Sezonowość w branży fashion
0

Sezonowość w branży fashion 

Wyzwanie: Jak dostosować strategię marketingową do sezonowości w branży fashion?

Nic nie pozwoli nam tak skutecznie dopasować oferty do aktualnych zapotrzebowań naszych klientów, jak wiedza o sezonowości w branży fashion . W tematyce fashion mamy do czynienia ze szczególnie dynamicznymi zmianami w sezonowości, dodatkowo mocno uzależnionymi od zmian pogody i skoków temperatury.

Aby odtworzyć sezonowość w modzie dla Tally Weijl wykorzystaliśmy analizę Google Trends. Na czerwono zostały zaznaczone najgorętsze okresy dla danej kategorii, na zielono okresy, gdy dana kategoria nie cieszy się dużym zainteresowaniem.

sezonowość w branży fashion

Opracowanie własne na podstawie danych z Google Trends

Czerwony kolor dominuje w czwartym kwartale. Jest to wyjątkowy czas, w którym działania marketingowe wzmagają się w związku z takimi wydarzeniami jak Singles Day’s, Black Friday czy przedświąteczne zakupy.

Jaką strategię obrać w czasie mniejszego zainteresowania zakupowego?

Skupić się na pozyskaniu nowego, wartościowego ruchu. Zwiększyć świadomość marki, rozbudować listy remarketingowe, a także pozyskać nowych klientów w bazie CRM. Wszystkie te działania w 3 kwartale zaowocują w 4 kwartale – najważniejszym dla klienta modowego.

Dlaczego Q4 jest tak ważne dla sezonowości w modzie?

Czwarty kwartał to najgorętszy okres w roku. W tym czasie przypadają wydarzenia takie jak:

  • Promocje związane z 11.11,
  • Promocje związane z Black Friday,
  • Przedświąteczne zakupy,
  • Początek wyprzedaży zimowych,
  • Popyt na droższe produkty: kurtki, płaszcze, swetry itp.

W 2018 roku porównując Q4 do Q3, transakcje wzrosły o 39%. Revenue z kolei było wyższe o 69%.

Sprawdź też: Promocje w branży fashion – czy zwiększają sprzedaż? Jak to zmienić?

TALLY WEiJL jako marka globalna, posiadająca sklepy w 14 krajach swoją sezonowość w modzie określa nie tylko w kontekście pory roku, ale i szerokości geograficznej. Konieczne jest spojrzenie na klimat danego państwa. Zachowania zakupowe będą różnić się w zależności od kraju.

Poniżej wykres przedstawiający zainteresowaniem spodniami we Włoszech i w Niemczech.

Sezonowość w modzie

Źródło: Google Trends

Share Button