Jesteś pewien, że maksymalnie wykorzystujesz potencjał remarketingu w kampaniach GDN-owych? Korzystasz z DoubleClick Search lub posiadasz dostęp do tworzenia list remarketingowych w Google Analytics? Jeśli tak, to pomożemy Ci przenieść Twój remarketing na wyższy poziom!
Zarówno DCS jak i Google Analitycs udostępnia możliwość tworzenia list remarketingowych w oparciu o słowa kluczowe, grupy reklam lub kampanie, dzięki którym użytkownicy odwiedzili Twoją witrynę. Wykorzystaj to!
Dlaczego warto to wdrożyć w Twojej kampanii remarketingowej?
Przykładowo, prowadzisz działania mające skierować użytkowników na stronę docelową, z której można przejść na 2 różne produkty: kredyt bankowy i konto bankowe. Jak rozdzielić użytkowników na tych, którzy poszukiwali pierwszego produktu od tych którzy poszukiwali drugiego? Właśnie dzięki remarketingowi opartemu o słowa kluczowe. Znaną zależnością jest, że im bardziej sprecyzowany komunikat reklamowy, tym skuteczniejsza jest reklama. Dzięki tworzeniu list remarketingowych na podstawie słów kluczowych otrzymujemy dodatkową informację (czego użytkownik poszukiwał), którą możemy wykorzystać przy tworzeniu dedykowanego przekazu reklamowego, zwiększającego skuteczność całej kampanii.
Zalety:
❶ Możliwość utworzenia dedykowanego przekazu reklamowego.
❷ Możliwość rozdzielenia potencjalnych klientów ze względu na produkt, którego szukali.
❸ Możliwość ustalenia różnych stawek lub strategii z podziałem na produkty, które chciałbyś reklamować.
Case study
By pokazać Wam potencjał powyższych list wykorzystam dane jednego z naszych Klientów, u którego wprowadziliśmy powyższą segmentację.
Wprowadzenie: Byliśmy zadowoleni z efektów kampanii remarketingowej jednak chcieliśmy przetestować segmentację ze względu na słowa kluczowe. Wykorzystaliśmy do tego DoubleClick Search tworząc listy na poziomie grup reklam, a następnie porównaliśmy nowe wyniki kampanii z dotychczasowymi.
Efekty: Jak pokazują wyniki, kampanie wykorzystujące listy DCS pomimo mniejszej skali, uzyskały znacząco niższy koszt konwersji. Po zsumowaniu i porównaniu danych z poprzednimi miesiącami nasze działania podniosły ilość konwersji oraz zmniejszyły jednostkowy średni koszt konwersji.
Jak przygotować takie listy w Google Analytics?
Można je przygotować dokładnie tak samo jak normalne listy remarketingowe (Administracja ➠ Usługa ➠ Remarketing ➠ Odbiorcy ➠ Nowi Odbiorcy). Następnie należy kliknąć w „Utwórz nowych”.
Przechodzisz na zakładkę: „Źródła wizyt” i wybierasz jacy użytkownicy Cię interesują (po kampanii lub słowie kluczowym). Jeśli chciałbyś segmentować potencjalnych klientów po grupie reklam musisz przejść na zakładkę warunki i następnie wyszukać: „Grupa Reklam”.
Po utworzeniu tej listy (w momencie gdy masz połączone konta Adwords oraz Analytics) będzie ona od razu dostępna w panelu Adwords (Udostępnione zasoby ➠ Odbiorcy).
Jak przygotować takie listy w DoubleClick Search?
W DCS-ie tworzenie tych list oparte jest o etykiety, dlatego pierwszym krokiem jaki powinieneś wykonać jest zaplanowanie oraz dodanie ich na wybranym poziomie (kampanii/grupy reklam/słowa kluczowego). Możesz to zrobić po kliknięciu w „Edytuj” na dowolnym poziomie a następnie wybrać: „Zmień etykietę”.
Kolejnym etapem jest już utworzenie list. Aby tego dokonać, powinieneś przejść do zakładki Remarketing (w menu po lewej stronie) i kliknąć: „Nowe”. Następnie wybierasz jakie utworzone przez Ciebie etykiety powinny znajdować się na Twojej liście oraz decydujesz, dla którego reklamodawcy powinny być udostępnione te informacje.
Po kliknięciu w „Zapisz” lista zostaje utworzona i natychmiast zobaczysz ją (tak jak w przypadku listy z Google Analytics) w panelu AdWords.
Podsumowanie
Nawet jeśli nie masz dostępu do DoubleClick Search, dzięki Google Analytics możesz przetestować dodatkową segmentację swoich list remarketingowych. Osobiście polecam przetestowanie takiego rozwiązania u siebie i ocenę czy było warto (nie zawiedziesz się ;-)).