Najważniejsze statystyki SEO w 2019

SEO to nadal jedna z najbardziej skutecznych form marketingu internetowego. Najnowsze analizy rynku i zebrane podczas nich dane mówią same za siebie. Warto inwestować w SEO. W tym artykule zebraliśmy najważniejsze statystyki dotyczące SEO w 2019 , które przydadzą się do planowania działań na rok 2020!

Zaczynajmy, oto najważniejsze statystyki SEO w 2019!

1. Z miliardów wyszukiwań w Google, które mają miejsce danego dnia, 15% codziennych wyszukiwań to zupełnie nowe frazy.

WNIOSEK: W większości przypadków szukamy powtarzalnych informacji, jednak nadal pojawiają się nowe konfiguracje słowne i nowe frazy, po których użytkownicy wyszukują informacji w sieci. Warto na bieżąco monitorować frazy dla Twojej branży, aby wyłapywać nowe trendy zapytań.

2. Pierwsze 5 stron, które wyświetlają się jako wyniki wyszukiwania na daną frazę generują 67,6% wszystkich kliknięć.

WNIOSEK: Jeśli Twoja strona znajduje się na dalszej niż 5 pozycji wyników wyszukiwania to znacznie obniżasz swoją szansę na organiczne pozyskiwanie klienta.

3. Algorytmy Google oceniają ponad 200 czynników podczas analizowania strony pod kątem użyteczności.

WNIOSEK: Bardzo wiele czynników wpływa na widoczność Twojej strony w Google. SEO i optymalizacja strony to kluczowe elementy skutecznych działań w internecie.

4. 57% specjalistów ds. marketingu na szczeblach kierowniczych twierdzi, że rozwijanie i poprawa treści na stronie było najskuteczniejszą taktyką SEO.

WNIOSEK: Dbaj o jakość tekstów na swojej stronie i inwestuj w ten obszar działań. To stała i dająca pewne efekty inwestycja.

5. Średnia długość treści w topowych artykułach w Google to 2416 słów.

WNIOSEK: Ilość tekstu ma znaczenie. Pisząc treści na stronę powinieneś znać liczbę znaków, która pozwoli Ci dobrze wypozycjonować swoją podstronę.

6. 91% wszystkich stron nie pozyskuje żadnego organicznego ruchu z Google, głównie z powodu braku linków zwrotnych (back links).

WNIOSEK: Link building to jeden ze sposobów na pozyskanie organicznego źródła na stronie. Wiele stron obecnych w internecie nie prowadzi działań SEO, dlatego też te strony są niemal niewidoczne dla algorytmów Google. Dbaj nie tylko o jakość treści na stronie, ale także o budowanie sieci linków, które kierują użytkownika do Twojej strony z innych źródeł.

7. Cztery najważniejsze czynniki w rankingu to odwiedziny w witrynie, czas spędzony w witrynie, liczba stron na sesję i współczynnik odrzuceń.

WNIOSEK: Jeśli chcesz dobrze pozycjonować się w Google musisz sprawić, aby użytkownik został na Twojej stronie przez długi okres czasu – im szybciej wyjdzie z Twojej witryny (bo uzna ją za mało atrakcyjną), tym gorzej dla Twojego SEO.

8. W 2019 52% całego ruchu internetowego na świecie pochodziło z urządzeń mobilnych, 45% z komputerów.

WNIOSEK: Jeśli Twoja strona nie jest dostosowana do widoku mobilnego, potencjalnie tracisz ponad połowę użytkowników!

9. 36% ekspertów SEO uważa, że ​​nagłówek / tytuł jest najważniejszym elementem SEO.

WNIOSEK: W dobie natłoku informacji, chwytliwy nagłówek jest tym, co przyciąga uwagę i zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w Twój link! Teksty to podstawa.

10. Wyszukiwania słów kluczowych z długim ogonem cieszą się współczynnikiem klikalności (CTR) od 3% do 5% wyższym niż w przypadku wyszukiwań ogólnych.

WNIOSEK: Zadbaj o to, aby Twoje treści pozycjonowały się także na zapytania typu długi ogon (np. salon fryzjerski kraków osiedle bieżanów, zamiast po prostu salon fryzjerski kraków).

11. 70% marketerów uważa SEO za bardziej skuteczne niż PPC.

