Jak zwiększyć powierzchnię reklam w sieci wyszukiwania

18 lutego Google oficjalnie potwierdziło decyzję o usunięciu reklam z kolumny z prawej strony wyników wyszukiwania. Od tego również dnia udostępniło 4 boksy reklamowe nad lub pod wynikami organicznymi. Ta zmiana prawdopodobnie spowoduje wzrost kosztów kliknięcia, dlatego ważne jest, aby reklama nie tyle była trafna, ale także, aby zajmowała większą powierzchnię. Nie wiesz jak to zrobić? W tym artykule dowiesz się, jakie są dobre praktyki w skutecznym zwiększaniu powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania.

1.Rozszerzenia reklam

Najprostszym sposobem jest dodanie rozszerzeń reklam. Wielu reklamodawców o tym zapomina, co jest dużym błędem. Rozszerzenia reklam nie tylko w maksymalny sposób gwarantują dodatkowe linijki w reklamie tekstowej, ale również podnoszą wynik jakości, co w konsekwencji pozwoli Ci uzyskać niższy koszt za kliknięcie.

Rozszerzenie linków do podstron – jest podstawowym rozszerzeniem, które możemy dodać do kampanii AdWords. Skutecznie zwiększa naszą powierzchnię reklam sieci wyszukiwania dzięki specyfice jego ułożenia. Może występować jeden pod drugiem (co pozwala nam na osiągnięcie lepszego efektu) lub obok siebie.

jak zwiększyć powierzchnię reklam sieci wyszukiwania przykład dentysta

Powyższy przykład w bardzo dobry sposób pokazuje nam również zastosowanie rozszerzeń lokalizacji oraz połączeń. Jest to kolejna linijka naszej reklamy, która dodatkowo pozwoli nam na realne zdobycie klienta poprzez jego dotarcie do naszej firmy. Dodatkowo, rozszerzenie lokalizacji wyświetla się użytkownikowi, kiedy jest w pobliżu naszej firmy lub kiedy wyszukuje frazy związane z lokalizacją. Warto również połączyć swoje konto AdWords z kontem Moja Firma, aby uzyskać możliwość wyświetlania opinii z Google+ dla Firm. Jeśli Twoja firma ma powyżej sześciu opinii ze średnią co najmniej 3.5, reklama z rozszerzeniem lokalizacji pojawi się nie tylko z adresem Twojej firmy, ale także z gwiazdkami opinii.

rozszerzenia reklam przykład 2

Rozszerzenia objaśnień– podobne do rozszerzeń linków do podstron, pozwalają dodać do standardowej reklamy tekstowej dodatkowy tekst opisu. Różnią się jednak od nich zasadniczą kwestią – nie mogą przekierować użytkownika na odpowiednią podstronę. Chociaż może się wydawać, że niepodlinkowane rozszerzenia objaśnień są pozbawione sensu, to jednak dodatkowe informacje, które możemy dzięki nim zawrzeć sprawiają, że stajemy się bardziej widoczni. Jedno rozszerzenie objaśnień może zawierać do 25 znaków. Należy dodać minimum dwa rozszerzenia na grupę reklam, kampanię lub całe konto. Łącznie wszystkie rozszerzenia  reklam objaśnień mogą zająć maksymalnie jedną linijkę reklamy, co daje nam bardzo dobry wyróżnik spośród konkurencji.

 

Rozszerzenia informacji w witrynie możemy dodać do naszej kampanii od września 2015 roku. Znajdują się one na karcie rozszerzenia reklam i dodaje się je podobnie jak pozostałe rozszerzenia na poziomie całego konta, kampanii lub grupy reklam. Do wyboru mamy kilka kategorii z możliwością wyboru języka, w którym chcemy, aby się wyświetlały: kierunek studiów, kursy, marki, miejsca docelowe, modele, okolice, polecane hotele, programy, style, typy, ubezpieczenia, udogodnienia, usługi. Dzięki rozszerzeniom informacji klienci mogą dowiedzieć się więcej o Twojej firmie. Możemy dodać maksymalnie po 10 wartości do każdej z kategorii o długości do 25 znaków, co sprawia, że nasza reklama wydłuża się o kolejną linijkę tekstu.

powierzchnię reklam sieci wyszukiwania rozszerzenie informacji w witrynie

Nie zawsze wszystkie  dodane rozszerzenia reklam będą się wyświetlać w naszej reklamie. Np. rozszerzenia informacji zależą od długości wartości, którą chcemy przekazać, a nawet od rozmiaru ekranu, na którym reklama się wyświetla.

Jednak warto dodać maksymalną ilość rozszerzeń, aby w trakcie aukcji Google mogło wybrać najbardziej odpowiednie i tym samym zwiększyć skuteczność reklamy.

2. Zalety stosowania rozszerzeń reklam:

  • Znaczne zwiększenie powierzchni reklamy tekstowej – co przekłada się na jej widoczność oraz klikalność
  • Podniesienie wyniku jakości – czego efektem jest obniżenie stawki CPC
  • Możliwość przekazania dodatkowych informacji

3. Budowa reklamy tekstowej

Kiedy mamy już dodane rozszerzenia reklam, warto przyjrzeć się samej budowie tekstu reklamy. W reklamie najbardziej widoczny jest nagłówek, niestety jest on najkrótszą linijką, w której ciężko zawrzeć USP (Unique Selling Point). Dlatego podpowiadamy, że najlepiej jest tak tworzyć przekaz reklamowy, aby zakończyć pierwszą linijkę tekstu reklamy kropką. W takim wypadku, kiedy reklama się wyświetli, pierwsza linijka zrówna się z nagłówkiem. Dzięki temu zyskamy aż 60 znaków w nagłówku, a reklama stanie się bardziej widoczna, nawet jeśli nie zajmuje pierwszych pozycji.

rozszerzenia reklam budowa reklamy tekstowej

4. Kampania DSA

Stosujesz kampanię typu DSA (Dynamic Search Ads)? Jeżeli nie, odsyłamy do wpisu  na naszym blogu, gdzie krok po kroku przedstawiliśmy jak ją stworzyć: tu

Dlaczego piszemy o DSA właśnie w artykule poświęconym maksymalizacji powierzchni reklamowej w sieci wyszukiwania? Reklamy w kampaniach DSA mogą mieć znacznie dłuższe nagłówki niż zwykłe reklamy, czego przykładem jest reklama poniżej:

kampania dsa

Jeżeli chcesz wykorzystać reklamy DSA, aby móc zająć maksymalną powierzchnię w wynikach wyszukiwania i osiągnąć taki efekt jak Zalando, warto najpierw zoptymalizować tytułowe tagi oraz H1 w swojej witrynie. Jeżeli użytkownik wyszukuje słowa kluczowe, które znajdują się na Twojej stronie, Google generuje nagłówek reklamy, który jest tworzony dynamicznie z pasujących słów wyszukiwanych przez użytkownika w Google oraz tytułu najbardziej trafnej strony docelowej.

Podsumowanie:

Jak widzisz, w bardzo łatwy sposób i bez dodatkowych kosztów możesz zwiększyć powierzchnię swojej reklamy oraz znacząco wyróżnić się spośród konkurencji. Stosując opisane wyżej ustawienia, znacząco poprawisz wyniki swojej kampanii AdWords oraz przyciągniesz wartościowych użytkowników z sieci wyszukiwania.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z innymi artykułami na naszej stronie, takimi jak : Najczęstsze błędy w e-commerce