Wszystkie firmy i organizacje, dla których jednym z kanałów promocji jest Facebook, wiedzą doskonale jak duża jest dynamika zmian na tym portalu społecznościowym – czy to w panelu reklamowym czy algorytmach. Cały czas należy trzymać rękę na pulsie i dostosowywać do tych zmian swoje działania – by były jak najbardziej efektywne. Wymieniamy te, które miały miejsce w ostatnim czasie.
- Wedle oficjalnej informacji Facebooka, już od stycznia zmniejszany będzie zasięg wpisów bezpłatnych, które będą miały charakter reklamowy, lub które w ewidentny sposób będą zachęcały do skorzystania z ofert/promocji. Decyzja ta została podjęta na podstawie sondażowego badania użytkowników Facebooka, dla których newsfeed nie jest miejscem do przedstawiania swojej oferty. Warto wspomnieć, że zmiany te nie dotyczą wpisów wspieranych działaniami reklamowymi. Jest to szczególnie ważne dla tych, którzy do tej pory promowali się bez wsparcia reklamowego Facebooka.
- Użytkownicy będą mieli większy wpływ na tematykę wyświetlanych im reklam poprzez „Facebook Privacy Basics – Ads”. Już wkrótce będziemy mogli zarządzać preferencjami reklamowymi pod kątem ich tematyki i przydatności (w niektórych rejonach opcja ta jest już dostępna). Pamiętajmy jednak, że w żaden sposób nie zmieni to ilości wyświetlanych nam reklam. Korzystając z poniższych opcji, reklamy będą lepiej sprofilowane:
- Facebook dodaje również kolejne dane w raportach Facebook Ads, a są to:
Relevance Score: ocena reklam na w skali 1-10 po uzyskaniu 500 odsłon.
Positive Feedback: na podstawie liczby interakcji (polubienia, udostępnienia, wejścia na stronę) generowana jest ocena reklamy: wysoka, średnia lub niska.
Negative Feedback: również trójstopniowa ocena, wykazująca niski, średni lub wysoki wskaźnik ukrycia pojedynczych reklam, lub reklam dla danej marki.