Od 30 marca do 8 maja prowadziliśmy kampanię w internecie dla RMF Maxxx, której hasło brzmiało: „Najlepszy program dla Polski”. Idea akcji nawiązywała do wyborów prezydenckich i miała charakter konkursowy.
Zobaczmy co na podstawie wyników naszej zabawy możemy powiedzieć o zwolennikach poszczególnych partii politycznych i o Polakach w ogóle. Czy ten obraz będzie zaskakujący?*
*Ale od razu uprzedzamy, że wnioski te należy potraktować z przymrużeniem oka;)
1. PIS wcale nie jest taki konserwatywny.
Mężczyźni, których na Facebooku możemy zdefiniować jako fanów PISu, zdecydowanie chętniej widzieliby kobiety chodzące bez biustonoszy.
2. Kura przyciągnęła rozczarowanych polityką.
W naszej kampanii zdecydowanie wygrał Maciej Rock. O wyborze zdecydowały głosy kobiet. Jednak dokonując uważnej analizy dostrzegamy, że gdyby Kura (obecna na niektórych kreacjach) startowała w wyborach, zebrałaby najwięcej głosów. Jeżeli czytają nas politycy partii politycznych to niech wezmą sobie to do serca. Co prawda, Kura jest dość silnie kojarzona z PSL-em, ale może się okazać, że wyrasta nam nowy lider oburzonych na miarę Pawła Kukiza.
3. Kiełbasa wyborcza zawsze smaczna i zdrowa.
Prawda jest taka – ludzie lubią obietnice. A co obiecywać ? Odpowiedź znają już rodzice dzieci idących do pierwszej komunii – smartfon to jest to, czego Polacy pragną najbardziej! I znowu, wskazówka dla polityków przed jesiennymi wyborami – zostawcie gospodarkę, gender i inne tematy – obiecujcie telefony. Producenci smartfonów już szykują specjalne oferty i zniżki dla ugrupowań politycznych.
4. Polska wcale nie jest podzielona.
To nieprawda, że w Polsce są podziały od czasów zaborów, okupacji czy rozbicia dzielnicowego. Otóż przystojny kandydat i dobry program wyborczy (czytaj: smartfon dla każdego) są w stanie pogodzić wszystkich.
Zasady udziału w konkursie były proste: należało ściągnąć darmową aplikację MAXXXconnect , nagrać i wysłać obietnice w formie wiadomości głosowej i tym samym wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą był smartfon dla 100 zwycięzców.
Twarzami kampanii byli prowadzący audycję poranną „Wstawaj nie udawaj” – Ireneusz Jakubek i Maciej Rock. Realizowaliśmy działania w kanałach: SEM, Facebook, RTB, Youtube.
Tak wypowiada się o kampanii Tomasz Balawejder, Brand Manager RMF MAXXX:
Podsumujmy: łącznie kliknięć we wszystkich kanałach było ok. 280 tys. Na stronie Radia poprzez aplikację złożono ok 8 tysięcy obietnic !