W Google Play dostępnych jest ponad 1,8 miliona aplikacji mobilnych, z których aż 35% zostało pobranych mniej niż 100 razy, a tylko 5% zostało zainstalowanych więcej niż 100 000 razy (Źródło danych). W naszym artykule pokażemy Wam jak zrobić udaną kampanię promującą aplikację.
Zachęcenie użytkowników do pobrania aplikacji przy ogromnej konkurencji dotychczas wymagało dużego zaangażowania, wiedzy i pieniędzy. Od niedawna każdy deweloper może zacząć promować swoją apkę za pomocą uniwersalnych kampanii promujących aplikację w Google AdWords. Nowość jaką daje Google to jedna kampania dla aplikacji w wyszukiwarce Google, Google Play, You Tube oraz w innych aplikacjach w sieci reklamowej. Jest bardzo prosta w konfiguracji i dopasowana do odbiorcy.
Promocja aplikacji wczoraj i dziś
Zanim Google wprowadziło uniwersalne kampanie, reklamodawca tworzył kilka różnych typów kampanii kierowanych na sieć reklamową, czy też sieć wyszukiwania oraz kampanię TrueView dla promocji aplikacji mobilnych. W każdej kampanii musiał dodać osobne kreacje reklamowe, ustawić odpowiedni budżet i kierowanie. Wymagało to nie tylko czasu, ale także specjalistycznej wiedzy.
Odkąd Google udostępniło nowy typ kampanii, promocja instalacji nie sprawi nikomu trudności. Kampanię możemy utworzyć nie tylko w Google AdWords, ale także w Google Play Developer Console. Reklamodawca podaje link do aplikacji w Google, następnie tworzy maksymalnie cztery linijki tekstu reklamowego oraz ustala najwyższą stawkę, jaką chce zapłacić za instalację aplikacji (CPI). Od tego momentu mamy możliwość promowania swojej aplikacji na urządzeniach z Androidem. Konwersje będą rejestrowane automatycznie. Dodatkowo, aby zwiększyć zasięg kampanii, reklamodawca może dodać film wideo, który będzie wyświetlany w rożnych formatach i rozmiarach.
Nad optymalizacją tak skonfigurowanej kampanii czuwa Google. Dowolnie zestawia linijki tekstu z wykorzystaniem grafik i opisów aplikacji w celu uzyskania największej liczby pobrań. Testuje dostępne powierzchnie, a także dostosowuje stawki w zależności od pory dnia.
Uniwersalna kampania w praktyce
Dla jednego z Klientów z branży produktów dietetycznych Novem przeprowadziło kampanię promującą instalację aplikacji. Nowy typ kampanii pozwolił nam zaproponować aplikację liczącą kalorie osobom, które szukają takiego produktu w Google Play, oglądają film z ulubioną trenerką fitness na You Tube czy sprawdzają w wyszukiwarce adres najbliższego sklepu ze zdrową żywnością. Założenie kampanii zajęło nam kilka minut!
W uniwersalnej kampanii osiągnęliśmy dziewięć razy większy zasięg niż w standardowej kampanii. W kampanii, która emitowana była na wyszukiwarkę i sieć reklamową, CR był tylko o połowę niższy niż w kampanii zachęcającej do instalacji aplikacji kierowanej wyłącznie na sieć wyszukiwania. W dodatku dzięki niej pozyskaliśmy 2 500 dodatkowych instalacji aplikacji przy zachowaniu ustalonego CPI. Taki efekt powinien zachęcić każdego reklamodawcę do przetestowania nowej kampanii od Google.
Plusy i minusy
Warto wypróbować uniwersalną kampanię promująca aplikację, biorąc pod uwagę zarówno jej wady jak i zalety:
Minusy
– konieczność emisji reklamy zarówno w wyszukiwarce jak i w sieci reklamowej,
– brak wyboru strategii ustalenia stawek,
– brak możliwości oceny miejsc docelowych,
– ograniczone możliwości ustawienia reklamy.
Plusy
– oszczędność czasu przy tworzeniu kampanii,
– łatwość uruchomienia kampanii,
– ogromny zasięg, kampania może być uruchamiana na wiele typów powierzchni,
– optymalizacja kampanii pod kątem kosztu instalacji.
Udostępniając uniwersalną kampanię, Google zaproponował nowy typ zautomatyzowanej kampanii, która dzięki wysokiej skuteczności i prostocie na pewno zdobędzie popularność wśród reklamodawców. Warto sprawdzić jej możliwości i cieszyć się ogromnym zasięgiem i wysokim zwrotem z inwestycji.