Będąc najpotężniejszym narzędziem dla reklamodawców internetowych, Google regularnie inwestuje w nowe przestrzenie reklamowe i udoskonalanie swojej oferty. Chociaż pierwsze informacje o monetyzacji Google Maps pojawiły się już jakiś czas temu, to w końcu możemy sprawdzić, jak to rozwiązanie działa w praktyce.
Proces monetyzacji map nie był łatwą decyzją dla Google’a, gdyż niósł ryzyko związane ze zbyt nachalnymi reklamami na Google Maps. Jeśli reklamy wyświetlane w mapach Google, choć odrobinę zakrzywiałyby rzeczywistość, to niezadowolenie ponad miliarda użytkowników, którzy obecnie korzystają z Google Maps, mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na działanie usługi. Niemniej, Google zdecydowało się na wprowadzenie kilku rozwiązań, które pozwalają firmom na reklamowanie się właśnie w tej przestrzeni. Jakie zatem mamy aktualnie możliwości reklamowania się w Google Maps? Sprawdź też, czym jest reklama displayowa.
Lokalne reklamy w mapach Google
Po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce map Google zdarza się, że pojawiają się w niej wyniki oznaczone etykietą z napisem „Reklama”. To rozwiązanie po raz pierwszy pojawiło się w 2016 r. Co ważne, ich wyświetlanie jest uzależnione od tego, czy odbiorca ma włączone usługi lokalizacji. Reklamy w Mapach Google mają charakter lokalny. Trafiają więc do odbiorcy, który znajduje się blisko miejsca świadczenia usług. Te reklamy działają w dokładnie ten sam sposób, co inne formaty w modelu PPC i pozwalają dotrzeć do klientów z niedalekiej okolicy.
Przykłady reklam lokalnych w Google Maps
Przykłady reklam lokalnych w Google Maps
Promowane Pinezki
Lokalne reklamy w mapach Google wyświetlają się jako Promoted Pins. Są to te same rezultaty, które widzimy z poziomu panelu wyszukiwania i można je rozpoznać po purpurowej pinezce. Wyglądają następująco:
Logo w płatnych pinezkach w Google Maps
Promocje i usługi
Jeśli rozważasz dodanie purpurowej pinezki i stworzenie reklamy w Mapach Google, pamiętaj o uzupełnieniu kompletu usług i promocji z poziomu Google Moja Firma. To świetna okazja, aby pokazać klientom wszystkie usługi, które możesz zaoferować i przedstawić atrakcyjną ofertę, zanim sprawdzą co do zaoferowania ma konkurencja. To oczywiście tylko jedna z możliwości – korzystając z panelu Google Moja Firma, możesz całkowicie spersonalizować stronę, która będzie wyświetlała się w Google Maps. Jeśli sprzedajesz produkty w detalu, na przykład elektronikę, możesz umieścić informację np. o tym, czy produkt jest aktualnie na stanie.
Rozbudowana oferta firmy w Google Maps
Dlaczego warto umieszczać reklamy w Mapach Google?
Przede wszystkim dlatego, że jest to najczęściej używane narzędzie nawigacyjne na świecie. Jeśli chcesz, aby klient trafiał do Ciebie prosto ze spaceru — prawdopodobnie trudno o lepszą alternatywę niż monetyzacja Google Maps. Dodatkowo mimo tego, że purpurowa pinezka oznacza reklamę, w tym konkretnym przypadku działa to na korzyść Twojej firmy. Konkurenci będą wyglądać tak samo, a Twoja pinezka dodatkowo wzbogacona o logo będzie się wyróżniać.