Narzędzia do e-mail marketingu – podsumowanie warsztatów

Wczoraj w Warszawie odbyły się pierwsze warsztaty z cyklu: „Technologie i narzędzia digital a efektywność”. Narzędzia do e-mail marketingu były tematem przewodnim szkolenia, inaugurującego nowy cykl warsztatów. Do udziału zaprosiliśmy e-mailingową sieć reklamową INIS oraz firmę technologiczną Ve Interactive. 

Narzędzia e-mail marketingu: warsztaty

O idei nowej formuły warsztatów

21 kwietnia, wraz z pierwszymi warsztatami, zainaugurowaliśmy  nowy cykl warsztatów wokół najnowszych, światowych narzędzi i technologii digital.

Celem nowego cyklu spotkań jest zapoznanie z nowymi, skutecznymi narzędziami oraz najlepszymi praktycznymi przykładami ich zastosowań. Będziemy opowiadać o ich efektywności, zaletach i wadach w tworzeniu spójnej multikanałowej komunikacji.

Warsztaty dedykowane są marketerom. Do udziału zaprosiliśmy najciekawsze firmy oferujące rozwiązania, z których my korzystamy na co dzień.

#1 warsztaty: „Narzędzia do e-mail marketingu”

Pierwsze warsztaty:  narzędzia do e-maili marketingu.

Agenda:

  1. Jak zadbać o efektywność naszych mailingów:
    – co wiemy o naszym odbiorcy, z jakich danych możemy skorzystać?
  2. Jaki mailing przemawia do użytkownika:
    – przykłady testów A/B, Responsive Email Design.
  3. Efektywność e-mail remarketingu i e-mail video.
  4. Jak rolę pełni e-mail marketing na ścieżce zakupowej użytkownika?

Warsztaty rozpoczął Roman Grygierek, Managing Director z INIS, który postanowił udowodnić tezę: mailing jest podstawowym i skutecznym narzędziem każdego marketera. Roman Grygierek mówił o możliwościach realizowania kampanii do baz zewnętrznych, o tym, jak dobierać grupę docelową i dlaczego targetowanie kampanii jest tak istotne. Poruszył także kwestię sposobów zdobywania wiedzy na temat klientów dzięki wykorzystaniu big data. Nasz prelegent mówił, o tym dlaczego warto analizować kolor przycisków CTA, kreacji, tematy, nadawcę oraz o tym, że czasem niewielka zmiana może przynieść duży efekt. I na końcu Roman Grygierek opowiedział o tym, jak przekonać niezdecydowanych klientów do powrotu i finalizacji zakupu oraz co przyniesie przyszłość, ta najbliższa i ta dalsza w e-mail marketingu.

Ve Interactive Poland w osobach: Artur Bednarz, Specjalista ds. Marketingu i Grzegorz Samborski, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży, skupili się na problemach rosnących współczynników porzuceń koszyków i negatywnych zmianach w procesie podejmowania decyzji zakupowych u konsumentów. Mimo, iż wartość budżetów na marketing online wyniósł w 2015 roku w Polsce ok. 2,2 mld zł i zwiększył się w stosunku do wyników z 2014 roku o ponad 17% a niemal połowę tej sumy pochłonęła reklama online, w tym samym czasie liczba użytkowników programów blokujących reklamy wzrosła w Polsce do blisko 35%. W połączeniu ze słabnącą lojalnością konsumentów rodzi to potrzebę wdrażania bardziej efektywnych, inteligentnych i proklienckich rozwiązań marketingowych. Jednym z takich rozwiązań, o którym mówiło Ve Interactive jest proaktywna forma e-mail marketingu tzw basekt bookmarking – rozwiązanie umożliwiające generowanie w czasie rzeczywistym spersonalizowanej komunikacji wykorzystującej e-mail. Kolejnym wspomnianym rozwiązaniem była aplikacja VeContact Proactive, która umożliwia utrzymanie kontaktu z użytkownikiem, nawet gdy opuszcza stronę bez konwersji oraz ułatwia powrót na przerwaną ścieżkę zakupową.

Na koniec, Rafał Kania, Dyrektor ds. Strategii i Planowania w Novem, mówił o tym, jak istotne w wykorzystaniu narzędzi są: pomysłowość, implementacja, kreacja i optymalizacja. Rafał mówił także o tym, jak my – pracownicy Agencji, widzimy przedstawione narzędzia codziennie je wykorzystując. Poruszył także kwestie wielokanałowości – odpowiadając na pytanie jaką rolę obecnie pełni e-mail marketing i dedykowane temu kanałowi narzędzia względem innych kanałów. A cała prezentacja została ubogacona case’ami ?

Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi artykułami takimi jak: Leady na Facebooku