WNIOSEK: Tak wielu specjalistów na raz nie może się mylić! Dobrze prowadzone działania SEO to gwarant sukcesu. Klienci też lubią te działania. Raz zainwestowane pieniądze przynoszą wymierne korzyści, które nie znikają w momencie zaprzestania działań. Wręcz przeciwnie! Często im więcej czasu minie od optymalizacji strony tym lepiej. Strona musi się odpowiednio zaindeksować.

12. Obrazy stanowią aż 22,6% wszystkich zapytań w Google.

WNIOSEK: Pamiętaj, aby odpowiednio opisywać swoje zdjęcia za pomocą znaczników ALT. ¼ użytkowników może trafić na Twoją stronę przeglądając tematyczne zdjęcia.

13. 62% konsumentów pokolenia Z i millennialsów oczekuje na rozpowszechnienie wyszukiwania wizualnego bardziej niż na jakąkolwiek inną nową technologię.

WNIOSEK: Trzymaj rękę na pulsie i ułatw swoim odbiorcom natrafienie na Twoje treści. Wyszukiwanie wizualne (visual search) to trend, który z pewnością nabierze tempa w nadchodzących latach.

14. 55.24% stron nie posiada nawet 1 linku przychodzącego!

WNIOSEK: Nie bądź jedną ze stron, które po prostu są w internecie. Zadbaj o ruch na swojej stronie poprzez linki. To zdaje się być oczywiste, ale jak widać na poniższym wykresie, ponad połowa wszystkich witryn ma 0 takich linków!

najwazniejsze statystyki seo 2019

15. Im więcej linków przychodzących posiada domena, tym wyżej jest pozycjonowana w Google.

WNIOSEK: Pisz wysokiej jakości, wyczerpujące i odpowiadające na potrzeby użytkownika treści. Takie, które sam chętnie byś udostępnił.

Artykuły na ponad 2000 słów nie tylko odpowiedzą na pytanie Twoich klientów, ale zadowolą innych liderów branży, którzy również szukają mocnych i praktycznych treści.

Nagradzają Twój wysiłek udostępnieniem Twojego postu lub odniesieniem się do niego na swoim blogu, a tym samym zwiększają Twój ranking po drodze.

16. Zapytania mobilne z frazą „gdzie kupić” + „w pobliżu” wzrosły o ponad 200% w ciągu ostatnich dwóch lat.

WNIOSEK: Lokalne SEO to przyszłość. Jeśli prowadzisz działalność zależną od lokalnego ruchu lub taką, która ma ograniczony obszar usług, to optymalizacja strony pod kątem lokalnych fraz to podstawa. Lokalne taktyki SEO są ważne dla mniejszych firm, które zazwyczaj nie blogują intensywnie, ani nie tworzą dużej ilości treści. Upewnij się, że witryna znajduje się w odpowiednich rejestrach, a wszystkie informacje są aktualne.

17. 72% konsumentów, którzy przeprowadzili lokalne wyszukiwanie, odwiedziło sklep w promieniu 10 km.

WNIOSEK: Zadbaj o dobrą widoczność Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwań. Widać, że nie tylko ilość wyszukań typu„blisko mnie’’ rośnie, ale przekłada się to na realne odwiedziny sklepu. Klienci chcą wyników najbardziej dopasowanych do siebie i szybkiego załatwienia sprawy. Ułatw im to!

18. Odświeżanie i repostowanie starych wpisów z bloga pozwala zwiększyć ruch organiczny o 106%!

Prowadzisz bloga i ciągle publikujesz nowe treści? To bardzo dobrze! Ale nie zapominaj o tych starszych.

Raz na jakiś czas warto przepiąć stary, ale nadal aktualny, artykuł w sekcję „nowo dodane’’. Zmień zdjęcia i nieco zmodyfikuj treści (np. dodaj uaktualnione informacje, albo nowe wnioski na dany temat) i wykorzystaj tekst ponownie. Ma to szczególne znaczenie w Social Mediach. Uwierz – nikt nie pamięta, co wrzuciłeś na Facebook rok temu! Korzystaj z dawno opublikowanych materiałów, aby zwiększyć ruch organiczny na stronie.

Mamy nadzieję, że te statystyki SEO z roku 2019 pomogą Ci tworzyć skuteczne treści na Twoją witrynę. Zachęcamy Cię także do przeczytania artykułu: Mity SEO, które blokują rozwój Twojej firmy.