0

Newsletter nie musi być nudny! Wysyłaj skuteczne wiadomości e-mail

Newslettery wciąż są jednym z najbardziej popularnych rozwiązań w marketingu. Liczne przykłady pokazują, że to rozwiązanie potrafi wygenerować kilkukrotnie większy ruch niż np. komunikacja przez Social Media. Mówi się, że dobry Open Rate newslettera powinien wynosić 15-25%, a Click-Through Rate 2.5%. I nie są to wcale liczby trudne do osiągnięcia! Poniżej podajemy 3 rozwiązania, które wskażą jak powinien wyglądać skuteczny newsletter.

Jak powinien wyglądać skuteczny newsletter? Zwracaj się po imieniu!

Oczywiście, zwracanie się do odbiorców po imieniu to dobra praktyka i warto jej używać — pod warunkiem, że nie przesadzisz. Jednak odbiorca nie poczuje się wyjątkowo, gdy zobaczy na początku maila proste „Cześć Jan”. Znacznie lepsze efekty można osiągnąć, dzieląc odbiorców na kilka grup. Chcesz zbudować relację z odbiorcą? Zbieraj dane behawioralne, które pozwolą Ci zbadać zachowania różnych grup odbiorców na podstawie ich otwarć i kliknięć w poszczególnych kampaniach. Programy do e-mail marketingu często umożliwiają również integrację z Google Analytics czy nawet Twoim CRM-em. Warto to wykorzystać. W ten sposób można stworzyć skuteczny mailingObserwując aktywność odbiorców, możesz wysyłać tym mniej zaangażowanym spersonalizowane kampanie, które mogą zaktywizować ich treścią stworzoną specjalnie dla nich.

Opowiadaj historie

Storytelling jest jednym z dominujących trendów w marketingu już od kilku lat. Upewnij się, że Twój copywriter, pisząc maila, nie skupia się tylko na Call To Action (sprawdź też CTA przykłady) mówiącym „Hej Jan — mamy dla Ciebie wyjątkowy rabat”, ale w rzeczywistości coś opowiada. Najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania w pierwszej linijce, na przykład: „Wiesz, ostatnio byliśmy naszym zespołem na wspólnym lunchu. Ciężko było nam uwierzyć w to, co się wydarzyło, kiedy zamówiliśmy jedzenie…”. Ciekawa historia przyciąga uwagę, interesuje i zatrzymuje Twojego odbiorcę na dłużej. Jeśli zaczniesz ją w mailu, a dokończysz na blogu czy stronie www, to stosunek CTR znacznie się podniesie. To kolejny sposób na skuteczny newsletter.

skuteczny newsletter

Przykład newslettera wykorzystującego storytelling w celu zwiększenia współczynnika CTR

Dziel się wiedzą – a nie tylko informacjami

Bardzo często newslettery ograniczają się do przekazywania dwóch rodzajów treści. Informacji związanych z natychmiastowym CTA („skorzystaj z promocji”, „pobierz e-booka”) lub linkami do firmowego bloga. Oczywiście – zawsze chcesz skierować ruch z newslettera do siebie. Czasami jednak działania sprzeczne z intuicją zadziałają na Twoją korzyść.

Dlaczego warto tworzyć skuteczny mailing?

Jeśli będziesz wystarczająco często dzielić się również innymi wartościowymi treściami interesującymi Twoich odbiorców, będą traktować Cię jako autorytet w dziedzinie nie tylko ze względu na Twoje autorskie treści. Zyskasz większy Open Rate newslettera również przez agregowanie wartościowych treści w swojej branży. Spróbuj wykorzystać to rozwiązanie na przykład w dedykowanym newsletterze dla segmentu Twoich odbiorców o niższej aktywności. Wielu z nich na powrót zainteresuje się treściami, które publikujesz u siebie. Jak tworzyć skuteczne maile marketingowe?

Newslettery są wyjątkowe pod jednym względem – często sprawiają, że odbiorcy sami napiszą maila zwrotnego z prośbą o więcej informacji. Pisząc newslettery myśl o nich jak o korespondencji ze swoim klientem. Wtedy oprócz wysokich CTR, możesz liczyć również na zaangażowanie społeczności Twoich odbiorców.

Dodaj komentarz