77% wzrostu sprzedaży Y2Y dzięki kampanii i marketing automation

Współpraca HardIcez PA Digital Group rozpoczęła się w 2022 roku. Współpraca obejmuje promocję marki Hardice, Lodziarz.pl oraz marek Franczyzowych w kanałach Google Ads, Facebook oraz Marketing Automation.

77% wzrostu sprzedaży Y2Y dzięki  kampanii i marketing automation
Klient
Hard-Ice
Usługi
Kampania mediowa & marketing automation
Lata współpracy
2022 - ...
Kanały
Google, Meta, Marketing Automation

Wyzwania

Firma Hardice jest producentem i serwisem oferującym zaawansowane technologicznie maszyny do lodów, jest również właścicielem Hurtowni Lodziarz.pl. Poza tym marka oferuje również bogatą ofertę franczyzową do której należą takie brandy jak: Lody Bonano, U lodziarzy, Twoja Mobilna Lodziarnia, BubuTea czy Crazy Dog.

Firma zgłosiłam się do nas z prośbą o uporządkowanie działań płatnych, które do momentu podjęcia współpracy były prowadzone chaotycznie i bez planu. Do głownych wyzwań należało:

  1. Pozyskanie większej liczby klientów dla wszystkich obsługiwanych marek: Naszym celem było zwiększenie bazy klientów dla wszystkich marek, które obsługujemy. Musieliśmy opracować skuteczne strategie pozyskiwania klientów, które pozwoliłyby nam osiągnąć ten cel.
  2. Poszerzenie kanałów mediowych generujących najwyższą ilość leadów dobrej jakości:. Nasze wyzwanie polegało na identyfikacji tych kanałów, które generują najwięcej potencjalnych klientów o wysokiej jakości.
  3. Edukacja i Upselling bazy klientów za pomocą Marketing Automation: Chcieliśmy edukować naszych klientów o szerokiej ofercie naszej firmy, w tym o produktach i usługach dostępnych w ramach Firma Hardice, Lodziarz.pl oraz marek franczyzowych.
  4. Odpowiednie trafienie do grupy odbiorców dopasowanych do szerokiej oferty: Musieliśmy opracować strategie segmentacji klientów i dostosowania komunikacji do ich potrzeb i preferencji.
  5. Uporządkowanie kont analitycznych i poprawne mierzenie celów kampanii mediowych: Naszym zadaniem było zorganizowanie i zoptymalizowanie procesu pomiaru wyników kampanii.

Rozwiązania

W rozwiązaniach, które zastosowaliśmy, skoncentrowaliśmy się na efektywnym wykorzystaniu narzędzi marketing automation i strategii, aby sprostać wyzwaniom, które przed nami stanęły:

Wdrożenie Strategia Marketing Automation

  • Zautomatyzowanie komunikacji z klientem na lejku sprzedażowym
  • Cykliczna wysyłka newsletterów wizerunkowych i produktowych
  • Zwiększenie ilości bazy aktywnych użytkowników

Wdrożenie Strategii mediowej

  • Przygotowanie komunikacji do etapów na lejku sprzedażowym
  • Zoptymalizowanie kosztów pozyskania leada
  • Bieżąca komunikacja i edukacja grupy docelowej
  • Zwiększenie zasięgów płatnych i organicznych
  • Zwiększenie przychodów w sklepie internetowym Lodziarz.pl
  • Pozyskanie maksymalnej liczby nowych leadów dla marek Hardice i marek Franczyzowych

Marketing Automation

  • Konfiguracja konta marketing automation dla 6 różnych brandów klienta
  • Segmentacja bazy
  • Stworzenie ścieżek automatyzacji
  • Tworzenie i wysyłka newsletterów edukacyjnych i sprzedażowych
  • Upselling bazy

Prowadzenie kampanii mediowej Google

  • (kampania produktowa, remarketing, search) i Facebook Ads

Efekty

77
%
wzrost sprzedaży Y2Y
105
%
wzrostu nowych użytkowników
40
%
obniżenie współczynnika odrzuceń o ponad 40%
87
%
wzrost liczby transakcji
110
%
wzrostu sprzedaży z kanału Google Ads Y2Y
15
%
obniżenie CPA w kanale Google Ads o 15%

W wyniku naszych działań marketingowych, udało nam się osiągnąć znaczący sukces dla klienta. Wdrożyliśmy skomplikowane strategie Marketing Automation i kampanie mediowe, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży o 77% oraz zwiększenia liczby transakcji o 87%. Skutecznie obniżyliśmy współczynnik odrzuceń o ponad 40% i zwiększyliśmy liczbę nowych użytkowników o 105%. Dodatkowo, optymalizując koszty reklam w Google Ads, udało nam się obniżyć CPA o 15%. Nasze działania były ukierunkowane na precyzyjne docieranie do grupy docelowej, zautomatyzowaną komunikację z klientami oraz skoncentrowane kampanie reklamowe, co przyniosło imponujące rezultaty dla klienta.

Efekty

Next steps

  1. Zwiększenie przychodów dla sklepu Lodziarz.pl
  2. Pozyskanie maksymalnej ilości leadów w kanałach Google Ads i Facebook Ads
  3. Dalsza edukacja i upselling bazy klientów za pomocą Marketing Automation
  4. Odświeżenie szaty graficznej

W 2022 roku zleciliśmy agencji PA Digital Group prowadzenie kampanii performance dla naszych głównych marek w celu zwiększenia sprzedaży, pozyskania nowych klientów i poszerzenia współpracy z partnerami biznesowymi. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało nam się osiągnąć zamierzony cel. W 2023 roku kontynuujemy współpracę z PA Digital Group, aby dalej poprawiać nasze wyniki sprzedażowe. Jesteśmy zadowoleni z dobrej komunikacji i profesjonalizmu ich zespołu, a jako firma z tradycjami cieszymy się, że możemy odkrywać nowe możliwości w digitalowych kanałach.

Artur Kaczyński
Dyrektor Operacyjny
Stars - Marketingly X Webflow Template

Porozmawiajmy o Twojej strategii digital

Sprawdź pozostałe case studies