1 500 000 zł przekazanych na cele charytatywne

W 2016 roku Wawel rozpoczął program „Z miłości do radości”, który miał na celu wsparcie organizacji charytatywnych pomagających najbardziej potrzebującym. W programie wzięło udział prawie 50 tys. uczestników, a Wawel przekazał na cele harytatywne łącznie 1 500 000 zł.

1 500 000 zł przekazanych na cele charytatywne
Klient
Wawel
Usługi
Kampania mediowa
Lata współpracy
2016 - 2017
Kanały
Facebook, Marketing Automation

Wyzwania

Jako agencja, naszym głównym zadaniem było opracowanie i realizacja kompleksowej strategii marketingowej dla klienta. Klient zgłosił się do nas z dwiema głównymi potrzebami: po pierwsze, chciał zbudować lojalność i zaangażowanie klientów oraz zachęcić ich do udziału w akcjach charytatywnych; po drugie, dążył do obniżenia kosztów pozyskania akcji i zwiększenia efektywności kampanii. Naszym celem było osiągnięcie tych celów poprzez innowacyjne działania marketingowe i promocyjne, co udało się osiągnąć poprzez wysoką liczbę rejestracji oraz przekazanie znacznych kwot na cele społeczne.

Z MIŁOŚCI DO RADOŚCI

Akcja "Z MIŁOŚCI DO RADOŚCI" miała na celu połączenie działań offline i online w jedną kampanię. Poprzez wsparcie fundacji charytatywnych firma Wawel stworzyła pozytywne skojarzenia z marką i zaangażowała dużą liczbę konsumentów.

Cele akcji:

  1. Zbudowanie bazy lojalnych i zaangażowanych odbiorców.
  2. Zachęcenie konsumentów do wzięcia udziału w konkursie i obniżenie kosztu pozyskania akcji.

SERCE ROŚNIE

Druga edycja akcji "SERCE ROŚNIE" opierała się na rejestracji kodów i paragonów z opakowań produktów Wawel. Użytkownicy mieli możliwość wskazywania konkretnych kwot na cele społeczne organizacji charytatywnych.

Cele akcji:

  1. Zachęcenie konsumentów do rejestracji kodów i paragonów.
  2. Przekazanie środków na cele charytatywne.
  3. Osiągnięcie niższego kosztu wgrania kodów/paragonów przy zachowaniu skali (-25%).

Rozwiązania

Strategia reklamowa i działania marketingowe:

  1. Facebook: Wykorzystano angażujące formaty reklamowe, co przyniosło 2-krotnie wyższy wskaźnik CTR niż średnia dla Facebooka. Wykorzystano różne formaty, takie jak video, Carousel Ads, gify, oraz targetowanie Custom Audience.
  2. Mailingi: Wykorzystano personalizowane mailingi oparte na danych użytkowników oraz retargetowanie, co przyniosło 3-krotnie wyższy współczynnik konwersji niż ruch organiczny.
  3. Display i SEM: Doskonałe targetowanie przy użyciu customer match, dzięki któremu dotarto do zarejestrowanych użytkowników oraz tych, którzy wcześniej brali udział w innych akcjach Wawelu. Dopasowano budżety i stawki w programmatic buying do intensywności i czasu emisji kampanii offline.
  4. Marketing Automation: Wdrożono automatyzację komunikacji z użytkownikami poprzez kilkadziesiąt scenariuszy narracji, co pozwoliło pozyskać 4-krotnie więcej wgranych kodów i paragonów w ciągu 4 miesięcy.
  5. Remarketing: Zoptymalizowano kampanię remarketingową display, co obniżyło koszt wgrania paragonów o 58%.

Efekty

Efekty

Przez angażujące formaty reklamowe uzyskaliśmy 2 razy wyższy CTR, niż średni dla Facebooka. Były to m.in.:

  • video
  • Carousel Ads opisujący zasady akcji
  • gify, które uzyskały >15 tys. reakcji
  • targetowanie Custom Audience, dzięki któremu dotarliśmy do zarejestrowanych osób z przypomnieniem o akcji, co zwiększyło liczbę konwersji

MAILINGI

... to nie tylko narzędzie dla e-commerce. Nasze działania przyniosły CR 3 x wyższy w tym kanale, niż z ruchu organicznego:

  • personalizowane mailingi bazujące na danych o użytkownikach
  • retargetowanie, które znacząco wpłynęło na konwersję

Next steps

W pełni rekomendujemy Novem jako partnera przy działaniach ukierunkowanych na uzyskanie konkretnych efektów

Magdalena Spentana
Manager Projektów Komunikacyjnych
Stars - Marketingly X Webflow Template

Porozmawiajmy o Twojej strategii digital

Sprawdź pozostałe case studies