0

Zakupy na Instagramie: jak sprzedawać, by chcieli kupować?

Instagram to prawdziwa maszyna sprzedażowa. Aż 46% użytkowników tego portalu dokonuje zakupu pod wpływem ujrzanych na nim treści, co czyni Instagrama bardzo wdzięczną i skuteczną platformą sprzedażową. Dowiedz się, jak ją wykorzystać!

Jak sprzedawać na Instagramie?

Badania użytkowników Instagrama przeprowadzone przez Facebooka zachęcają do przyjrzenia się sprzedażowemu potencjałowi Instagrama bliżej. Z raportu Facebooka wynika, że 83% ankietowanych użytkowników wykorzystuje Instagrama do odkrywania nowych produktów, 81% z nich aktywnie wyszukuje na tej platformie nowych produktów i usług, a 80% podejmuje (lub nie) decyzję zakupową na podstawie informacji, jakie znajdą o danym produkcie czy usłudze na Instagramie. Co więcej, instagramowy ruch jest bardzo wartościowy dla sprzedawców. 79% badanych użytkowników Instagrama przyznało, że szuka dalszych informacji po zobaczeniu na Instagramie interesującego ich produktu lub usługi, 65% odwiedziło stronę takiego produktu, a 46% kupiło dany produkt czy usługę online lub offline. Prawdziwe pytanie brzmi zatem, jak sprzedawać na Instagramie,  jak robić to skutecznie!

Sprzedaż na Instagramie krok pierwszy: zacznij od konta biznesowego

Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż na Instagramie, musisz założyć konto biznesowe. A to wymaga założenia lub połączenia profilu firmowego z oficjalnym profilem Twojej marki na Facebooku. Prosta sprawa, ale ten krok jest bardzo ważny. Dzięki kontu biznesowemu zyskujesz między innymi możliwość dodawania linku w Instagram Stories oraz korzystania z całej palety narzędzi reklamowych Business Managera. Pamiętaj też, by w pełni wykorzystać sekcję z informacjami o Twojej marce. Instagram bardzo ogranicza publikowanie linków, a Twoje „bio” jest jedną z tych przestrzeni, gdzie możesz umieścić aktywny odnośnik do Twojej oferty.

jak sprzedawać na instagramie

Bio na Instagramie to jedno z miejsc, gdzie możesz umieścić aktywny link do Twojej oferty.

Krok dalej – uruchom Instagram Shopping

Instagram Shopping to zbiór funkcji Instagrama, stworzonych z wyłączną myślą o tym, by zwiększyć sprzedaż tych firm, które są obecne na tej platformie. Instagram Shopping to narzędzie niosące sporą wygodę dla użytkownika Instagrama – dzięki niemu jest w stanie sprawdzić cenę i zakupić prezentowany produkt w zaledwie kilka kliknięć, bez konieczności przeszukiwania internetu czy Twojej strony w poszukiwaniu konkretnie danego modelu. Jak sprzedawać przez InstagramInstagram Shopping daje Ci możliwość dodania zdjęcia produktu, a także jego opisu, ceny oraz linku docelowego w formie tagu widocznego po kliknięciu zdjęcia.

instagram shopping

instagram shopping platform

Przykład tagów sprzedażowych utworzonych za pomocą Instagram Shopping.

Jak uruchomić Instagram Shopping?

Aby uruchomić Instagram Shopping, musisz najpierw stworzyć katalog produktów, które docelowo chcesz promować. Katalog możesz utworzyć samodzielnie, zaczynając na tej stronie: www.facebook.com/products, lub skorzystać z integracji z Shopify, lub BigCommerce, jeśli akurat tych systemów używasz. Pro tip: aby wykorzystać Instagram Shopping w pełni, dodaj wszystkie swoje najlepiej sprzedające się produkty do katalogu produktów. Dzięki temu administrator Twojego konta będzie mógł tagować je na zdjęciach publikowanych na profilu na Instagramie oraz oferować je klientom w formie upsellingu. Poprawnie uzupełniony katalog produktów w Instagram Shopping (przykłady na obrazku poniżej) dodatkowo wspiera sprzedaż, proponując odbiorcy dodatkowe produkty z oferty.

