sprawdź też, czym jest reklama displayowa.

Lokalne reklamy w mapach Google

Po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce map Google zdarza się, że pojawiają się w niej wyniki oznaczone etykietą z napisem „Reklama”. To rozwiązanie po raz pierwszy pojawiło się w 2016 r. Co ważne, ich wyświetlanie jest uzależnione od tego, czy odbiorca ma włączone usługi lokalizacji. Reklamy w Mapach Google mają charakter lokalny. Trafiają więc do odbiorcy, który znajduje się blisko miejsca świadczenia usług. Te reklamy działają w dokładnie ten sam sposób, co inne formaty w modelu PPC i pozwalają dotrzeć do klientów z niedalekiej okolicy.

google maps monetyzacja

Przykłady reklam lokalnych w Google Maps

monetyzacja google maps

Przykłady reklam lokalnych w Google Maps

Promowane Pinezki

Lokalne reklamy w mapach Google wyświetlają się jako Promoted Pins. Są to te same rezultaty, które widzimy z poziomu panelu wyszukiwania i można je rozpoznać po purpurowej pinezce. Wyglądają następująco:

reklamy w Mapach Google

Ten sposób identyfikacji wizualnej pozwala na wyraźne odróżnienie reklamowanego miejsca od firm, które nie zapłaciły za reklamę. Warto zwrócić uwagę, że Google daje również możliwość zwrócenia na siebie uwagi przez opcję umieszczenia swojego logo wraz z pinezką.

lokalne reklamy w mapach Google

Logo w płatnych pinezkach w Google Maps

Promocje i usługi

Jeśli rozważasz dodanie purpurowej pinezki i stworzenie reklamy w Mapach Google, pamiętaj o uzupełnieniu kompletu usług i promocji z poziomu Google Moja Firma. To świetna okazja, aby pokazać klientom wszystkie usługi, które możesz zaoferować i przedstawić atrakcyjną ofertę, zanim sprawdzą co do zaoferowania ma konkurencja. To oczywiście tylko jedna z możliwości – korzystając z panelu Google Moja Firma, możesz całkowicie spersonalizować stronę, która będzie wyświetlała się w Google Maps. Jeśli sprzedajesz produkty w detalu, na przykład elektronikę, możesz umieścić informację np. o tym, czy produkt jest aktualnie na stanie.

reklamy w mapach Google

Rozbudowana oferta firmy w Google Maps

Dlaczego warto umieszczać reklamy w Mapach Google?

Przede wszystkim dlatego, że jest to najczęściej używane narzędzie nawigacyjne na świecie. Jeśli chcesz, aby klient trafiał do Ciebie prosto ze spaceru — prawdopodobnie trudno o lepszą alternatywę niż monetyzacja Google Maps. Dodatkowo mimo tego, że purpurowa pinezka oznacza reklamę, w tym konkretnym przypadku działa to na korzyść Twojej firmy. Konkurenci będą wyglądać tak samo, a Twoja pinezka dodatkowo wzbogacona o logo będzie się wyróżniać.

Dodaj komentarz