Top 5 trendów w e-commerce w 2020

W przypadku marek, które wykorzystują popularne rynki e-commerce do sprzedaży swoich produktów, kluczowe jest przestrzeganie najlepszych praktyk. Gdy przygotowujemy się do wejścia w nową dekadę, stawki będą wyższe, a konkurencja będzie silniejsza. Kontynuuj czytanie, aby dowiedzieć się o pięciu ważnych trendach w e-commerce kształtujących przyszłość branży.

1. Mobile silny jak nigdy dotąd

Ruch z telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych będzie stanowił 45% przychodów z handlu elektronicznego do 2020 r. Wartość tej prognozy szacuje się na około 284 mld USD. Marki będą musiały zwrócić szczególną uwagę na doświadczenia kupujących na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Aby zoptymalizować ścieżki użytkownika pod kątem urządzeń mobilnych, marki będą musiały bardziej skoncentrować się na projektowaniu i tekstach w krótkiej formie. Długie tytuły i akapity opisów często nie wyświetlają się korzystnie na urządzeniach mobilnych – zostają ucięte przez co tracą sens i swój marketingowy wydźwięk. Marki muszą więc pamiętać o tworzeniu krótkich, bezpośrednich i łatwych do przyswojenia treści – zwłaszcza w kanale mobile.

2. Strategie marek muszą być spójne cyfrowo

Handel elektroniczny powinien być tylko jednym z wielu różnych elementów holistycznej strategii online marki.

W Internecie marki koncentrują się również na takich aspektach jak:

  • media społecznościowe,
  • poczta e-mail,
  • influencer marketing
  • content marketing.

Ponieważ marki już teraz koncentrują się na planach 2020 r., konieczne jest usprawnienie strategii działań w internecie, zwłaszcza, że 73% kupujących korzysta z wielu kanałów do robienia zakupów. Detaliści będą musieli upewnić się, że ich strategie dotyczące poczty e-mail, sieci społecznościowych, treści i witryn są dostosowane do siebie i do całej strategii e-commerce. Działania muszą się uzupełniać i wspierać, a nie wykluczać. Ważne jest, aby utrzymać ten sam ton komunikacji werbalnej i wizualnej, a także utrzymać spójność odnośnie promocji, rabatów i komunikowanych akcji.

3. Oczekiwania klientów zostaną zaspokojone dzięki machine learning

Spełnianie oczekiwań klientów to poważne wyzwanie. Machine learning i sztuczna inteligencja (AI) przeszły długą drogę, pomagając markom osiągnąć to, co jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe. W miarę ewolucji handlu elektronicznego i coraz bardziej agresywnych wymagań konsumentów marki mogą wykorzystywać uczenie maszynowe.

Marki mogą wykorzystać technologię na swoją korzyść dzięki:

  • zapewnieniu bardziej spersonalizowanego doświadczenia,
  • zwiększeniu zaangażowania klientów
  • poprawie obsługi klienta.

Na przykład w 2018 r. sztuczna inteligencja samodzielnie obsługiwała 45% pytań klientów. W miarę rozwoju technologii ta statystyka z pewnością wzrośnie.

4. Zaufanie konsumentów zostanie zbudowane poprzez wideo

Przez lata marki były zachęcane do włączania elementów multimedialnych do swoich strategii. Obecnie content video staje się coraz bardziej wymagający, ponieważ branża e-commerce wciąż się rozwija, a oczekiwania konsumentów oraz konkurencja rosną. Badania konsumenckie dowodzą, że wideo jest preferowanym źródłem interakcji z marką/treścią.

Strony produktów z filmami notują o 37% więcej konwersji, a 58% konsumentów uważa, że ​​firmom z filmami produktowymi można zaufać.

5. Modele biznesowe bazujące na subskrypcjach

Szacuje się, że do 2020 r. liczba firm korzystających z subskrypcji będzie większa niż kiedykolwiek wcześniej. To trend e-commerce, który stale rośnie w ostatnich latach. Łatwość comiesięcznego automatycznego polecenia zapłaty oraz możliwość rezygnacji z usługi w dowolnym momencie kuszą wielu konsumentów. Ten trend jest szczególnie widoczny w przypadku zakupów doświadczeń, czyli np. dostępu do platformy z grami lub filmami.

Mentalność mówiąca „najpierw doświadczenie” jest powodem, dla którego firmy takie jak Airbnb kwitną, festiwale stają się coraz bardziej popularne niż kiedykolwiek, a zwiedzanie Wietnamu lub Machu Picchu jest obowiązkowym zadaniem na liście młodego pokolenia.

Opisane wyżej trendy w handlu elektronicznym mogą służyć jako punkty odniesienia, na których powinni się skupić internetowi detaliści w ciągu następnego roku.

Z niecierpliwością czekamy na zmiany w branży w tym roku. Jeśli Twoja marka chce korzystać ze strategicznego partnera lub dodatkowych zasobów, zapraszamy na bezpłatną konsultację.