skuteczny marketing afiliacyjny
0

Poznaj 6 branż, w których warto wykorzystać marketing afiliacyjny

Afiliacyjny model sprzedaży ma się bardzo dobrze i wbrew niektórym pogłoskom — rośnie z roku na rok. Możliwości zwiększania przychodów w ten sposób jest coraz więcej, a niektóre branże potrafią być pod tym względem wyjątkowo dochodowe.

Poznaj 6 branż, w których sprawdzi się afiliacyjny model sprzedaży

Podróże – afiliacyjny pewnik

Rynek turystyczny stale rośnie, co obserwujemy również w naszym kraju. Nie jest zaskoczeniem, że coraz więcej Polaków pozwala sobie na egzotyczne wakacje. Wystarczy wpisać w przeglądarkę Google frazę „porównywarka lotów” i na pierwszej stronie znajdziemy mnóstwo wyszukiwarek działających we współpracy z liniami lotniczymi. Każda z nich zarabia na takiej współpracy, a ich dochody nie maleją. Podobnie z serwisami pośredniczącymi w rezerwacji hoteli jak np. Booking.com. Tego typu usług pojawia się coraz więcej, a to dopiero początek listy możliwości afiliacyjnych, związanych z podróżowaniem. Sprawdź też jak zarabiać na afiliacjiZasadniczo, jeśli Twoja działalność jest jakkolwiek związana z podróżami, to masz spore możliwości zarobienia na współpracy afiliacyjnej.

Gaming – kwitnąca branża wspierająca afiliację

Branża gamingowa rozwija się w szalonym tempie. Prawdziwy potencjał tej branży leży w tym, że gry produkowane są zarówno na komputery, konsole, jak i smartfony. Gry wideo to jedna z najpopularniejszych kategorii, jeżeli chodzi o dystrybucję kodów promocyjnych. Potencjał afiliacyjnego modelu sprzedaży w tej branży jest ogromny, a kody rabatowe to tylko jeden z możliwych sposobów współpracy. Doliczmy do tego ogromny rynek akcesoriów dla graczy: fotele gamingowe, myszki, składanie komputerów na zamówienie… przeciętny gracz jest w stanie wydać setki złotych na sam sprzęt, który sprawia, że granie jest przyjemniejsze. Dodatkowo jest to branża trafiająca zarówno do oszczędnych konsumentów, jak i tych sięgających po towary luksusowe. Z tego względu ten kwitnący rynek jest kuszącym kąskiem dla marketingu afiliacyjnego.

Kosmetyki – afiliacja ma się tu niezmiennie dobrze

Jeśli wierzyć wyliczeniom, w roku 2024 wartość światowego rynku kosmetycznego wyniesie 863 mld USD. Branża beaty nieustannie się rozwija — także w Polsce, gdzie sektor kosmetyczny ma przekroczyć 4,82 mld euro w przyszłym roku z 4-5% wzrostem każdego roku. Programy partnerskie w tej branży są widoczne w każdym medium społecznościowym, ze szczególnym naciskiem na Instagram. Warto zwrócić uwagę na to, że z postów afiliacyjnych promowanych przez ambasadorów marki można wejść bezpośrednio do sklepu, co pozwala bezpośrednio mierzyć efekty programu afiliacyjnego.

Foto/Wideo – afiliacja w ładnym wizualnie wydaniu

Wielu fotografów i filmowców to amatorzy lub hobbyści. Mimo to, a może właśnie dzięki temu, większość z nich jest bardzo aktywna w sieci, a część z nich tworzy własne treści np. na YouTube czy też prowadzi blogi fotograficzne. To świetny rynek na skuteczny marketing afiliacyjny — branżę fotograficzną charakteryzuje ogromna konkurencyjność, a fotografowie robią w internecie wiele zakupów sprzętowych, dokonując uprzednio researchu i porównując ceny produktów. Ich polecenie jest dla fanów wartościową i godną zaufania informacją, a dla Ciebie pewnikiem wzrostu sprzedaży Twojego sprzętu czy usługi kierowanej do tego segmentu rynkowego.

Produkty wegańskie i ekologiczne – wschodząca gwiazda afiliacji

Już w październiku 2019 „Rzeczpospolita” pisała, że w Polsce jest milion wegetarian i wegan, a dwa razy więcej Polaków przygotowuje się na przejście na tę dietę. Wzrost świadomości związanej ze zmianą klimatu to ogromny przyrost popytu na roślinne artykuły. Świadomość dostępnych rozwiązań i produktów jest dla neofitów wciąż dość niska — najpopularniejsze roślinne alternatywy na rynku promowane są afiliacyjnie przez polecenie przez liderów opinii i aktywnych konsumentów. To doskonała nisza na wprowadzenie szerszych programów afiliacyjnych dla aktywnych w internecie ambasadorów marki.

Finanse – od lat napędzane programami afiliacyjnymi

Niezmiennie od lat, produkty finansowe świetnie współgrają ze skutecznym marketingiem afiliacyjnym. Jest to jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków, ale z drugiej strony umożliwia współpracę afiliacyjną poprzez wiele różnorodnych kanałów, jak np. systemy prowizyjne, rankingi i zestawienia ofert, serwisy internetowe, reklamodawcy, modele CPS, CPL, CPC… lista jest długa. Jest to branża o bardzo dużej liczbie możliwości afiliacyjnych, ale warto pamiętać, że decyzje o zakupie usług finansowych trwają dłużej i trudniej dochodzą do skutku, niż w branżach wymienionych powyżej.

Skuteczny marketing afiliacyjny i jego rozwój

Wymienione powyżej sektory to tylko część rynku, w którym afiliacyjny model sprzedaży opłaca się najbardziej. Zaprezentowaliśmy jednak spektrum branż, w których programy partnerskie mogą zostać z powodzeniem zastosowane i w których wciąż się opłacają. Nie oznacza to, że w innych branżach afiliacja nie działa. Opisane przykłady są dowodem na to, że marketing afiliacyjny wciąż ma się dobrze, a co więcej – wraz z rozwojem nowych technologii i kanałów komunikacji, zyskuje nowe narzędzia do wykorzystania.

Share Button