5 mitów Marketing Automation

Czy myślałeś kiedyś, że Marketing Automation to tylko e-maile? Czas obalić te mity! To narzędzie oferuje znacznie więcej niż tylko wysyłkę newsletterów. Pozwala na budowę potężnych lejków sprzedażowych, spersonalizowaną komunikację i optymalizację działań marketingowych. Przekonaj się, dlaczego Marketing Automation to nie tylko e-maile!

5 mitów Marketing Automation

Jakie są mity o Marketing Automation?

Zadbaliśmy o segmentację bazy, przygotowaliśmy treść mailingów i zaplanowaliśmy kampanię. Jednak e-mail drip to nie wszystko, co Marketing Automation ma do zaoferowania. Wiele tego typu platform ma również narzędzia pozwalające na lead acquisition – możesz na przykład skorzystać z gotowych formularzy generujących leady na stronie lub w Social Media. To jednak tylko początek – Marketing Automation pozwala na zbudowanie fundamentu potężnego lejka sprzedażowego, który przeprowadzi klienta przez cały proces sprzedaży, nie tylko przy użyciu newslettera. Systemy MA pozwalają na zbudowanie całego zautomatyzowanego workflow, w którym e-mail marketing będzie tylko jednym krokiem w złożonym procesie. Kontakt z klientem może zostać zautomatyzowany od momentu pozostawienia przez niego danych, aż do zakupu Twojego produktu umieszczonego np. na landing page kampanii. Poznaj mity o Marketing Automation!

Mit pierwszy: automatyzacja marketingu dotyczy tylko kampanii e-mail

Zadbaliśmy o segmentację bazy, przygotowaliśmy treść mailingów i zaplanowaliśmy kampanię. Jednak e-mail drip to nie wszystko, co Marketing Automation ma do zaoferowania. Wiele tego typu platform ma również narzędzia pozwalające na lead acquisition – możesz na przykład skorzystać z gotowych formularzy generujących leady na stronie lub w Social Media. To jednak tylko początek – Marketing Automation pozwala na zbudowanie fundamentu potężnego lejka sprzedażowego, który przeprowadzi klienta przez cały proces sprzedaży, nie tylko przy użyciu newslettera. Systemy MA pozwalają na zbudowanie całego zautomatyzowanego workflow, w którym e-mail marketing będzie tylko jednym krokiem w złożonym procesie. Kontakt z klientem może zostać zautomatyzowany od momentu pozostawienia przez niego danych, aż do zakupu Twojego produktu umieszczonego np. na skuteczny landing page kampanii.

Mit drugi: automatyzacja czyni komunikację bezosobową

Oto kolejne mity o automatyzacji marketingu. To jeden z najpopularniejszych zarzutów dotyczących automatyzacji marketingu. Oczywiście, jeśli wysłana kampania jest stworzona w bezosobowy sposób, to może zostać tak odebrana. Jednak to, czy kampania będzie bezosobowa, zależy od Ciebie, a nie od narzędzia. Systemy Marketing Automation oferują wiele rozwiązań, które ułatwiają personalizację komunikacji. Dobry copywriter potrafi stworzyć ciekawy i angażujący mailing z wykorzystaniem tagów personalizacyjnych oraz biorący pod uwagę okoliczności i porę wysyłki e-maila. Program do Marketing Automation tak naprawdę dostarcza mu dodatkowych danych o odbiorcach, które ten może kreatywnie wykorzystać, by zwiększyć efektywność i personalizację działań.

Mity o automatyzacji marketingu – po raz trzeci

Największą zaletą automatyzacji marketingu (czy automatyzacji w ogóle) jest możliwość odciążenia zespołu, aby mógł skupić się na mniej powtarzających zadaniach. Często taka zmiana sprawia, że firmy wkładają o wiele mniej wysiłku w ogół działań marketingowych. Chcesz poznać Marketing Automation mity? Niestety – automatyzacja nie zastępuje działań marketingowych wykonywanych przez ludzi, ale amplifikuje ich efekty. Jeśli inne działania – takie jak tworzenie wartościowych treści czy też budowanie relacji z bazą odbiorców – nie mają miejsca lub robione są z niskim zaangażowaniem, to Marketing Automation nie pomoże. Nawet dobrze zaplanowany, zautomatyzowany workflow nie funkcjonuje, gdy nie ma jakościowych podstaw. W efekcie słabe i niedopracowane treści wysyłane są po prostu szybciej.

Mit czwarty: automatyzacja marketingu oszczędza czas, bo nie trzeba jej pilnować

Brak monitoringu kampanii to częsty błąd, który potrafi mieć bardzo przykre konsekwencje. W skrajnych przypadkach porzucone kampanie mogą nawet negatywnie wpłynąć na PR Twojej marki. Warto monitorować, co dzieje się w trakcie kampanii i ile z nich jest obecnie aktywnych. Co więcej, nie należy ich tylko uruchamiać – podejście oparte na danych i monitoringu efektów jest niezbędne, aby zweryfikować skuteczność kampanii wysłanych do tej pory. Marketing Automation jest procesem, który powinien być regularnie zmieniany, usprawniany i aktualizowany na podstawie obserwowanych wyników.

Działanie kampanii nie kończy się też w momencie zakupu. U tych klientów, którzy zdecydowali się na zakup, wciąż jest miejsce na upselling i cross-selling innych usług. Właśnie wtedy warto przemyśleć, czy nie warto stworzyć nowych kampanii, kierowanych do już aktywnych klientów.