jak sprzedawać przez Instagram

Katalog produktów to pierwszy krok do uruchomienia Instagram Shopping. Utworzysz go pod tym adresem: https://www.facebook.com/products

 

instagram shopping

Dodając produkty do Instagram Shopping, możesz dodać zdjęcie, nazwę, opis, cenę danego produktu oraz link prowadzący bezpośrednio do zakupu.

sprzedaż na Instagramie

instagram shopping

Przykład poprawnie uzupełnionych katalogów produktów w Instagram Shopping.

Opowiedz historię używając Instagram Stories

Sprzedaż na Instagramie Stories to również świetne narzędzie. To przestrzeń, którą możesz wykorzystać do zaprezentowania produktów i ich zastosowania bliżej. Pamiętaj, że aż 79% przebadanych użytkowników Instagrama po zobaczeniu produktu, szuka głębszych informacji na jego temat. Nie pozwól im szukać ich poza Twoim profilem! Wykorzystuj stories, by opowiadać o produktach, rozwiewać wątpliwości i uczyć klientów, jak korzystać i cieszyć się z oferowanych przez Ciebie produktów. Co ważne, pod względem sprzedażowym – pamiętaj o dodawaniu Call to Action! Sprawdź CTA przykładyInstagram Stories pozwalają na umieszczenie jednego, aktywnego linku w tym miejscu – wykorzystaj to.

sprzedaż na Instagramie

sprzedaż na Instagramie

sprzedaż na Instagramie

Instagram Stories to bardzo wdzięczne i skuteczne miejsce na szersze przedstawienie konkretnego produktu oraz zachęcenie odbiorców do zakupu poprzez Call to Action.

Pozwól innym promować Twoje produkty

Jak sprzedawać na Instagramie? To miejsce pełne liderów opinii z niemal każdej dziedziny. Jeśli sprzedajesz na nim produkty, to warto porozumieć się z kilkoma influencerami zrzeszającymi ich grupę docelową. Ich zadaniem powinno być przetestowanie Twojego produktu i zaprezentowanie go swoim followersom, idealnie w kreatywny sposób. Nie musisz od razu inwestować w najbardziej popularnych instagramerów – współpraca z kilkoma mniejszymi również przynosi dobre efekty. Pamiętaj tylko o jednym: przed rozpoczęciem współpracy dobrze przyjrzyj się wybranemu instagramerowi i poglądom przez niego głoszonym, jak również staraj się współpracować przy tworzeniu recenzji Twojego produktu. Wpadki związane ze współpracą z e-celebrytami zdarzyły się już nie raz i nie dwa, dlatego zawsze upewniaj się, gdzie, kiedy i w jakim kontekście pojawi się Twój produkt.

shopping instagram

instagram shopping

instagram shopping

Współpraca z influencerami na Instagramie jest szczególnie popularna.

Sprzedaż na Instagramie to zbyt mało? Sięgnij po reklamę

Omówione wyżej sposoby sprzedawania na Instagramie to (prócz współpracy z influencerami) narzędzia do generycznego pozyskiwania klientów na tej platformie. Aby zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie wokół Twojej marki, warto korzystać z reklam na Instagramie. Możesz sponsorować posty i stories, a wpis sponsorowany może mieć formę zdjęcia, filmu, karuzeli zdjęć czy galerii. Zasady tworzenia kampanii i targetowania są identyczne, jak na Facebooku, i zarządzane są poprzez Business Managera.

Opisane narzędzia to podstawa sprzedaży na Instagramie. Choć może niektórym wydawać się to podstawą, to wciąż nie wszystkie marki obecne na tym portalu wykorzystują jego podstawowy, ogromny potencjał.

Dodaj komentarz