Dwie edycje marcowych warsztatów REAL TIME Performance Marketing już za nami!

17 i 31 marca odbyły się w Krakowie i w Warszawie warsztaty z cyklu REAL TIME Performance Marketing. Czas na krótkie podsumowanie.

W program warsztatów po raz pierwszy włączyliśmy Agencję Brave Girls. Justyna Bąba z Brave Girls mówiła o tym, jak powinno zmienić się podejście marketerów do tworzenia komunikacji we współczesnym, bardzo dynamicznym środowisku oraz o tym, jak planować kampanię, aby w sposób właściwy i z głową wykorzystać potencjał różnych kanałów, dopasowując je precyzyjnie do poszczególnych segmentów grupy docelowej.

Justyna podkreśliła dwa skrajne, nieefektywne zjawiska w dzisiejszym świecie komunikacji reklamowej:
➠ bezrefleksyjne hołdowanie zasadzie “big idea” i przedkładanie spójności idei kampanii nad sens i efekt w danym kanale,

➠ rozczłonkowanie komunikacji na nieskoordynowane wspólną taktyką elementy (czego dowodem jest np. rozliczanie efektywności sprzedaży wyłącznie przez pryzmat konwersji z jednego kanału).

Kolejną prelegentką była Magdalena Krzemieniewska, Head of Programmatic Buying w Novem. Lena mówiła o metodach na efektywne działania display, wykorzystujących holistyczne spojrzenie na kampanie prowadzone w digital. Poruszyła także tematy takie jak: kwestia targetowania kontekstowego, szczegółowa optymalizacja kampanii remarketingowych czy analiza kampanii cross-device.

Michał Janeczek, w Novem pełniący funkcję Head of SEM, mówił o tym, jak odpowiednio przygotowana struktura analityczna działań marketingowych może podnieść efektywność kampanii Adwords, między innymi dzięki wykorzystaniu konwersji offline oraz mikrokonwersji.

W końcu Rafał, nasz Dyrektor ds. Strategii, do którego należała duża część “czasu antenowego” w pierwszej części prezentacji mówił jak przygotować się do efektywnego prowadzenia działań digital  – Rafał mówił na czym polega analityka digital, jak odpowiednio przygotować taką analitykę, jak zbudować w pięciu krokach model pomiaru efektywności działań digital. W tej części na oczach uczestników, dla wybranego klienta, został zbudowany plan pomiaru efektywności. W drugiej części Rafał mówił, czym według nas jest digital media plan, jak go budować i o jego najistotniejszych cechach, którymi są: zmienność i dynamiczność. Uczestnicy dowiedzieli się jak budować digital media plan na start w pięciu krokach – na jakie elementy powinno się zwrócić uwagę. W trzeciej części Rafał mówił o kryteriach, jakie powinniśmy przyjmować przy ocenie skuteczności działań i o modelowaniu atrybucji.

Wszystkim uczestnikom marcowych warsztatów dziękujemy za to, że mogliśmy razem przeżyć kolejną edycję szkoleń. Już dziś zaczynamy wytężoną pracę nad kolejnymi!

REAL TIME Performance Marketing jest cyklem spotkań organizowanych przez Novem, podczas których dzielimy się praktyczną i analityczną wiedzą o performance marketingu.

Chcesz wziąć udział w kolejnych warsztatach?

Informacje o przyszłych szkoleniach będzie można znaleźć na stronie: www.novem.pl/warsztaty. Zapraszamy również do polubienia fanpage Novem, gdzie na bieżąco informujemy o naszych eventach.

Share Button