W Google Ads pojawiła się opcja wyjaśnienia. Co takiego ona wnosi? Pozwala dowiedzieć się, co wpłynęło na zmiany skuteczności w kampaniach. Na razie funkcja wyjaśnień w Google Ads dostępna jest jedynie dla kampanii ze strategią CPC lub eCPC. Można je sprawdzić na poziomie poszczególnych grup reklam oraz całej kampanii.
Które parametry są sprawdzane przez funkcję wyjaśnienia Google Ads?
Jeśli występują znaczące zmiany skuteczności, to zajrzyjcie koniecznie do opcji wyjaśnienia Google Ads , skąd dowiecie się, które parametry uległy zmianie i mogły mieć wpływ na skuteczność kampanii. Poniżej przedstawiliśmy kilka z nich:
-
zmiany stawek
-
zmiany dostosowań stawek (np. na lokalizację, urządzenie, grupę odbiorców)
-
zmiany budżetów
-
zmiany kierowania
-
konkurencja
-
możliwość wyświetlania (np. czy nie wyczerpał się budżet).
Jak sprawdzić funkcję wyjaśnienia na koncie Google Ads?
Krok 1.
Wchodzimy na konto i wybieramy poziom kampanii lub grupy reklam.
Krok 2.
Klikamy w okno wyboru zakresu dat, a następnie wybieramy okres, który chcemy porównać (1). Dodatkowo zaznaczamy suwak “porównaj” (2) i wybieramy poprzedni okres (3). Pamiętajcie, do porównania należy wybrać okres o tej samej długości!
Krok 3.
W kolumnach poniżej pojawią się niebieskie wartości podane w procentach, które pokazują, jak zmieniły się wyniki.
Krok 4.
Kiedy klikniemy w niebieską wartość, pojawi się okno, w którym będą analizowane wyniki.
Krok 5.
Po zrealizowaniu wyżej wymienionych kroków, będziecie mogli szczegółowo sprawdzić, co wpłynęło na zmianę skuteczności kampanii.
Krok 6.
Klikając w opcję „więcej szczegółów”, zobaczycie konkretne słowa kluczowe oraz procentową wartość pokazującą, jak zmieniała się ilość wyświetleń.
Zalety korzystania z opcji wyjaśnień w Google Ads
1. Oszczędność czasu
Wystarczy kilka kliknięć, by dowiedzieć się, dlaczego zmieniła się skuteczność konta.
2. Wszystko w jednym miejscu
Nie musicie już sprawdzać danych w wielu raportach, na listach kontrolnych ani w innych narzędziach – wystarczy, że wybierzesz do porównania dwa zakresy dat, a od razu otrzymacie wyjaśnienie z Google Ads o znaczących zmianach skuteczności – jeśli będą one dostępne.
3. Precyzja
Zyskacie dokładniejszy i bardziej szczegółowy wgląd w sytuację, dzięki czemu zdiagnozujecie możliwe przyczyny zmian skuteczności kampanii lub grupy reklam.
Dowiedz się również co to jest Google Display Optimization Score i jak sprawdzić ten wynik w kampaniach.