Rekomendacje Google Ads
0

Rekomendacje na koncie Google Ads. Czy warto je wprowadzać?

Rekomendacje Google Ads to podpowiedzi, jakich Google udziela bezpośrednio na Twoim koncie reklamowym. Jak najlepiej wydać budżet, w jaki sposób ulepszyć słowa kluczowe Google i jak zwiększyć skuteczność kampanii? Rekomendacje Google powstały po to, by udzielić Ci indywidualnych odpowiedzi na te pytania. Czy warto na ślepo podążać za podpowiedziami giganta Internatu i czy zawsze się sprawdzają? Odpowiedź poniżej!

Google Rekomendacje – czy to funkcja warta Twojej uwagi?

Rekomendacje Google to funkcja, którą znajdziesz w panelu reklam Google Ads w menu po lewej stronie. Opcja ta jest dostępna od 2018 roku i jest wciąż w fazie beta. Niemniej, Google regularnie pracuje nad jej rozwojem i już teraz stanowi ona wartościowe źródło informacji. Nawet jeśli nie zamierzasz podążać za podpowiedziami Google, to jest to dobra forma inspiracji co do hipotetycznych powodów, dla których Twoje wybrane kampanie przynoszą gorsze skutki, niż zamierzone. Czy jednak zawsze warto podążać za podpowiedziami od Google?

Rekomendacje na koncie Google Ads

Widok Rekomendacji Google w panelu Google Ads

Rekomendacje Google odnośnie ustalania stawek (Smart Bidding) – dobre na początek

Podpowiedzi Google odnośnie zalecanej stawki CPC czy CPM do tej pory były dobrym odnośnikiem dla osób, które dopiero zaczynały promować się poprzez platformę Google. Dla starych wyjadaczy było jednak jasne, że częściej bardziej opłacało się stosować swoją wiedzę i doświadczenie, niż stosować ustawienia kampanii dyktowane przez Google. To się jednak pomału zmienia – marketingowcy zauważają pozytywną zmianę w tej funkcji i od jakiegoś czasu podpowiedzi Google Ads w zakresie budżetu i stawek minimalnych oraz maksymalnych rzeczywiście pomagają w osiągnięciu lepszych efektów. Google inteligentnie podpowiada, w jaki sposób zmaksymalizować kliknięcia, zwiększyć konwersje, czy ustalić racjonalny budżet CPC. Czy warto skorzystać z tych podpowiedzi? Jeśli Twoje kampanie efektywnościowe nie przynoszą oczekiwanych efektów, a Google ma dla Ciebie gotowy zestaw ulepszeń – zdecydowanie warto się im przyjrzeć i przetestować choćby na jednej czy dwóch kampaniach, po czym porównać efekty.

Słowa kluczowe i targetowanie – korzystaj z rekomendacji do woli, ale z głową

Rekomendacje Google względem słów kluczowych i targetowania mogą oszczędzić sporo czasu, pod warunkiem regularnego sprawdzania skuteczności tych podpowiedzi. Dlaczego warto wypróbować tę opcję? Choćby dlatego, że Google potrafi trafnie wskazać słowa kluczowe, które powinny zostać wykluczone z kampanii. W grupie negatywnych słów kluczowych powinny znaleźć się takie frazy, które generują dużo wyświetleń Twojej reklamy, ale nie przekładają się na kliknięcia czy konwersje. Google jest w stanie automatycznie je dla Ciebie wytypować i wskazać jako rekomendację. Z drugiej strony, algorytmy Google są w stanie również znaleźć słowa kluczowe, które są często wyszukiwane i dają dobre wyniki, ale nie posiadasz ich w ustawieniach swojej kampanii. Obie te podpowiedzi są bardzo cenne i warto je wdrożyć, ale koniecznie po uprzednim dokładnym przeanalizowaniu podpowiedzi. Algorytmy są w stanie dostarczyć Ci dane statystyczne, ale to Ty musisz ocenić, czy sugestia dodania słowa “czerwone buty skórzane lato” do kampanii jest słuszna. Jeśli rzeczywiście masz je w ofercie – zastosuj rekomendację Google. Jeśli nie masz tego typu asortymentu i posiadasz wyłącznie czarne skórzane buty – wydasz budżet zupełnie niepotrzebnie mimo, że znacząco zwiększy on wejścia na stronę Twojego sklepu.

Pozostałe rekomendacje to najczęściej wskazanie błędów, które łatwo naprawić

Oprócz rekomendacji odnośnie stawek, słów kluczowych czy ustawień kampanii, Google udziela podpowiedzi również odnośnie treści reklam, wyglądu i kierowania linków, czy ilości i rodzaju informacji, jakie przekazujesz w danej reklamie. Google podpowiada Ci najlepsze praktyki, jakie najczęściej powodowały spektakularne efekty lub były przyczyną niepowodzenia kampanii. Warto się im przyjrzeć – koniec końców, Google zależy na tym, by płatna kampania Google Ads przyniosła oczekiwane efekty. Takie gotowe podpowiedzi są wygodne i często wskazują elementy bądź błędy, które zwyczajnie przeoczyliśmy.

Czy zatem warto stosować Google Recommendations?

W wielkim skrócie: tak, jest jednak jedno „ale”. Pamiętajmy, że Google jedynie sugeruje nam zmiany, które algorytmy sztucznej inteligencji uznają za słuszne. Roboty jednak nie są w stanie dokładnie ocenić, czy dana zmiana będzie dobra dla Twojego biznesu, i to Ty musisz ocenić elementy, których maszyna nie jest w stanie przeanalizować (jak choćby kontekst danego słowa kluczowego, porównanie ustawień kampanii z Twoją pełną ofertą na stronie czy Twoje oczekiwania względem ROI i aktualny budżet reklamowy, na jaki możesz sobie pozwolić). Dlatego warto testować rekomendacje Google Ads, ale nigdy nie róbmy tego bezmyślnie – każdą zmianę trzeba przemyśleć i świadomie ją wprowadzić lub z niej zrezygnować.

Share Button