Masz dużo produktów lub usług w swoim serwisie? Jeśli tak, kampanie typu DSA (Dynamic Search Ads) stworzone są z myślą o Tobie! Idealnie sprawdza się jako alternatywa dla standardowych kampanii lub jako ich uzupełnienie.
W poniższym artykule omówimy podstawowe informacje o tym typie kampanii oraz przedstawimy case study z wykorzystaną przez nas strategią w ramach współpracy z dużym e-commercem.
Czym jest kampania DSA?
Jest to typ kampanii dostępny dla każdego konta AdWords – w przeciwieństwie do standardowych kampanii opartych na słowach kluczowych, ten typ kampanii opiera się na zawartości Twojej witryny!
Co to dla Ciebie oznacza?
- Nie ustalasz słów kluczowych – są one generowane na podstawie zaindeksowanych treści Twojej witryny.
- Tworzysz szablony reklam – nagłówek jest generowany automatycznie.
- Przy użyciu „dynamicznych celów reklamy” możesz określić, która część Twojej witryny ma zostać reklamowana np. kategoria lub konkretny produkt.
Case study
1. Strategia
Kampanie typu DSA miały na celu uzupełnienie naszej rozbudowanej standardowej long tail-owej kampanii (630 tysięcy słów kluczowych). Doszliśmy do wniosku, że zastosujemy podstawową strukturę:
- Kampania – typ produktu
- Grupa reklam – producent
Struktura adresów URL w sklepie klienta pozwoliła na oparcie segmentacji o „adres URL” (typ produktu, nazwa produktu, nazwa producenta – wszystkie te informacje znajdują się w adresie URL). W innych okolicznościach, oczywiście zastosowalibyśmy „zawartość strony” lub „tytuł strony”.
Problem niedostępnych produktów rozwiązaliśmy dzięki możliwości dodania wykluczeń na podstawie zawartości witryny. Zastosowaliśmy wykluczenie gdy strona zawiera „Produkt aktualnie niedostępny”.
2. Efekty:
W przypadku tego konkretnego klienta najważniejszy jest dla nas wskaźnik ERS (Effective Revenue Share). Jest to iloraz wydatków na reklamę do przychodów przedstawiony w procentach. W ustalonym rozliczeniu, pomijając szczegóły, im niższy ERS przy wygenerowanej założonej kwocie przychodu tym lepiej. Ważna jest informacja, że są to wyniki tylko jednej long-tailowej kampanii:
Wyniki | |||
Typ Kampanii | Koszt | Przychody | ERS |
Standardowa | 2 470,19 zł | 60 898,54 zł | 4,06% |
DSA | 1 000,77 zł | 41 577,09 zł | 2,41% |
Po pierwszych testach kampanii DSA nasze wyniki były na tyle zadowalające, że praktycznie wszystkie standardowe kampanie zyskały swój „Automatyczny” zduplikowany odpowiednik. Nie wszystkie osiągnęły tak zadowalające rezultaty lecz było to głównie spowodowane typem produktu oraz dopracowaniem kart produktowych.
Wracając do tabeli od razu zauważamy, że kampania typu DSA osiągnęła zadowalające wyniki w postaci dużo niższego wskaźnika ERS generując przy tym satysfakcjonującą wysokość przychodu!
3. Rekomendacja
Każdemu e-commerce’owi polecamy przetestowanie kampanii typu DSA. Należy jednak podejść do tematu z dużą dozą ostrożności, zwłaszcza w początkowym etapie jej trwania. Przy planowaniu kampanii należy zwrócić uwagę na budowę strony produktowej – tak naprawdę od niej w dużej mierze zależy jak skuteczne będą Wasze kampanie. Pamiętajcie również o bieżącej kontroli oraz dodawaniu wykluczeń.
Niech DSA będzie z wami! ?