Wyzwanie: jak stworzyć skuteczny remarketing?
W Novem nie spoczywamy na laurach. Chociaż w kampanii remarketingowej na Facebooku wykorzystaliśmy już każdą dostępną metodę technicznej segmentacji odbiorców, wciąż czuliśmy niedosyt „ludzkiego” pierwiastka kampanii remarketingowych. Chcieliśmy zrozumieć, dlaczego użytkownik wyszedł ze strony i co mogłoby go skłonić do powrotu. Jak stworzyć skuteczny remarketing?
Outlet Tally Weijl – inspiracja
Inspiracją do przygotowania nowych scenariuszy remarketingowych stał się dla nas nowopowstały Outlet Tally Weijl. Początkowo komunikację outletową kierowaliśmy jedynie do użytkowników, którzy przeglądali przecenione produkty, ale nie decydowali się na ich zakup. Zakładaliśmy, że użytkownik, dla którego cena produktu przecenionego nie jest wystarczająco niska, może oczekiwać produktów w jeszcze niższych cenach.
Co wskazuje na skuteczny remarketing? Kampanie kierowane na Outlet generowały 50% wyższy współczynnik konwersji, niż analogiczne kampanie kierowane do strony głównej.
Segmentacja odbiorców – rzecz istotna
Inne scenariusze remarketingowe oparte o intencje klienta, a nie techniczne standardy:
- karuzele produktowe pokazujące asortyment we właściwym rozmiarze, jeśli użytkowniczka nie znalazła własnego,
- karuzele produktowe prezentujące inny asortyment z tej samej kategorii, jeśli użytkowniczka obejrzała więcej niż 3 itemy tego samego typu.
Nasze doświadczenia pokazują, że tworzenie list remarketingowych w oparciu o realne potrzeby użytkownika i dobór komunikatu, który rozwiązuje jego problemy, to klucz optymalizacji nawet najlepiej przygotowanej kampanii remarketingowej.
Podobne: Eksperyment świąteczny – jak przeprowadziliśmy badania wspólnie z Facebookiem?