Social.com, czyli efektywnie na Facebooku

Zanim nieco dokładniej przyjrzymy się platformie social.com, należy zagłębić się w tematykę promowania marki na Facebooku. Kwestie związane z prowadzeniem fanpage, publikowaniem angażujących treści, budowaniem zasięgu poprzez ilość fanów, schodzą niejako na drugi plan, gdy zaczynamy mówić o generowaniu jak największej ilości konwersji.

 

Facebook jest narzędziem, dzięki któremu możemy zadbać zarówno o wizerunek, jak i sprzedaż, umiejętnie korzystając z jego dobrodziejstw. Zapomnijmy jednak o jednym i drugim bez wsparcia reklamowego. Nawet najbardziej angażujące treści mogą nie mieć siły przebicia przez algorytm Facebookowy, tym bardziej, że jego zasady cały czas się zmieniają (ostatnie zmiany dotyczą zwiększenia widoczności dla wpisów z linkami z miniaturą, nie natomiast kombinacji link + opis + grafika oraz spadek zasięgu dla wpisów z wyraźnym CTA zachęcającym do wejścia w link, bez informacji jaka treść się pod nim kryje).

Strategia Novem skupia się przede wszystkim na maksymalnej efektywności reklam w Internecie, poprzez dokładną analizę użytkowników, ich ścieżek zachowań czy źródeł ruchu oraz optymalizacji reklam w czasie rzeczywistym. Z tego założenia wychodzimy również w działaniach na Facebooku dlatego też przy tworzeniu kampanii, wybraliśmy platformę social.com w miejsce Power Editora.

Social.com jest niezwykle przydatnym narzędziem do emitowania i monitorowania kampanii na Facebooku. Twórca platformy – firma Salesforce stworzyła też 2 inne dedykowane aplikacje, wspomagające pracę social media managerów: Radian6 i Buddy Media, ale my skupimy się na tej pierwszej. Co odróżnia ją od Power Editora i jakie są największe zalety social.com? Zacznijmy od możliwości przetwarzania i analizy setek (dosłownie: setek) kreacji na podstawie: skuteczności grafiki, tekstu, landing page czy grupy docelowej w kilka minut (tzw. multivariate testing). System automatycznie łączy wszystkie te elementy i wybiera najbardziej skuteczne kreacje przez co zdecydowanie łatwiej i szybciej możemy weryfikować skuteczność wykorzystywanych kreacji:

multivariate_testing_blogOptymalizacja po części przebiega automatycznie, ale jest możliwość manualnego wprowadzania zmian – w zależności od tego jaki jest nasz cel. To na co trzeba zwrócić uwagę, to oszczędność czasu – szczególnie gdy kampania jest duża (ok. 8 x szybciej niż przy korzystaniu z Power Editora). Biorąc pod uwagę dodatkowe zalety, warto wspomnieć o przejrzystych i bardziej zaawansowanych statystykach, które możemy łatwo przygotować:

Social.com - statystyki

Ważną zaletą social.com jest możliwość tworzenia panelu dla klienta, który pozwala obserwować kluczowe informacje.

Rozliczając się za konkretne efekty (np. CPL, CPS, CPO), siłą rzeczy musimy podejść do Facebooka nieco inaczej, bo od strony Performance Marketingu, a do realizacji takich celów, szczególnie przy dużych kampaniach z dużą ilością kreacji – social.com jest niezastąpiony. Tezę tę potwierdza Magdalena Krzemieniewska, która w Novem jest odpowiedzialna za prowadzenie kampanii performance w social media:

Social.com nieporównywalnie przyśpiesza wszystkie procesy dotyczące planowania, tworzenia i optymalizacji kampanii. Te usprawnienia pozwalają mi na obsługiwanie dużo większej ilości klientów i ułatwiają prowadzenie działań w duchu performance.

 

Share Button