Udostępnianie tagów i list
W ostatnich miesiącach przez menedżera konta Adwords (MCK) przetoczyła się fala zmian, które mają na celu usprawnienie prac nad kampaniami. Jedną z nich jest udostępnienie list i tagów remarketingowych pomiędzy kontami AdWords.
Osoby, które prowadzą kilka kont reklamowych, wkładają wiele pracy w implementację kilku tagów. Dzięki nowej funkcji będą mogły współdzielić tag remarketingowy pomiędzy kontami oraz korzystać z list remarketingowych na wielu kontach. Mniejsza liczba kodów ułatwi zarządzanie kontami, dodatkowo zapewni szybsze działanie witryny internetowej.
O nowej funkcjonalności, przeczytacie w naszym artykule.
Idzie nowe
Do tej pory udostępnianie list remarketingowych pomiędzy kontami było zarezerwowane tylko dla kont będących pod opieką Agency Strategist. Teraz każdy użytkownik może korzystać z tej funkcjonalności, bowiem udostępnianie tagów i list remarketingowych to:
- tworzenie tagów i list remarketingowych na poziomie menedżera,
- udostępnianie list remarketingowych konta menedżera innym kontom,
- stosowanie list pomiędzy kontami adwords,
- tworzenie list remarketingowych na podstawie tagu konta menedżera.
Udostępniać można zarówno listy utworzone w Google AdWords, jak i listy pochodzące z Google Analytics. Każdy reklamodawca, zaczynając pracę nad nową kampanią, powinien nakreślić cel marketingowy kampanii i dopasować do niego strukturę tagów i list remarketingowych.
Strategie – przykłady
Oto kilka przykładów zastosowania nowej funkcji Google AdWords:
Reklamodawca z wieloma kontami AdWords
Marka z sektora bankowego posiada w ofercie konta i lokaty bankowe dla klientów indywidualnych i firm.
Każde konto AdWords ma odrębny tag remarketingowy. Menedżer kampanii może udostępnić listy pomiędzy kontami różnych produktów tej samej marki. Dzięki temu, klientom posiadającym konto bankowe, będzie można serwować reklamy ze specjalnymi ofertami lokat bankowych. Klient zyskuje wiedzę o tym jak korzystnie ulokować swoje środki. Firma ta może także stworzyć tag konta menedżera i wpiąć go na wszystkich stronach swojego serwisu.
Współpraca dwóch firm
Biuro podróży oferujące zagraniczne noclegi współpracuje z firmą ubezpieczeniową.
Osoby, które dokonały rezerwacji pokoju hotelowego za granicą mogą być zainteresowane zakupieniem ubezpieczenia turystycznego. Konta, które posiadają tego samego menedżera konta, udostępniają swoje listy remarketingowe. Dzięki temu firma ubezpieczeniowa może zaoferować specjalną zniżkę klientowi zaprzyjaźnionego biura podróży. Klient oszczędza czas i pieniądze.
Ograniczenia w udostępnianiu danych
Dla posiadaczy kont AdWords istotną sprawą jest bezpieczeństwo udostępnianych list remarketingowych. Reklamodawcy muszą pamiętać, że udostępnianie tagów i list wymaga uzyskania pozwolenia od właściciela konta, z którego one pochodzą. Ważne jest, by poinformować użytkowników, że wyświetlane reklamy są powiązane ze stronami, na których byli.
Listę udostępnioną na koncie menedżera będą mogły wykorzystać wszystkie konta, które podlegają temu menedżerowi konta. Jakie konta mają dostęp do naszych list, możemy sprawdzić w zakładce „Odbiorcy”.
Każde konto może być podpięte tylko do jednego konta menadżera. Jeśli menadżer zostaje zmieniony, tagi i listy nie będą już dostępne dla zarządzanych kont.
Od czego zacząć
Tylko kilka kliknięć dzieli nas od udostępnienia list i tagów.
- W zakładce „Administracja” dla wybranych kont AdWords zmieniamy ustawienie „Konto remarketingowe” na „Ten menedżer”.
- W sekcji „Odbiorcy” po kliknięciu w „Listy remarketingowe” i wybraniu opcji „Dodaj listę utworzoną przez klienta” pojawią nam się wszystkie listy remarketingowe tego konta. Teraz możemy wybrać listy, które chcemy udostępnić.
- Ostatni krok to włączenie udostępniania list w koncie klienta (zakładka „Dostęp do konta”).
Jeśli chcemy stosować jeden tag remarketingowy dla wszystkich kont, tworzymy go na poziomie menedżera konta, a następnie dodajemy w witrynach internetowych.
AdWords spełnia oczekiwania reklamodawców, którzy wsłuchują się w potrzeby klientów i mają dokładnie sprecyzowane cele biznesowe. Udostępnianie tagów i list remarketingowych to nowa funkcja, która ułatwia pracę z kodami remarketingowymi, a także daje nowe możliwości wykorzystania ich potencjału.