Nie tak dawno Google wprowadziło zmiany w Google Tag Managerze, o których więcej można przeczytać tutaj. Na kolejne nowości nie trzeba było długo czekać, tym razem dzięki teamowi Google Analytics.
Wprowadzone we wrześniu zmiany pozwalają na przeniesienie usługi pomiędzy kontami, dostęp do konta demo oraz automatyczne podsumowania i rekomendacje.
1. Przeniesienie usługi pomiędzy kontami
Najnowszą zmianą, która została udostępniona użytkownikom Analyticsa jest możliwość przeniesienia usługi na inne konto. Funkcja ta jest przydatna przy reorganizacji obsługiwanych kont i usług. Przeniesienie usługi na inne konto przebiega przy zachowaniu pełnej zgodności implementacji. Identyfikator śledzenia nie ulega zmianie, dlatego też nie zachodzi potrzeba ponownej implementacji kodu śledzącego czy też wprowadzania zmian w Google Tag Managerze.
Aby przenieść usługę z konta źródłowego na konto docelowe należy posiadać pełne uprawnienia w przypadku obu kont. Przeniesienie usługi dostępne jest w zakładce ADMINISTRACJA w ustawieniach usługi.
Rys. 1: Podgląd zakładki ADMINISTRACJA, z poziomu której można przenieść usługę na inne konto.
W trakcie przenoszenia usługi na inne konto, można zastąpić dotychczasowe uprawnienia do usługi nowymi ustawieniami z konta docelowego lub też zachować aktualne uprawnienia usługi i widoków z usługi źródłowej.
W momencie transferu usługi przenoszone są wszystkie jej ustawienia, a także powiązane konfiguracje i obiekty tj. widoki, połączone konta i integracje oraz filtry (skopiowane bez duplikatów).
Zmiana długo wyczekiwana i na pewno ułatwiająca pracę zwłaszcza agencjom marketingowym. Przydatna, gdy chcemy uporządkować usługi, bądź gdy usługa została utworzona na koncie agencji i powinna zostać przeniesiona na konto klienta.
2. Dostęp do konta demo
Do tej pory wiedzę z zakresu Google Analytics można było zdobywać i utrwalać poprzez różnego rodzaju filmy instruktażowe, kursy, dostępną literaturę, a także z licznych for internetowych. Brakowało jednak poszerzenia wiedzy teoretycznej o wiedzę praktyczną. Teraz to się zmieni. Google umożliwiło bowiem wszystkim użytkownikom dostęp w ramach Google Analytics do konta demo, na którym znajduje się w pełni funkcjonalna usługa wraz z danymi z aktywnego sklepu Google Merchandise Store.
Rys. 2: Podgląd widoku konta demo.
Konto demo daje dostęp do danych witryny e-commerce, dlatego możemy śledzić autentyczne dane na temat źródeł wizyt, treści i transakcji. Dzięki tej nowości sprawdzimy jak działają podstawowe funkcjonalności takie jak raporty dotyczące odbiorców (ich pozyskanie i zachowanie) oraz te zaawansowane jak moduł e-commerce, tworzenie raportów niestandardowych, dodawanie segmentów czy też paneli informacyjnych.
Każdy użytkownik ma dostęp do funkcji ODCZYT I ANALIZA, dlatego możliwe jest wyświetlanie danych raportów i konfiguracji oraz manipulowanie nimi czy też udostępnianie ich.
Aby uzyskać dostęp do konta demo wystarczy kliknąć tutaj. Jeżeli posiadasz już konto GA, zostanie dodane do niego konto demonstracyjne, jeżeli natomiast nie posiadasz jeszcze konta Google Analytics – zostanie ono utworzone i powiązane z kontem demonstracyjnym.
3. Asystent oferujący automatyczne podsumowania i rekomendacje
Na koniec warto jeszcze krótko wspomnieć o kolejnej nowości, tym razem wprowadzonej w aplikacji mobilnej Asystent. Po zmianach aplikacja ta daje możliwość automatycznych podsumowań i rekomendacji. Nowa funkcja generuje samoczynnie najważniejsze statystyki oraz zalecenia związane z witryną internetową.
W chwili obecnej dostępna jest jedynie wersja anglojęzyczna wyłącznie dla usług Google Analytics 360 i to jak na razie w wersji dla aplikacji na Androida i iOSa. Trwają prace, by wprowadzić tę nowość również dla wersji desktopowej w różnych wariantach językowych.
Ciekawe co jeszcze zespół Google Analytics szykuje na 10 rocznicę funkcjonowania narzędzia, która przypada na 14 listopada…